En flicka sa till sin mamma.-I dag klättrade jag i träden med pojkarna. Jag tordes klättra högst! Dumma unge svarade mamman. Förstod du inte att de lät dig klättra högst så de kunde se upp under din korta kjol och se dina trosor. Tänk dig för. Nästa dag kom tjejen till mamman och sade glatt. Jag klättrade i träden med pojkarna i dag med. Men nu lurade jag dem. Jag tog av trosorna först!
Två irländare satt i en eka och rodde ute på havet. En kraftig storm närmar sig och de tar i för att ro tillbaks till land, men tappar istället årorna och får ducka och passa sig maximalt i båten för att klara vågorna.
När deras hopp är på väg att rinna ut får en av dem syn på en flaska som guppar omkring i vattnet. Han drar upp korken och en magisk ande far ut ur flaskan. Denne säger att de får en önskning. De tänker efter ett ögonblick och sedan säger den ene: 'Vi vill att hela havet förvandlas till guiness!'
Anden tittar förvånat på honom och undrar om han hört rätt, men irländaren upprepar sin önskan. Så anden uppfyller önskningen och försvinner sedan. Nu guppar båten omkring i ett hav av guiness.
Den andre irländaren tittar på sin kamrat och skriker sedan: 'Fattar du vad du har gjort!!'
'Vadå?'
'Nu måste vi ju pissa i båten!!'
En missionär hamnade i en liten by i mörkaste Afrika och satte igång med sin kristna indoktrineringskampanj.
Byborna var måttligt intresserade men lät honom ändå vistas där, inte mycket att bry sig om. Galen vit man, men snäll, typ.
Tills en dag då byhövdingen kallade in honom. En av hövdingens fruar hade nämligen just fött ett mulattbarn, inte mycket att utreda där, liksom...
-Helvete! tänkte missionären. Hur ska jag klara mig ur det här nu?
Han började svamla om "-Outgrundliga äro Herrans vägar i Hans visdom och skapande, vilka är vi att ifrågasätta Hans val av kulören på de barn som skola besätta jorden..." etc.
Hövdingen morrade irriterat utan intresse av att ta till sig ordbajset.
Missionären fick då syn på byns grisflock som föstes fram utanför hyddan och fick en snilleblixt!
-Titta bara där: Typexempel på Herrans outgrundliga vägar! Alla grisarna är skära, utom en som är svart! Sålunda bestämmer Gud tillvaron för alla levande varelser!
Hövdingen tittade länge på missionären och sa sedan:
Egon hade varit på bio, en skräckfilm. Bakom sig satt hela damlandslaget.
Kompisen frågade om filmen var äcklig?
- Ja hela situationen var lite läbbig.
Under ett besök på ett mentalsjukhus frågade jag psykiatridirektören hur man kan avgöra huruvida en patient borde institutionaliseras eller inte.
Jo, sade direktören, vi fyller ett badkar med vatten.
Sen erbjuder vi patienten en tesked, en tekopp och en hink.
Han/hon ombeds sen tömma badkaret på snabbaste sätt.
Oh, jag förstår sade jag, en normal person skulle använda hinken för att den är större än teskeden och koppen.
Nej! Svarar direktören.
En normal person skulle dra ur proppen...
What do you get if you cross a donkey with an onion?
-Most of the time you simply get an onion with long ears, but every once in a while, you luck out and get a piece of ass that brings tears to your eyes.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!