Flashback bygger pepparkakshus!
2015-08-19, 07:04
Avstängd
YP4XQs avatar
De frågar alltså efter mer pengar och resurser vilket de mest troligtvis kommer få. Men de kommer nog inte ta det ur HBTQ-certifieringskassan, SFI-kassan, gratis-ipads-och-mobiltelefoner-till-invandrarkassan, gratis färdtjänst för invandraren-kassan, gratis tand och läkar vård för invandaren kassan, kassan för deras egna sekulära dagisverksamheter(ja de finns, de har egna dagis bara för skäggbarnen). Nej de kommer nog att plocka pengar ur pensionerna, diverse skattepåsar de kommer åt utan att tänka på vägar, skolor och annat "käbbel" som skattebetalarna och svenskarna vill ha.
Citera
2015-08-19, 07:09
Medlem
Jag läste att Malmö får 40 barn PER DYGN (!) just nu. Man ökar just nu kostnaden med 40 miljoner per dygn och man bryter mot alla möjliga regler för att få ihop det.

Bara de senaste veckan har 5 nya boende öppnats. Det är så klart inte hållbart. Andra delar i samhället kommer få stå tillbaka.

Pengarna måste tas någonstans ifrån eftersom de inte är budgeterat mer än att det skall komma 4-600 om året. Det är vad som nu kommer under en vecka (!).

http://www.sydsvenskan.se/malmo/varj...rn-till-malmo/
Citera
2015-08-19, 07:20
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det vi ser är en total systemkollaps, där kostnadsmassan alltså ökar med upp mot 100 miljoner kronor per dag, en fullständigt bisarr situation.

Lägg till detta att migrationssektorn i Sverige växer så det knakar vad gäller anställda, vilket fullständigt dränerar andra sektorer (skolan, vården) från arbetskraft.

Sen håller volymen "ensamkommande flyktingbarn" på att nå sådana nivåer så att det får en akut demografisk påverkan på Sverige. Varje årskull i Sverige är normalt på ca 100.000 personer, hälften flickor och hälften pojkar. Nu kommer upp mot 20.000 nya "barn" per år varav 85% är män. Detta ger en fullständig snedvridning av befolkningspyramiden vad gäller könen.

Ja, invandringshaveriet i Sverige har nu under sommaren gått in i en ny, totalt akut fas.
Citera
2015-08-19, 07:21
Medlem
Det som är självklart är att vi får vad vi betalar för: Satsar vi med skattepengar på fler boenden för ensamkommande, så kommer det så klart fler och fler. Varje ensamkommande som får bostad och stöd ringer hem och berättar om hur bra det gick.

Det finns självklart ingen ände på detta. Eftersom vi dessutom anser det inhumant med ett "tak", lär detta fenomen fortsätta tills mat och beslagtagna bostäder helt enkelt är slut. Dessförinnan stänger övriga Europa dörren för svenskar, då andra länder inte anser sig ha råd att ta sig an våra egentillverkade problem.
Citera
2015-08-19, 07:25
Medlem
Det vore ju bättre om Danielsson hade lite mer konkreta lösningar på problemet.

"Nu gäller det att kavla upp ärmarna och hjälpas åt"
Citera
2015-08-19, 07:29
Medlem
HBOLLs avatar
Skitsnack om nödrop fråga miljöpartier där vill man gärna öppna gränserna helt, det jag tycker man ska göra är att inkludera och öppna era hjärtan
Citera
2015-08-19, 07:35
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBOLL
Skitsnack om nödrop fråga miljöpartier där vill man gärna öppna gränserna helt, det jag tycker man ska göra är att inkludera och öppna era hjärtan

Idén med öppna gränser är bra, men för att det ska fungera krävs det att alla länder har samma förutsättningar. Något som inte kommer ske på en mycket mycket lång tid.
Nu när så inte är fallet är det en smärre katastrof. EU borde ta bort schengenavtalet tills vidare och varje EU land borde börja med gränskontroller igen.
Citera
2015-08-19, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Du glömmer allt vi får tillbaka längre fram när vår befolkning är ålderstigen. Var glad att det finns människor som är villiga att arbeta för dig på din ålders höst

Vem ska betala för alla "barn" när dom går i pension?? Ska vi fortsätta fylla på med pensionsräddare tills landet är fullt?
Citera
2015-08-19, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det vi ser är en total systemkollaps, där kostnadsmassan alltså ökar med upp mot 100 miljoner kronor per dag, en fullständigt bisarr situation.

Lägg till detta att migrationssektorn i Sverige växer så det knakar vad gäller anställda, vilket fullständigt dränerar andra sektorer (skolan, vården) från arbetskraft.

Sen håller volymen "ensamkommande flyktingbarn" på att nå sådana nivåer så att det får en akut demografisk påverkan på Sverige. Varje årskull i Sverige är normalt på ca 100.000 personer, hälften flickor och hälften pojkar. Nu kommer upp mot 20.000 nya "barn" per år varav 85% är män. Detta ger en fullständig snedvridning av befolkningspyramiden vad gäller könen.

Ja, invandringshaveriet i Sverige har nu under sommaren gått in i en ny, totalt akut fas.

Problemet med invandringen är att det finns en del av svenskar som drar stor nytta av invandringen - typ de som öppnar olika sorters asylboenden och blir miljonärer på kuppen. Bert Karlsson har ändå någon sorts heder i kroppen när han säger att detta är regeringens fel..

Sen har vi batikhäxorna som vurmar för "barnen" - kanske också i eget syfte i och för sig ;-)..Jag kan tänka mig att många av de kvinnor som annars skulle åka till Gambia nu ser sin chans här i Sverige..

Sen har vi de so i och för sig inte blir miljonärer men som ändå får en karriär tack vare vår flyktingpolitik. Människor som annars skulle riskera arbetslöshet eller lägre lön. Nu kan de agera språklärare eller liknande på orten.

Sen har vi politikerna som har sin egen agenda att försvara nästan fri invandring. De tänker på sin lön/sin pension/sin position.

Man borde göra som i Kanada: anpassa invandringen enligt landets behov av specialkompetens. Nu gör man precis tvärtom.
Citera
2015-08-19, 08:04
Medlem
Svetsarn svarar väl med att tiodubbla antalet skäggbarn! Må detta rövhål till land gå åt helvete!!!
Citera
2015-08-19, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottotheman
Man sa samma sak om finländarna som kom i mitten av 1900-talet. Idag är det ingen som talar ont om dem.

Syrier, somalier, eritreaner och afghaner är som oss. Och oss = Människor som bor i Sverige med svenskt medborgarskap.

Med den inställningen får ni väl rösta för att ha en invandring som är mindre än den vi har idag. I don't blame you. Man röstar för att ge förtroende till politiker som förutsätts driva igenom det man själv tror på. Men det kommer ni få äta upp när vi får se de första tecknen på att invandringen till Sverige är en långsiktig lösning på många av de problem vi ser såsom avfolkning, lågt barnafödande, 50-talister som går i pension. Och den dagen kommer, det kommer FP och andra goda krafter se till genom en välarbetad integrationspolitik som kommer klara av invandringsmängder av tom större mått än det vi ser idag.

På tal om lågt barnafödande. Jag som Stockholmare vill så gärna skaffa barn med min fru. Men bor i en 2a och det är omöjligt att få en större lägenhet i en någorlunda attraktiv närförort. Vill jag hitta större får jag antingen köpa, flytta ut till nåt ghetto eller lämna Stockholm. Skulle bostadsmarknaden se ut som för 20-25 år sedan skulle jag redan ha 2 barn.

Det är ett annat sätt att få upp barnafödandet.

OnT. Är ju ganska uppenbart att Migrationsverket inte kan hantera situationen som är idag. Men är sällan man ser nån som kommer med några förslag på lösningar.
Vi kan hoppas att styrande snart kan uppmärksamma/erkänna problemet så kanske vi kan komma någonstans.

Vare sig människor som kommer hit är som oss eller inte så måste man hitta en nivå som är hållbar.

Och de som kommer hit är inte som oss, kanske i grunden. Men inte i form av kultur och uppfostran. För att de ska BLI som oss så krävs det en fungerande integration. Hur tycker du att det fungerar idag?
Citera
2015-08-19, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exilstockholmaren
På tal om lågt barnafödande. Jag som Stockholmare vill så gärna skaffa barn med min fru. Men bor i en 2a och det är omöjligt att få en större lägenhet i en någorlunda attraktiv närförort. Vill jag hitta större får jag antingen köpa, flytta ut till nåt ghetto eller lämna Stockholm. Skulle bostadsmarknaden se ut som för 20-25 år sedan skulle jag redan ha 2 barn.

Det är ett annat sätt att få upp barnafödandet.

OnT. Är ju ganska uppenbart att Migrationsverket inte kan hantera situationen som är idag. Men är sällan man ser nån som kommer med några förslag på lösningar.
Vi kan hoppas att styrande snart kan uppmärksamma/erkänna problemet så kanske vi kan komma någonstans.

Vare sig människor som kommer hit är som oss eller inte så måste man hitta en nivå som är hållbar.

Och de som kommer hit är inte som oss, kanske i grunden. Men inte i form av kultur och uppfostran. För att de ska BLI som oss så krävs det en fungerande integration. Hur tycker du att det fungerar idag?

Tänk om man skulle ha satsat ens en del av alla dessa pengar som nu öslas i riskkapitalisterna fickor i form av ockerhyror till att bygga boende till ett rimligt pris för våra svenska ungdomar..

Studentbostäder, bostäder som inte är lyxrenoverade åt våra unga människor som behöver ett "första boende", bostäder åt våra gamla etc..

Istället för "träningsboende" åt dessa ensamkommande "barn" för 68.850kr/MÅNAD!

Det är ett hån svenska ungdomar mitt i nyllet att läsa hur våra gemensamma skattepengar slösas bort och sen motiverar man invandringen med den låga nativiteten bland infödda svenskar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in