Edge webblsare r/kommer att vara utrustad med en SCAREWARE BLOCKER!
Jag hittade den hr artikeln:
https://blogs.windows.com/msedgedev/...eware-blocker/
Kort sagt: "
Microsoft Edge som kommer att ge en ny, frsta frsvarslinje mot bedrgerier.
"Scareware"-bedrgerier r en srskilt vertygande typ av bedrgeri med teknisk support.
De anvnder aggressiva webbsidor fr att vertyga offren att tro att deras system r infekterat med skadlig kod, pressar dem att ringa ett falskt tekniskt supportnummer och frsker f tillgng till datorn. Frra ret gjorde Hollywood till och med en storsljande actionfilm med skrmselprogram-bedragare som skurkar.
Scareware-blockerare anvnder en maskininlrningsmodell fr att knna igen de avsljande tecknen p skrmselprogrambedrgerier och ger anvndarna tillbaka kontrollen ver sin dator. Vi uppmanar anvndare som vill bekmpa bedrgerier att hjlpa oss att testa vr frhandsgranskning.
Anvndare kan alltid stnga en sida med skrmselprogram i helskrm genom att TRYCKA OCH HLLA NED ESC-tangenten.
Vi hoppas att kad medvetenhet kommer att hjlpa anvndare att skydda sig sjlva, ven om de inte anvnder scareware-blockerare."
Bara s att ni vet!
Edit: Jag r inte med och testar ngra frhandsversioner, vad jag kan minnas, men jag kunde aktivera funktionen i min Edge, Version 132.0.2957.127.
P Svenska s heter funktionen:
Blockering av skadlig kod
nnu ett skl att anvnda/g ver till: Edge

(om man inte r foliehatt med odiagnostiserad paranoia Vill sga! )