Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbas
Du och din polare nämner massa grejer som inte stämmer överens med vad jag har läst och hört av honom.

Du kanske ska läsa på lite bättre innan du börjar försvara en charlatan och Hamasanhängare på flashback? "Det där vet jag inget om" är inte det bästa argumentet.

Citat:
Jag tror för övrigt på att Malcom kommer återkomma i svensk media när både Ukrainakriget och Israel i slutändan går som han förutspått. Svårt att svartmåla honom med judehat när brotten i Gaza uppdagas.

Hur ska Ryssland "i slutändan" kunna besegra Ukraina på en vecka? Tiden har liksom passerat för ganska länge sedan nu.
Citera
2024-09-02, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saragalar
"Verkar ärligt talat som om detta krig kommer vara över innan veckan är slut"
"Först föll Afghanistan på ett par dagar trots miljarder och åter miljarder i investeringar från väst. Nu faller Ukraina ungefär lika snabbt".
Hur full av sig själv är man om man skriver detta samma dag som Ryssland inledde invasionen? Krig är vanskliga saker att förutse, det är väl bland det första en riktig militärexpert lär sig.

När det gäller hungerkravaller i Tyskland skrev han det i kommentarerna på något Facebookinlägg jag inte pallar leta upp.
Wow, det var ju inte mycket att komma med. Några spekulativa kommentarer precis när kriget börjar. Sen tror jag hungerkravallergrejen handlar om att du inte riktigt förstått vad han menar samt den historiska kontexten.
Citera
2024-09-02, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saragalar
Du kanske ska läsa på lite bättre innan du börjar försvara en charlatan och Hamasanhängare på flashback? "Det där vet jag inget om" är inte det bästa argumentet.

Hur ska Ryssland "i slutändan" kunna besegra Ukraina på en vecka? Tiden har liksom passerat för ganska länge sedan nu.
Du har ju hakat upp dig på en vecka. Som det går nu verkar Ryssland gå mot en total seger, om inte något försenad. Vi kan väl titta tillbaka här och skriva till varandra nästa vår och se hur det har gått.
Citera
2024-09-02, 19:52
Citat:
Du och din polare nämner massa grejer som inte stämmer överens med vad jag har läst och hört av honom. Jag tror för övrigt på att Malcom kommer återkomma i svensk media när både Ukrainakriget och Israel i slutändan går som han förutspått. Svårt att svartmåla honom med judehat när brotten i Gaza uppdagas.

Jag har inga polare i den här tråden, däremot är vi flera i tråden som inser att Malcom saknar trovärdighet.

Att svartmåla honom med judehat är något SKMA gjort https://skma.se/2024/03/lars-m-ander...-antisemitism/

Citat:
I samband med att deras ”rapport” om vänstern och antisemitismen publicerades avslöjade Flamman att Malcolm Kyeyune, listad som medlem av tankesmedjans förtroenderåd, spridit grov antisemitism i sociala medier.

återigen, Cwejman, Neuding och Frick har en judisk bakgrund det vill säga i stort alla som givit honom en plattform tidigare. Vem ska publicera honom hade du tänkt oavsett hur de konflikterna avlöper. Möjligen att Frick gör det om det finns ett vinstintresse.

Du får lycka till med dina spådomar av din guru nu, om krigen inte avlöper som du tänkt, har du något slutdatum på när han kan tänkas göra sin comeback? Hittills har jag inte sett någon svensk media som vill ta i honom med tång ens längre.

Now please do fuck off.
Citera
2024-09-02, 19:55
Medlem
Citat:
Du har ju hakat upp dig på en vecka. Som det går nu verkar Ryssland gå mot en total seger, om inte något försenad. Vi kan väl titta tillbaka här och skriva till varandra nästa vår och se hur det har gått.

Det är en väsentlig skillnad på att köra över och ockupera ett land på en vecka och att knulla sitt eget land sönder och samman genom att ägna flera år åt ett industrikrig som leder till hundratusentals förlorade män i produktiv ålder, styrränta på 18 procent and rising och total politisk och diplomatisk isolering.

"Pyrrhus-seger" kallas det i en historisk kontext om du vill använda det flashiga Malcom-ordet korrekt för en gångs skull.
Citera
2024-09-02, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveLiveDie
Jag har inga polare i den här tråden, däremot är vi flera i tråden som inser att Malcom saknar trovärdighet.

Att svartmåla honom med judehat är något SKMA gjort https://skma.se/2024/03/lars-m-ander...-antisemitism/

återigen, Cwejman, Neuding och Frick har en judisk bakgrund det vill säga i stort alla som givit honom en plattform tidigare. Vem ska publicera honom hade du tänkt oavsett hur de konflikterna avlöper. Möjligen att Frick gör det om det finns ett vinstintresse.

Du får lycka till med dina spådomar av din guru nu, om krigen inte avlöper som du tänkt, har du något slutdatum på när han kan tänkas göra sin comeback? Hittills har jag inte sett någon svensk media som vill ta i honom med tång ens längre.

Now please do fuck off.
Malcom är tillbaka i svensk media senast våren 2026.
Citera
2024-09-02, 20:06
Citat:
Malcom är tillbaka i svensk media senast våren 2026.

Sure he is. Är det Ekis Arbetarblogg eller haveristiska debattare i lokatidningen räknas det inte.

Du får lycka till i livet nu buddy.
Citera
2024-09-02, 20:12
Medlem
Citat:
Sure he is. Är det Ekis Arbetarblogg eller haveristiska debattare i lokatidningen räknas det inte.

Du får lycka till i livet nu buddy.
Hoppas du som är så investerad i Malcom inte blir deppig när det visar sig att han får rätt i slutändan. Lycka till du med!
Citera
2024-09-02, 20:20
Citat:
Hoppas du som är så investerad i Malcom inte blir deppig när det visar sig att han får rätt i slutändan. Lycka till du med!

Han har haft fel tidigare och han kommer fortsätta ha fel. Detta därför att jag och de som tror på frihet i världen är investerade i att bekämpa alla kommunistsvin varhelst vi ser dem, det är verkligen inget personligt mot Malcom buddy.
Citera
2024-09-02, 20:25
Medlem
Citat:
Han har haft fel tidigare och han kommer fortsätta ha fel. Detta därför att jag och de som tror på frihet i världen är investerade i att bekämpa alla kommunistsvin varhelst vi ser dem, det är verkligen inget personligt mot Malcom buddy.
Sluta vara fast i 1900-talet och kalla kriget. Läs lite Dugin så kommer du nog rätt, han går under Dugin-chan på twitter.
Citera
2024-09-03, 21:54
Medlem
paraphrasias avatar
Någon som vet vad Malcom Kyeyune heter på X?
Citera
2024-09-03, 21:56
Citat:
Ursprungligen postat av paraphrasia
Någon som vet vad Malcom Kyeyune heter på X?

Juche Respecter 41K
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in