2024-07-02, 10:07
Avstngd
Text till tal i Edge vill inte lsa ven om man har valt en svensk rst. Hur gr man fr att den ska gra det?
Citera
2024-11-02, 23:18
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag har Edge p min Galaxy Tab. Nr jag gr sidan strre och gr till en annan sida, frminskas sidan automatiskt. Hur gr jag ordnar detta? Otroligt irriterande att inte kunna ha samma zoom p sidan hela tiden.
Senast redigerad av GormDenGamle 2024-11-02 kl. 23:27.
Citera
2025-01-30, 10:34
Medlem
1FFs avatar
En ny skerhetsinstllning har smugit sig in i Edge relativt obemrkt: https://www.drwindows.de/news/besser...tzt-verfuegbar

Mer info: https://blogs.windows.com/msedgedev/...eware-blocker/
Citera
2025-01-30, 11:07
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag har Edge p min Galaxy Tab. Nr jag gr sidan strre och gr till en annan sida, frminskas sidan automatiskt. Hur gr jag ordnar detta? Otroligt irriterande att inte kunna ha samma zoom p sidan hela tiden.

Nu har jag inte edge p en android-enhet men i windows s gr du till instllningar, utseende, Zooma in och anger standardstorleken p de flikar du ppnar..
Citera
2025-01-31, 14:58
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Edge webblsare r/kommer att vara utrustad med en SCAREWARE BLOCKER!

Jag hittade den hr artikeln: https://blogs.windows.com/msedgedev/...eware-blocker/

Kort sagt: "Microsoft Edge som kommer att ge en ny, frsta frsvarslinje mot bedrgerier.
"Scareware"-bedrgerier r en srskilt vertygande typ av bedrgeri med teknisk support.
De anvnder aggressiva webbsidor fr att vertyga offren att tro att deras system r infekterat med skadlig kod, pressar dem att ringa ett falskt tekniskt supportnummer och frsker f tillgng till datorn. Frra ret gjorde Hollywood till och med en storsljande actionfilm med skrmselprogram-bedragare som skurkar.

Scareware-blockerare anvnder en maskininlrningsmodell fr att knna igen de avsljande tecknen p skrmselprogrambedrgerier och ger anvndarna tillbaka kontrollen ver sin dator. Vi uppmanar anvndare som vill bekmpa bedrgerier att hjlpa oss att testa vr frhandsgranskning.

Anvndare kan alltid stnga en sida med skrmselprogram i helskrm genom att TRYCKA OCH HLLA NED ESC-tangenten.

Vi hoppas att kad medvetenhet kommer att hjlpa anvndare att skydda sig sjlva, ven om de inte anvnder scareware-blockerare."

Bara s att ni vet!

Edit: Jag r inte med och testar ngra frhandsversioner, vad jag kan minnas, men jag kunde aktivera funktionen i min Edge, Version 132.0.2957.127.
P Svenska s heter funktionen: Blockering av skadlig kod

nnu ett skl att anvnda/g ver till: Edge (om man inte r foliehatt med odiagnostiserad paranoia Vill sga! )
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2025-01-31 kl. 15:00.
Citera
2025-01-31, 16:27
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Nu har jag inte edge p en android-enhet men i windows s gr du till instllningar, utseende, Zooma in och anger standardstorleken p de flikar du ppnar..

Tack.
Men jag har s klart provat detta. Men inget hnder, konstigt nog.
Citera
2025-01-31, 18:41
Jag vet att mnga hatar Edge men det r verkligen den bsta webblsaren just nu. (Enligt mig)

Bara man lr sig hitta rtt tillg, btw chrome tillgg fungerar oxo.
Sen stng av all bing skit ocks.
Ny flik fr mig ppnar Google, inte ngn jvla skvallersida.
Edge finns fr alla operativsystem = bokmrken synkas ver alla dina enheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in