Citat:
Ursprungligen postat av
biomatec
Ingen använder POP eller Imap mail idag därför levereras inte moderna datorer med något sådant program. Webmail har helt tagit över. Man slipper ett säkerhetshål om man gör som andra.
På den tiden POP eller Imap användes kunde man sitta med Windows 3.1 utan några virusskydd alls och klara sig men idag är säkerheten viktigare.
Intressanta synpunkter.
Jag vet, för ungefär 5 år sedan var det livliga diskussioner på ett Macforum om säkerheten och någon expert ville hävda att alla som körde på POP eller IMAP skulle använda sig av WPA2 i stället för WAP för att WPA2 gör det svårare för bovarna och då följde alla det rådet. Jag med.
Jag kör med uteslutningsmetoden och därför tänker jag om mina mailfunktioner på min iMac.
Comhem har inte informerat om att använda Webmail i stället för POP -IMAP
På min iMac mid 2011 - Nytt Konto får man välja på POP eller IMAP. Ni menar att om min iMac vore från 2015 så finns inte POP eller IMAP utan bara Webmail?
Att logga in varje gång jag vill vittja min mailkorg känns bökigare än att bara klicka på ikonen i dockan.
Förmodligen blir vi i dags hos Webhallen tipsade om Window Vista 8 eller 10 och vad vi skall använda för att kunna köra mail, det kanske blir Webmail bara det är enkelt att handskas med.
Tack.