Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-30, 11:57
  #637
Medlem
kaffekoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wizardalien
Nej jag håller helt med! Spolade igenom avsnittet då jag hoppades på att det bara var ett kort avsnitt med den uppläsaren men icke. Klarade inte av att lyssna på avsnittet alls så blir att vänta i ytterligare två veckor.

Skönt att höra att jag inte är den enda!
Man får väl gotta ner sig i gamla avsnitt så länge, haha...
Citera
2024-05-01, 12:42
  #638
Medlem
RubeN_of_SwedeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Angående det senaste avsnittet, alltså avsnitt 241: "En annan skogvakts berättelser", så är det rätt jobbigt att lyssna i längden när berättaren har en kraftig brytning... Kanske bara är jag...

Så stark bryrning hade han ju inte, mer att han var monoton och lite mumlig.

Det största problemet enligt mig var att det var en svag berättelse, jag tycker sällan läskiga djur är så läskiga, lite som avsnittet med renarna som mördade för ett tag sedan. Stirrande djur som mördar- jaha?
Citera
2024-05-01, 19:04
  #639
Avstängd
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Angående det senaste avsnittet, alltså avsnitt 241: "En annan skogvakts berättelser", så är det rätt jobbigt att lyssna i längden när berättaren har en kraftig brytning... Kanske bara är jag...

Tycker det hjälper till med inlevelsen om inte annat. Mer variation bland uppläsarna överlag tycker jag, Ludde Josefsson är ju bra å så, men blir lite väl repetitivt när han läser upp 95% av berättelserna.

Eva Dozzi är en favorit.
Citera
2024-05-06, 04:40
  #640
Medlem
Avsnitt 241 är i det särklass sämsta avsnittet någonsin. En avdankad jävla ryss som berättar sagor om stygga djur. Första avsnittet jag inte lyssnat igenom helt.
Citera
2024-05-06, 10:13
  #641
Medlem
Trekulorpotatismoss avatar
Har Creepypasta som fenomen helt dött ut eller?

Podden började ju med att översätta många ”klassiska” creepypastor från engelska till svenska. Många av dessa är ju dock över tio år gamla. Har det inte kommit något nytt sedan dess?

Nu är det ju nästan bara författare som skickar in långtråkiga noveller.
Citera
2024-05-14, 17:45
  #642
Medlem
VillageOblivias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekulorpotatismos
Har Creepypasta som fenomen helt dött ut eller?

Podden började ju med att översätta många ”klassiska” creepypastor från engelska till svenska. Många av dessa är ju dock över tio år gamla. Har det inte kommit något nytt sedan dess?

Nu är det ju nästan bara författare som skickar in långtråkiga noveller.

Creepypastans storhetstid är definitivt förbi. Fenomenet uppkom runt 2007-2008 och var därefter en stor grej på internet inpå 2010-talets första hälft. Jag tror att det till stor del beror på att många som skrev de klassiska berättelserna var ungdomar som helt enkelt växte ifrån subkulturen (eller vad man nu ska kalla den) plus att dagens ungdomskultur på internet är alldeles för ironisk och avmätt för att fenomenet skulle leva vidare på samma sätt. Internet är helt enkelt inte lika spännande och oskuldsfullt som det var för 15 år sedan.
Citera
2024-05-18, 23:19
  #643
Medlem
Nej, creepypasta som fenomen har inte dött ut. Skulle man starta en filmpodd om 10/10-filmer hade man kunnat hålla på i 200 avsnitt och sedan vipps är inte varenda avsnitt om 10/10-filmer längre. Görs inga bra filmer längre? Jo, men det finns skillnad på volym på det som skapas i realtid och det man har att hämta från årtiondens stora lager.

Klassikerna har berättats klart, men det betyder inte att det roliga är slut.

Vill ta tillfället till akt att hylla några av de nyare avsnitten jag tyckt varit väldigt bra.

239: Värre och värre. Ruskigt obehaglig på helt rätt sätt
237: Hon håller en apelsin. Konstigt och iaktahande
225: Mentanovox. Top 5 av alla avsnitten. Existentiell terror och ett simpelt koncept dragit till dess slutsats.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback