Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2019-08-21, 20:43
  #97
Medlem
Äger Flashback rättigheterna till texter som publiceras här, eller hur funkar det juridiska?
Citera
2019-08-29, 07:08
  #98
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avintresse
Äger Flashback rättigheterna till texter som publiceras här, eller hur funkar det juridiska?

Upphovsrätten ägs av den som skrivit texten, som i sin tur givit Flashback en omfattande nyttjanderätt. Det senare är en förutsättning för att verken ska kunna spridas på flashback.org. Men om författaren senare önskar att ge ut texterna i bokform, som i fallet med boken "Schlemklumpfs illustrerade poem Vol. 1", så kan Flashback inte göra några ekonomiska anspråk. Upphovsrätten ägs fortfarande av den som skrivit texten.

(FB) Smålandsposten: Marcus burleska tankar har blivit en bok (2009-09-19)
http://www.litteraturmagazinet.se/ma...ade-poem-vol-1

admin
Citera
2019-08-30, 03:42
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Upphovsrätten ägs av den som skrivit texten, som i sin tur givit Flashback en omfattande nyttjanderätt. Det senare är en förutsättning för att verken ska kunna spridas på flashback.org. Men om författaren senare önskar att ge ut texterna i bokform, som i fallet med boken "Schlemklumpfs illustrerade poem Vol. 1", så kan Flashback inte göra några ekonomiska anspråk. Upphovsrätten ägs fortfarande av den som skrivit texten.

(FB) Smålandsposten: Marcus burleska tankar har blivit en bok (2009-09-19)
http://www.litteraturmagazinet.se/ma...ade-poem-vol-1

admin

Superbra svar. Tack o bock!
Citera
2019-08-30, 10:46
  #100
Medlem
gabrielle2s avatar
Tänkt på det jag också. Tycker att vissa av användarnas texter är välskrivna och jag har tänkt att de skulle kunna samla sina alster i en bok eller i annan form.
Tänkt också att någon skulle kunna stjäla det från dem och utnyttja det till sin fördel men då också tänkt att beviset finns här inne.
Nu förklarade admin det dock.
Citera
2020-11-17, 21:33
  #101
Medlem
Hur gick det?

Aktiviteten tycker jag ser ut att vara lägre än det arkiverade forumet. Forumets kvalité kanske har gått upp. Det avgör inte jag. Jag tycker det ska ska vara ett högt tak, men är enig med att trådarna som länkades i tråden där forumet meddelades vara arkiverat är onödiga trådar som enbart förstör.

Jag undrar också vad som gör att det finns en gräns på just 200 meddelanden. Till exempel vill jag på sikt skriva i forumet, men behöver 150 inlägg till vilket jag kan kanske klara på några månader. Det kanske går att sänka till 100, 50 eller 0 inlägg och vid missbruk av forumet åka ut tills man har nått 200 inlägg.

Det kanske är svåra saker att implementera, men den situation som är nu ser inte ut att hålla forumet värst aktivt. Jag är dock medveten om att var användare får en tråd var och att det är detta som kan ge sken av att aktiviteten har dalat.
Citera
2021-03-05, 14:36
  #102
Medlem
YlvaVes avatar
Jag har också svårt att förstå varför man måste ha skrivit 200 inlägg och varit medlem i sex månader för att få skriva i det forumet. Tror ni att det skulle dra aktivitet från de andra forumen?
Citera
2022-12-12, 16:21
  #103
Medlem
Mlyrics avatar
Har nu hävt ur mig 200 inlägg och varit medlem sedan april men kan ändå inte starta en egen tråd
Citera
2022-12-12, 16:51
  #104
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mlyric
Har nu hävt ur mig 200 inlägg och varit medlem sedan april men kan ändå inte starta en egen tråd

Systemet uppdateras 1 gång/dygn, under natten nån gång, så i morgon kan du.
Citera
2022-12-13, 00:16
  #105
Medlem
Mlyrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Systemet uppdateras 1 gång/dygn, under natten nån gång, så i morgon kan du.

Jaha okej. Tack najas!
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback