Flashback bygger pepparkakshus!
2015-12-18, 16:41
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Att som 16 åring göra en så symbolisk rit som att surra en orm runt halsen på sitt offer.. rena rama Hannibal!
Hade mgm varit Svensk.. Jesus vilka löpsedlar!
Citera
2015-12-18, 17:50
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finsk-fylla
Att som 16 åring göra en så symbolisk rit som att surra en orm runt halsen på sitt offer.. rena rama Hannibal!

Tyvärr! Pressen i Sverige tystar ner sånt här..
Citera
2015-12-18, 17:52
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Stämmer det verkligen att mordoffret bjöd in gärningsmännen till sin bostad? Att bjuda in två nordafrikanska gatubarn till sin bostad är väl bland det dummaste man kan göra. Att dessutom göra det som homosexuell transa är rena rama självmordet.

Jag har mycket svårt att känna någon sympati för honom. Gissar att han dessutom stod för öppna gränser, fri invandring, och hatade SD. Med andra ord en typisk mupp, som svalt Aftonbladets 'Vi gillar olika-kampanj' med hull och hår.

Jag anser inte att han förtjänade detta, men jag har mycket svårt att tycka synd om någon som orsakar sin egen död på ett så idiotisk sätt.. Nåja, han är varken den första eller den sista dåren som kommer att dö p.g.a sin egen dumhet.

Låter som skäggbarnen har en gjort en Cornelis vreeswijk , när varorna inte vara äkta blev dom förbannade.
Citera
2015-12-18, 18:32
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heiko30
Nagot nytt om ormen?? Nu gar RFSL ut och de menar att detta bör ifragasättas som hatbrott http://www.expressen.se/gt/rfsl-tvek...rott-varierar/
Underbart, när det rör sig om sandnegrer kan det tydligen inte vara hatbrott, de slog ihjäl en transa för att han var bög och transa men kommer undar hatbrottsrubricering för att de är "rasifierade". Tydligen kan dessa underraser aldrig begå hatbrott när PK-maffian får bestämma
Citera
2015-12-18, 18:45
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finsk-fylla

jag tror iofs inte sekund på deras uppgivna ålder
Citera
2015-12-18, 21:08
Medlem
Skribent-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Stämmer det verkligen att mordoffret bjöd in gärningsmännen till sin bostad? Att bjuda in två nordafrikanska gatubarn till sin bostad är väl bland det dummaste man kan göra. Att dessutom göra det som homosexuell transa är rena rama självmordet.

Jag har mycket svårt att känna någon sympati för honom. Gissar att han dessutom stod för öppna gränser, fri invandring, och hatade SD. Med andra ord en typisk mupp, som svalt Aftonbladets 'Vi gillar olika-kampanj' med hull och hår.

Jag anser inte att han förtjänade detta, men jag har mycket svårt att tycka synd om någon som orsakar sin egen död på ett så idiotisk sätt.. Nåja, han är varken den första eller den sista dåren som kommer att dö p.g.a sin egen dumhet.

Det är trådar som denna som är exempel på hur evolutionsteorin och det naturliga urvalet fungerar praktiskt sett. Människor med låg självbevarelsedrift riskerar att försvinna bort. Visst är det tragiskt men den här mannen var varken den första eller sista i ledet.
Citera
2015-12-18, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skribent-1
Det är trådar som denna som är exempel på hur evolutionsteorin och det naturliga urvalet fungerar praktiskt sett. Människor med låg självbevarelsedrift riskerar att försvinna bort. Visst är det tragiskt men den här mannen var varken den första eller sista i ledet.

Är det inte generellt så att personer vars sexuella läggning ligger åt ett annat håll än vad som leder till naturlig befruktning borde försvinna bort enligt den principen? Oavsett deras självbevarelsedrift kommer de inte att föröka sig och det naturliga urvalet är redan satt ur spel.
Däremot kommer de att dyka upp lite här och var i befolkningen ändå, och det är väl egentligen ingenting fel i det.
Citera
2015-12-18, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
I ett av förhören med Einar kom det fram att BO hade en spritflaska med en orm i (asiatisk specialitet); kan det ha varit den ormen som användes?

Tror du är spot on!
Ägde själv en spritflaska med ormar i för ett par år sedan.
Om tittar igenom bilderna från brottsplatsen, kan man se att det finns endel krossade spritflaskor på platsen.
Senast redigerad av Naale 2015-12-18 kl. 23:03.
Citera
2015-12-19, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Tyvärr! Pressen i Sverige tystar ner sånt här..
Men de var snabba att skriva om att ett hatbrott ägt rum! Antagligen i förhoppningen om att läsarna tror att högerextremister utfört dådet.

Men om det nu är ett hatbrott-varför använder inte åklagaren det då?
Citera
2015-12-19, 10:38
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heiko30
Nagot nytt om ormen?? Nu gar RFSL ut och de menar att detta bör ifragasättas som hatbrott http://www.expressen.se/gt/rfsl-tvek...rott-varierar/

rättelse där i artiklen:
"(Uppdaterad 23.25 18/12)
I en tidigare version av denna artikel framstod det som att Ulrika Westerlund, förbundsordförande för RFSL, ifrågasatte om mordet på den homosexuelle mannen som hittades mördad, bunden och klädd i kvinnokläder, bör kallas hatbrott. Ulrika Westerlund har dock inte tagit del av rapporteringen kring fallet och uttalade sig i generella termer kring hatbrott.
"
Citera
2015-12-19, 10:48
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Men de var snabba att skriva om att ett hatbrott ägt rum! Antagligen i förhoppningen om att läsarna tror att högerextremister utfört dådet.

Men om det nu är ett hatbrott-varför använder inte åklagaren det då?

Antagligen för det är "barn", det kommer ändå få ett straff som typ är gulla med någon batikhäxa ifrån Socialen. .
Citera
2015-12-21, 18:11
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Får en känsla av att Bilal Kimal driver med förundersökningsledaren. Säger helt plötsligt att han är homosexuell (men slutat med det) och sedan börjar han frekvent kalla förundersökningsledaren för syster. Det förklarar han med respekt? Känns bara som han driver med honom, men kanske är något som går förlorat i översättningen.

[1] s.563

Hm va, var han din bror eller var han en god vän eller hur vill du beskriva honom?
Han var min älskling jag knullade honom, han knullade mig också.

[2] s.565

Ja, jag bara frågar vad det betyder eftersom syster är en kvinna men jag är en man.
Ja men jag pratar med dig och du är min syster.

Okej, betyd, betyder det att det är nåt positivt?
Det är respekt bara.

EDIT:

Okej, så det är tolken du menar när du svarar, säjer syster?
Jaha så jag säjer till dig syster och du säjer till honom syster också så det är inte till honom
jag säjer

Han driver nog inte trots allt. Dock tveksam till det där med homosexualiteten.

Jag tror att det där med att han säger att han e bög har att göra med att han använder det som skäl för att få asyl. För han nämner på ett annat ställe att hans f.d älskling (pojkvän) hemma i Algeriet hade blivit dödad av sin familj.
Gissar också på att det som översätts till knulla lika gärna skulle kunna översättas till "ligga med" eller kanske t.o.m "älska med", men vad fan vet jag om det egentligen? -Ja, just det. Nada.

.......hehe, men visst var det lite komiskt när förhörsledaren avrundade ett förhör med att fråga GM om det var ok om han tilltalade honom "syster" vid nästa förhör

Fotnot: Nej, det var inte ok att bli kallad "syster" tyckte GM och efter det så redes begreppen ut att det var tolken som var "syster" och inte fl.
Senast redigerad av PeaceOnEarth 2015-12-21 kl. 18:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in