Flashback bygger pepparkakshus!
2015-08-04, 21:38
Medlem
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6224493

verkar ju tycka att det r okej med skatteplanering iaf. Han skulle ju faktiskt kunna gra mer rtt fr sig och ta ut alla vinster i fretaget som ln.
Citera
2015-08-04, 21:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stocktown
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6224493

verkar ju tycka att det r okej med skatteplanering iaf. Han skulle ju faktiskt kunna gra mer rtt fr sig och ta ut alla vinster i fretaget som ln.

Citat:
Ursprungligen postat av Timbuktu
Mitt liv r kantat av mnga olika misslyckanden, som mnga mnniskors men jag tror att det alltid kommer vara viktigt att man sjlv knner att man frskte.
I det aktuella fallet r det, som stocktown sger, vldigt enkelt att "lyckas". Det r bara att ta ut rubbet som ln & skatta bort 75%.
Citera
2015-08-05, 18:19
Medlem
Gullegubbens avatar
En slutgiltig utredning av begreppen?

"Nej, det r inte alls svrt att leva som man lr.

Jag tar mig sjlv som exempel.

Jag r emot allt vld, allts slss jag inte. Inte ens nr jag dyker p idioter som verkligen provocerar mig p alla plan, anser ja mig ha rtten att slss eller bruka vld.
Jag slr inte mnniskor fr att dom har avvikande sikter, jag slr inte mnniskor fr att jag knner fr det. Jag slss inte. Punkt. Och jag anser inte att andra har rtt att bruka vld heller. Ergo: Jag lever som jag lr.

Jag tycker inte om djurhllningen i vrlden. Jag tycker den r fruktansvrd och egentligen borde jag inte ta ktt. Men jag gr det nd och str fr det. Hr kan vi applicera Alkoholistens filosofi. Om det instiftades lagar som reglerade djurhllningen och kttet drmed blev dyrare hade jag stttat dessa och frmodligen minskat min kttkonsumtion, men som det r nu s r det svrt. Drfr kritiserar jag inte heller andra som ter ktt. Jag kan imponeras av dom som verkligen avstr ktt, men hnger inte ut den som ter det som idiot.
Ergo: Jag lever som jag lr.

Det r allts inte alls svrt att leva som man lr. Det gller bara att skaffa sig lite sjlvinsikt och en tolerant omvrldssyn. Svrare n s r det inte."

https://annalytikern.wordpress.com/2015/08/05/228/
Citera
2015-08-07, 10:06
Medlem
49450s avatar
Alex Schulman frsvarar Timbukto dr han menar att leva som man lr inte r ndvndigt fr att vilja frndra. Nr jag hr hans resonemang s brjar jag mer och mer tycka han lter vimsig och omoralisk. Lyssna grna p vad han sger i sin senaste pod.
Senast redigerad av 49450 2015-08-07 kl. 10:08.
Citera
2015-08-07, 10:57
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 49450
Alex Schulman frsvarar Timbukto dr han menar att leva som man lr inte r ndvndigt fr att vilja frndra. Nr jag hr hans resonemang s brjar jag mer och mer tycka han lter vimsig och omoralisk. Lyssna grna p vad han sger i sin senaste pod.

Felet r ju att det Timbuktu nskar sig r ngot dumt och dligt, nmligen att det ska bli svrare och mindre populrt att gna sig t nringsverksamhet och att det ska tas in mer skatter att frslsas av staten.

Om man ser p det som en alkoholist som vill ha hjlp att sluta dricka, s menar Timbuktu och Schulman att Timbuktu har ett sjukligt begr att gna sig t nringsverksamhet och att undvika skatt, och att han och alla andra nringsidkare och skatteundvikare behver statens tvng fr att sluta med sin nringsverksamhet (fast samtidigt betala mer skatt p de krympande inkomsterna).

Minst sagt dunkelt tnkt, om alls tnkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in