2015-08-16, 14:35
Medlem
realias avatar
Tjena, tekniknoob här, tänkte jag frågar en enkel fråga.

MacBook-laddaren (MagSafe) består ju av dels själva adaptern som man kan koppla in på egen hand, men även en grövre strömsladd. Min fråga är helt enkelt: vad är idealt att använda, strömadapter bara eller även ha strömsladden inkopplad?

Tack!
Citera
2015-08-16, 14:38
Medlem
Rob.Mooneys avatar
Beror på hur långt ifrån eluttaget du vill sitta. Tror knappast att det har något annat att säga än om man vill ha extra sladdar liggandes.
Citera
2015-08-16, 14:43
Medlem
ternlunds avatar
Spelar ingen som helst roll hur du gör på den fronten, det är bara att välja vilket som passar dig bäst helt enkelt.
Citera
2015-08-16, 15:15
Medlem
StyleWarss avatar
Om man använder sladden så kan du sitta långt från ett uttag.

Att hänga den tunga adaptern i uttag behöver du inte göra då det sliter på fjädrarna i uttaget. Men att koppla in i ett grenuttag är helt OK.
Citera
2015-08-16, 15:49
Medlem
realias avatar
Ja, jag menade naturligtvis utöver den ganska uppenbara fördelen av att sladden blir längre. Ok, så det är alltså ingen skillnad för batteriet/laddaren/hur mycket ström det drar/nåt annat. Förutom möjligtvis som Stylewars säger, att adaptern kan slitas lite av att hänga på fel sätt.

Då kör jag på! Tack igen!
Citera
2015-09-10, 15:21
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realia
Ja, jag menade naturligtvis utöver den ganska uppenbara fördelen av att sladden blir längre. Ok, så det är alltså ingen skillnad för batteriet/laddaren/hur mycket ström det drar/nåt annat. Förutom möjligtvis som Stylewars säger, att adaptern kan slitas lite av att hänga på fel sätt.

Då kör jag på! Tack igen!
Jag är sjuk idag och lite seg i huvudet, så det kan bero på det. Men jag förstår faktiskt inte vad du menar. Det har naturligtvis ingen betydelse för batteri, slitage på datorn eller strömförbrukning om du använder den korta eller långa sladden och driver/laddar datorn med. Men menar du om det är bättre eller sämre att köra datorn på endast batteri när man kan välja nätel. Då är det bättre att köra med el från väggen än på batteri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in