2015-07-10, 12:40
Medlem
Har efter jag fick en inbränning i skärmen lämnat in min macbook pro på service för att få en ny skärm. Nu sitter jag här efter tredje bytet då tidigare skärmar har haft ganska grova skiftningar.

Denna tredje skärm är betydligt bättre än de förra, men fortfarande kan jag se skiftningar när jag skrollar på hemsidor.

Har detta med att göra att det är en IPS-skärm?
Är detta normalt?
Citera
2015-07-10, 12:54
Medlem
tzjs avatar
Köpråd - Mac: Bärbart --> Hårdvara - Mac
/Moderator
Citera
2015-07-10, 14:34
Medlem
SalamonDiEs avatar
jag hade samma problem, men det löstes efter (ett) skärmbyte...
jag hade en lg-panel som byttes till en Samsung
Citera
2015-07-10, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalamonDiE
jag hade samma problem, men det löstes efter (ett) skärmbyte...
jag hade en lg-panel som byttes till en Samsung

Var detta 2013 när LG-skärmarna var skit eller vad detta nyligen?

Hur ser skärmen ut nu då, har du någon tillstymmelse till skiftningar?

Mina är så subtila att de knappt finns där, så jag kommer omöjligt kunna övertyga Apple för ett till byte.
Citera
2015-07-10, 15:12
Medlem
Skullheads avatar
Om det nu knappt märks, varför lägga energi på det?

Lite surt förövrigt att ha betalat priset för en Mac som ska vara av yttersta kvalité
Citera
2015-07-10, 15:29
Medlem
SalamonDiEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjotr.1.
Var detta 2013 när LG-skärmarna var skit eller vad detta nyligen?

Hur ser skärmen ut nu då, har du någon tillstymmelse till skiftningar?

Mina är så subtila att de knappt finns där, så jag kommer omöjligt kunna övertyga Apple för ett till byte.

japp det var då.. skärmen jag har nu är helt fri från såna problem (image persistence)
Citera
2015-07-10, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Om det nu knappt märks, varför lägga energi på det?

Lite surt förövrigt att ha betalat priset för en Mac som ska vara av yttersta kvalité

Fick tillbaka den för några dagar sedan och har inte riktigt vant mig ännu.

Undrade mer om det är normalt att ha lite olika skiftningar. Minns inte hur min gamla skärm var men mycket möjligt hade säkert den någon skiftning också.

F.ö är MacBooks verkligen inte av den yttersta kvalitén. Kvalité kontrollen är usel från deras fabriker.
Senast redigerad av Pjotr.1. 2015-07-10 kl. 15:36.
Citera
2015-07-10, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalamonDiE
japp det var då.. skärmen jag har nu är helt fri från såna problem (image persistence)

Har testat nuvarande skärm efter inbränningar men lyckligtvis är jag förskonad.

Hur är det om du drar ett vitt dokument runt skärmen, ändras det vita subtilt beroende på vart någonstans på skärmen dokumentet finns?
Citera
2015-07-10, 16:01
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Fick tillbaka den för några dagar sedan och har inte riktigt vant mig ännu.

Undrade mer om det är normalt att ha lite olika skiftningar. Minns inte hur min gamla skärm var men mycket möjligt hade säkert den någon skiftning också.

F.ö är MacBooks verkligen inte av den yttersta kvalitén. Kvalité kontrollen är usel från deras fabriker.
Lider med dig, vilken jäkla otur du haft! Min är jättefin...

Vad säger Apple då? Skäms de inte lite?
Citera
2015-07-10, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Lider med dig, vilken jäkla otur du haft! Min är jättefin...

Vad säger Apple då? Skäms de inte lite?

Har inte tagit in den nya skärmen ännu, tror inte jag kommer heller för det kommer bli omöjligt att övertala Apple att byta något som för dem inte är något fel.

Testade dessutom nyss hos en återförsäljare om datorerna där har liknande problem, och visst fanns det skiftningar även där. Kanske är priset man får betala med en IPS-skärm. "IPS glow" har väl varje rMBP.

Vill ha tillbaka min gamla skärm
Citera
2015-07-10, 22:42
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Har inte tagit in den nya skärmen ännu, tror inte jag kommer heller för det kommer bli omöjligt att övertala Apple att byta något som för dem inte är något fel.

Testade dessutom nyss hos en återförsäljare om datorerna där har liknande problem, och visst fanns det skiftningar även där. Kanske är priset man får betala med en IPS-skärm. "IPS glow" har väl varje rMBP.

Vill ha tillbaka min gamla skärm

Jag har IPS skärm, har inga av dessa problem. Inte mac dock.
Citera
2015-07-14, 00:25
Medlem
UPDATE: Apple är ju bara för underbara. Pratade med en senior advisor som föreslog att jag skulle få en helt ny dator.

Får se om jag byter skärm en gång till eller väljare att få en ny datorn men kommer definitivt inte nöja mig med hur det är just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in