Citat:
Ursprungligen postat av
ottotheman
Man sa samma sak om finländarna som kom i mitten av 1900-talet. Idag är det ingen som talar ont om dem.
Syrier, somalier, eritreaner och afghaner är som oss. Och oss = Människor som bor i Sverige med svenskt medborgarskap.
Med den inställningen får ni väl rösta för att ha en invandring som är mindre än den vi har idag. I don't blame you. Man röstar för att ge förtroende till politiker som förutsätts driva igenom det man själv tror på. Men det kommer ni få äta upp när vi får se de första tecknen på att invandringen till Sverige är en långsiktig lösning på många av de problem vi ser såsom avfolkning, lågt barnafödande, 50-talister som går i pension. Och den dagen kommer, det kommer FP och andra goda krafter se till genom en välarbetad integrationspolitik som kommer klara av invandringsmängder av tom större mått än det vi ser idag.
På tal om lågt barnafödande. Jag som Stockholmare vill så gärna skaffa barn med min fru. Men bor i en 2a och det är omöjligt att få en större lägenhet i en någorlunda attraktiv närförort. Vill jag hitta större får jag antingen köpa, flytta ut till nåt ghetto eller lämna Stockholm. Skulle bostadsmarknaden se ut som för 20-25 år sedan skulle jag redan ha 2 barn.
Det är ett annat sätt att få upp barnafödandet.
OnT. Är ju ganska uppenbart att Migrationsverket inte kan hantera situationen som är idag. Men är sällan man ser nån som kommer med några förslag på lösningar.
Vi kan hoppas att styrande snart kan uppmärksamma/erkänna problemet så kanske vi kan komma någonstans.
Vare sig människor som kommer hit är som oss eller inte så måste man hitta en nivå som är hållbar.
Och de som kommer hit är inte som oss, kanske i grunden. Men inte i form av kultur och uppfostran. För att de ska BLI som oss så krävs det en fungerande integration. Hur tycker du att det fungerar idag?