2017-04-29, 16:50
Bannlyst
kött behövs ju för att utveckla intelligens
Citera
2017-05-02, 23:00
Medlem
Tror att många veganer i själva verket lider av ätstörningar. Blir så mkt lättare att tacka nej när det bjuds på fika tex..
Citera
2018-01-16, 23:29
Medlem
Man borde fan läggas in på psykhem om man är vegan.
Citera
2018-01-23, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ComicZero321
Man borde fan läggas in på psykhem om man är vegan.
Ja, det där om något låter ju som en frisk civiliserad åsikt.

Egentligen finns inte några verkligt bra motargument till veganism i mitt tycke än att det är gott med kött. Resten är motbevisat hundratals gånger om. Många kan nog inte erkänna detta dock utan känner sig provocerade och antagligen innerst inne hotade/komplex av att få höra av någon störig tönt från storstan att de äter fel.

-Kött för att överleva för tusentals år sedan
-Ej nog med protein
-Vi är allätare
-Det behövs för en allsidig kost
-Man skövlar för att odla soja också osv
är jävligt förlegade argument som ej håller någonstans i mitt tycke, så utifrån de fakta som finns så är ju det egentligen en skitbra trend.
Problemet i mitt tycke ligger i de köttätare som har machokomplex och tycker det är bögigt med veganism eller att veganism är jävla medelklassig vänstertrendpackfasoner och av allt för självgoda anledningar ej vill förknippas med detta. Detta i sin tur triggar igång en lika störig motreaktion och spektaklet går att liknas vid Trumps och Kim Jong-Uns tonåriga kukmätartävling på twitter.
Jag tycker båda sidorna är jävligt duktiga på att vara högljudda och bajsa varandra i munnen extremt ociviliserat och sektliknande, den attityden övertygar eller överbevisar ingen.

Och ja, jag är vegan men väljer att tala ytterst sällan om det, tar avstånd från många av "my kind". De som träffar mig blir alltid förvånade över detta när jag berättar, antagligen med tanke på att jag i övrigt inte faller in i den stereotypa bilden. Så nej, veganer är inte dumma. Snarare tvärtom. Däremot talar den högljudda hippieaktivistdelen av gruppen för raka motsatsen. Samma gäller köttätare, det skall ej glömmas att många fåniga argument kommit från det hållet, minst sagt i denna tråden med fascistliknelser osv.

I övrigt skiter jag i vad folk äter. Kom med bra ton om ni skall snacka käk bara.
Personligen har jag aldrig kommenterat någons personliga matvanor men har själv fått höra de mest sinnessjuka påhopp när någon fått reda på mina vanor.
Senast redigerad av coatmeal 2018-01-23 kl. 00:44.
Citera
2018-09-27, 13:54
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Varför har veganer ett sånt extremt behov att tvinga på sin diet på andra?

Det är snarare tvärt om..
Jag försökte va vegan, det höll typ ett par månader men gav tillslut upp då alla köttätare hela tiden vill bjuda på kött. Gå på restaurang som bara serverar kött etc.

Man måste gång på gång förklara sig varför man inte äter kött. Folk måste hela tiden kommentera ens val. "Kaninföda" m.m

Tillslut orkar man inte längre.

Ett veganskt liv är ett ensamt liv. I alla fall vid matbordet.

Sen måste jag tillägga att jag tycker att man har bättre energi, är bättre i magen m.m om man inte äter kött å sådant.
Senast redigerad av QkNN 2018-09-27 kl. 13:56.
Citera
2018-09-27, 18:05
Medlem
Vem0ths avatar
Min närmsta vän blev halv-vegan(äter fortfarande äggprodukter) för typ 4 år sedan. Av två orsaker, han kunde inte längre smälta ned kött och är mjölkproteinintolerant. Har blivit bjuden på så kallat "fina middagar" och måste bara säga att det är antingen riktigt smaklöst eller så har det en väldigt otrevlig konsistens. Svaret man alltid får är "så är det bara i början men när man väl kommer in i det blir det bättre".

Han försöker inte tvinga mig avstå kött och upprepar inte heller att han är vegan bland folk. Usch sådana människor som måste nämna det var tionde minut... Men det finns "bra" veganer där ute.

Fast det sinnessjuka är kostnaden, han spenderar ca 3 gånger mer på sin mat än vad jag gör. Allt växer ju på träd hur fan kan prisskillnaden vara så sjukt stor.
Citera
2018-09-27, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Min närmsta vän blev halv-vegan(äter fortfarande äggprodukter) för typ 4 år sedan. Av två orsaker, han kunde inte längre smälta ned kött och är mjölkproteinintolerant. Har blivit bjuden på så kallat "fina middagar" och måste bara säga att det är antingen riktigt smaklöst eller så har det en väldigt otrevlig konsistens. Svaret man alltid får är "så är det bara i början men när man väl kommer in i det blir det bättre".

Han försöker inte tvinga mig avstå kött och upprepar inte heller att han är vegan bland folk. Usch sådana människor som måste nämna det var tionde minut... Men det finns "bra" veganer där ute.

Fast det sinnessjuka är kostnaden, han spenderar ca 3 gånger mer på sin mat än vad jag gör. Allt växer ju på träd hur fan kan prisskillnaden vara så sjukt stor.

För att kött industrin ska flöda helt enkelt.
Köttindustrin är en stor miljöbov, men det tystas ner av många anledningar samt folk sätter på sig skygglappar.

Höj köttkostnaden och sänk grönsakskostnaden helt enkelt, gynnar alla parter i längden förutom girigheten.
Citera
2018-09-27, 18:22
Medlem
Ja.
Citera
2025-01-10, 11:56
Medlem
Mad monks avatar
Det dras mycket idioter till extrema rörelser problemet är inte att de är veganer vem fan bryr sig liksom. Problemet är att de anser sig stå på någon sorts moralisk piedestal och är så jävla malliga över detta. Ett jävla pack m.a.o.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in