Citat:
Ursprungligen postat av
ComicZero321
Man borde fan läggas in på psykhem om man är vegan.
Ja, det där om något låter ju som en frisk civiliserad åsikt.
Egentligen finns inte några verkligt bra motargument till veganism i mitt tycke än att det är gott med kött. Resten är motbevisat hundratals gånger om. Många kan nog inte erkänna detta dock utan känner sig provocerade och antagligen innerst inne hotade/komplex av att få höra av någon störig tönt från storstan att de äter fel.
-Kött för att överleva för tusentals år sedan
-Ej nog med protein
-Vi är allätare
-Det behövs för en allsidig kost
-Man skövlar för att odla soja också osv
är jävligt förlegade argument som ej håller någonstans i mitt tycke, så utifrån de fakta som finns så är ju det egentligen en skitbra trend.
Problemet i mitt tycke ligger i de köttätare som har machokomplex och tycker det är bögigt med veganism eller att veganism är jävla medelklassig vänstertrendpackfasoner och av allt för självgoda anledningar ej vill förknippas med detta. Detta i sin tur triggar igång en lika störig motreaktion och spektaklet går att liknas vid Trumps och Kim Jong-Uns tonåriga kukmätartävling på twitter.
Jag tycker båda sidorna är jävligt duktiga på att vara högljudda och bajsa varandra i munnen extremt ociviliserat och sektliknande, den attityden övertygar eller överbevisar ingen.
Och ja, jag är vegan men väljer att tala ytterst sällan om det, tar avstånd från många av "my kind". De som träffar mig blir alltid förvånade över detta när jag berättar, antagligen med tanke på att jag i övrigt inte faller in i den stereotypa bilden. Så nej, veganer är inte dumma. Snarare tvärtom. Däremot talar den högljudda hippieaktivistdelen av gruppen för raka motsatsen. Samma gäller köttätare, det skall ej glömmas att många fåniga argument kommit från det hållet, minst sagt i denna tråden med fascistliknelser osv.
I övrigt skiter jag i vad folk äter. Kom med bra ton om ni skall snacka käk bara.
Personligen har jag aldrig kommenterat någons personliga matvanor men har själv fått höra de mest sinnessjuka påhopp när någon fått reda på mina vanor.