Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-19, 00:39
  #1
Medlem
Tjena

Vet att man kan spela psp spel på ps2 men hur bra funkar det är det spel som inte funkar? är det isf värt att skaffa ett playstation 1 också?

tack för svar
Citera
2015-08-19, 01:01
  #2
Medlem
Vissa PSP spel finns också på ps2 som motorstorm 3 eller gta till psp.
Citera
2015-08-19, 01:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroles
Tjena

Vet att man kan spela psp spel på ps2 men hur bra funkar det är det spel som inte funkar? är det isf värt att skaffa ett playstation 1 också?

tack för svar

Nu vet jag inte hur man spelar psp spel på en ps2 men antar chip + emulator om det nu går?
Men kan ju garantera att en ps1 inte kan köra psp spel
Citera
2015-08-19, 02:23
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Vänta lite här. PSP är Playstation Portable, det vill säga Sonys förra bärbara konsol. Den har ungefär samma prestanda som ett PS2. PS1 har alltså inget med PSP att göra. Så vitt jag vet så ska väl egentligen alla PS1-spel funka på PS2. Det som inte alltid fungerar är dom effekter som PS2an kan lägga på gamla spel.
Citera
2015-08-19, 18:29
  #5
Avstängd
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vänta lite här. PSP är Playstation Portable, det vill säga Sonys förra bärbara konsol. Den har ungefär samma prestanda som ett PS2. PS1 har alltså inget med PSP att göra. Så vitt jag vet så ska väl egentligen alla PS1-spel funka på PS2. Det som inte alltid fungerar är dom effekter som PS2an kan lägga på gamla spel.

För den insatte vilka som inte går till ps2, alltså psx-spel:

Arcade Party Pak
Arcade's Greatest Hits/Atari 2
Fighter Maker
Final Fantasy Anthology
Monkey Hero
Tomba!

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o..._PlayStation_2
Citera
2015-08-19, 18:57
  #6
Medlem
aa sorry menar playstation 1 spel och inte psp tänkte lite fel
Citera
2015-08-22, 01:17
  #7
Medlem
Jag tänkte köpa en gammal psp för att sedan få den flashad. (antagligen gå till psxcare ) för att jag inte kan göra det själv. Jag hade en gammal psp som jag älskade när jag var yngre det var en si psons edition . haha off point. Min fråga är vilken ska jag köpa ? Psp 3000 eller go? Jag vill bara ha en så jag kan spela spel på den som jag gjorde när jag var yngre. Laddade ner iso filer tror jag.. Kommer inte ens ihåg.en finns det lika mkt spel till dem nu? Vad tycker ni
Citera
2015-08-23, 05:03
  #8
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MkommefterR
Jag tänkte köpa en gammal psp för att sedan få den flashad. (antagligen gå till psxcare ) för att jag inte kan göra det själv. Jag hade en gammal psp som jag älskade när jag var yngre det var en si psons edition . haha off point. Min fråga är vilken ska jag köpa ? Psp 3000 eller go? Jag vill bara ha en så jag kan spela spel på den som jag gjorde när jag var yngre. Laddade ner iso filer tror jag.. Kommer inte ens ihåg.en finns det lika mkt spel till dem nu? Vad tycker ni
Jag hade en PSP 3000 och som jag minns det så för att flasha den så lägger man in ett gäng filer på minneskortet och sen är det mer eller mindre klart så ingen idé att lägga ut pengar på det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback