Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-04, 17:26
  #1
Medlem
Kom i kontakt med ett företag som heter Care in Europe AB, ideén verkade intressant men jag gjorde lite efterforskningar och det hela känns lite olustigt för att jag ska vilja göra affärer med dem ännu. Någon som har faktiskt erfarenhet av dem?


Lite av vad jag hittat:

1. Hittar inget AB som heter "Care in Europe" eller "Care in Europe AB", är det enkom F-skattesedel och i så fall varför heter det AB? Söker jag fel?

2. Personen som jag var i kontakt med i företagsledningen (enligt deras hemsida www.careineurope.se), Olive* Thom* - över 150 000 sek i skulder hos kronofogden, detta känns oerhört olustigt må jag säga. Personen förekommer heller ej på linkedin men verkar väldigt aktiv i andra bolag enligt allabolag.se där f-skatt saknas eller avregistrerats. Vet inte riktigt hur jag ska tolka detta?

3. Problem med operationer utomlands i Polen i våras, någon som hört mer om detta? Vill gärna veta mer innan jag riskerar att skicka min anställda dit.

Tacksam för svar
Citera
2015-08-04, 18:03
  #2
Moderator
rancors avatar
Tja,

du kan ju alltid anlita Scam Protect om du vill vara säker på att inte bli lurad:
http://www.scamprotect.se/om-oss-23951662

Verkar ju vara spelare med många strängar på sin lyra
Citera
2015-08-05, 10:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rancor
Tja,

du kan ju alltid anlita Scam Protect om du vill vara säker på att inte bli lurad:
http://www.scamprotect.se/om-oss-23951662

Verkar ju vara spelare med många strängar på sin lyra

Den andra personen i företagsledningen brevid Olive* Th*ms på careineurope.se, Mat* *ilbermann som har scamprotect, hittade jag att han har drivit tidigare säljföretag i konkurs.

Någon som känner till mer om problemen med deras sjukhus/operationer (alltså careineurope.se) i Polen och om detta lösts på ett adekvat sätt? Vill även veta mer om HumanNavigator-delen som Oli*er har hand om? Någon måste väl ha erfarenhet av dem
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback