2015-08-14, 17:25
Medlem
Vilka alternativ finns om man vill reparera ett troligt hrdvarufel i en macbook air? Den bara lade av fr ngra dagar sedan, startar inte ht och reagerar inte p knappkombinationer. Inte s gammal heller men fr gammal fr att garantin ska glla.

Skulle grna slippa skicka ivg den till Apple om det r mjligt. Dels fr att jag inte vill ge Apple mer pengar (om de inte bedmer att det r ett sk ursprungligt fel kommer jag behva betala minst ca 2000 kr) och dels fr att jag helst inte skulle vilja skicka ivg den ht, utan reparera den p plats ngonstans.

Det mste vl finnas mnga stllen som erbjuder denna typ av service?

Om det r ngon p flashback som kan tnka sig att titta p den s r det ocks ett alternativ. PM:a grna i s fall!
Citera
2015-08-14, 17:52
Medlem
Parkours avatar
Bra om du nmner vilken stad du bor i.
Citera
2015-08-14, 17:59
Medlem
Jag finns mellan Borgholm och Smygehuk ungefr. S allt dremellan funkar.
Senast redigerad av Rendar 2015-08-14 kl. 18:24.
Citera
2015-08-14, 19:06
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rendar
Jag finns mellan Borgholm och Smygehuk ungefr. S allt dremellan funkar.

G hit, klicka p "Service" och skriv in ort och vlj "Mac" som produkt:

https://locate.apple.com/se/sv/
Citera
2015-08-15, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
G hit, klicka p "Service" och skriv in ort och vlj "Mac" som produkt:

https://locate.apple.com/se/sv/

Tack, men Apple ska inte f en tioring till av mig. De klarar sig nd.
Citera
2015-08-15, 09:34
Medlem
Rassas avatar
Citat:

Det finns ingen annan n Apple eller en av Apple auktoriserad verkstad som byter delar i en Mac, Apple sljer inte reservdelar till ngon fristende firma eller privatperson.
Citera
2015-08-15, 11:13
Medlem
Citat:

Varfr r det s viktigt d? r inte det viktigaste att din exklusiva brbara fr bsta service? Och givetvis grna till ett acceptabelt pris etc.

Men att bestmma sig fr att Apple inte ska f en krona knns lite som mest bara en dum princip.

Apple m vara inte de billigaste p servicen, men s r det ju i alla branscher i princip, att mrkesverkstderna r dyrare. Men ofta s fr man ocks korrekt service och bra garantier etc.

P en s pass dyr och komplicerad dator att serva s skulle jag dra mig fr att ta genvgar som man kan ha svrt att veta hur serisa de r. Kan bli en trkig erfarenhet.

Apple kan ocks verraska med bttre service och priser n man tror ibland. T ex har de riktigt bra service o pris p skrmbyte p telefonerna.
Citera
2015-08-15, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Det finns ingen annan n Apple eller en av Apple auktoriserad verkstad som byter delar i en Mac, Apple sljer inte reservdelar till ngon fristende firma eller privatperson.
Detta stmmer inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Varfr r det s viktigt d? r inte det viktigaste att din exklusiva brbara fr bsta service? Och givetvis grna till ett acceptabelt pris etc.

Men att bestmma sig fr att Apple inte ska f en krona knns lite som mest bara en dum princip.

Apple m vara inte de billigaste p servicen, men s r det ju i alla branscher i princip, att mrkesverkstderna r dyrare. Men ofta s fr man ocks korrekt service och bra garantier etc.

P en s pass dyr och komplicerad dator att serva s skulle jag dra mig fr att ta genvgar som man kan ha svrt att veta hur serisa de r. Kan bli en trkig erfarenhet.

Apple kan ocks verraska med bttre service och priser n man tror ibland. T ex har de riktigt bra service o pris p skrmbyte p telefonerna.
Det r en principsak.
Citera
2015-08-15, 15:33
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Detta stmmer inte.

Inte? Apple sljer inte delar till ngon som inte har godknnande frn Apple att reparera deras produkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in