• 7
  • 8
2015-08-24, 20:04
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Rasism är numer ett så urvattnat begrepp att det betyder allt eller ingenting alls. T.ex. hävdas det ju att SD är rasister när de vill minska invandringen trots att det inte har något med ras att göra.

Fast grejen är ju att de flesta i SD vill minska en viss invandring, de bryr sig inte om det skulle komma amerikaner, britter eller för all del japaner. Det är ju endast en viss grupp de inte vill få invandring ifrån vilket gör att det baserar sig på "ras".
Citera
2015-08-25, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Rasism är numer ett så urvattnat begrepp att det betyder allt eller ingenting alls. T.ex. hävdas det ju att SD är rasister när de vill minska invandringen trots att det inte har något med ras att göra.

Att anse att rasism är ett urvattnat begrepp är mer ett personligt ställningstagande än någon sanning. Men jag bygger min definition på SAOL. Den finns här: http://www.svenskaakademien.se/svens...natet/ordlista (sök på rasism)
Citera
2015-08-26, 18:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Fast grejen är ju att de flesta i SD vill minska en viss invandring, de bryr sig inte om det skulle komma amerikaner, britter eller för all del japaner. Det är ju endast en viss grupp de inte vill få invandring ifrån vilket gör att det baserar sig på "ras".

Man ska vara försiktig med att uttala sig om vad stora grupper människor vill eller inte, speciellt när man helt saknar underlag och källor.

Personligen har jag inget emot skötsamma människor oavsett varifrån de kommer men att ta emot en massa invandrare som inte har någon relevant utbildning eller studievana är inte lyckat. Detta har inget med rasism att göra, inte ens om t.ex. amerikaner råkar ha en mer relevant kompetens än afrikaner rent generellt.

Kryddas det med radikala livsåskådningar och religiösa ideologier som ligger långt från vad som är normalt i Sverige är heller inte det någon fördel, åtminstone inte om de känner att det är deras uppgift att tvinga andra att tycka lika. Här går IS bort direkt t.ex.
Citera
2016-05-26, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Jag hade inte heller velat serva ett gäng rasister. Så jävla rätt!

Yepp, så pass rätt att företaget istället till slut gick i konkurs.

för dig samt för företagsägaren
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in