2015-08-23, 16:19
Medlem
Albert.Zweisteins avatar
Hejsan.

Jag går i tankarna att sälja iväg min Imac 27"

Kollade runt lite på blocket där ligger de på ca 10-12 000 (Annonser säger ju inte så mycket då det är svårt att veta om det ens blir sålt).
Tycker själv det är ganska mycket då jag har för vana att pris på elektronik brukar sjunka relativt snabbt? men å andra sidan var ju datorn ganska dyr när den kom..

iMac (27-inch, Late 2012)
Processor 2,9 GHz Intel Core i5
minne 8 GB 1600MHz DDR3
Grafik NVIDIA GeForce GTX 660M 512 MB
Lagring 1 TB

Musen har dock börjat krångla på glatta ytor men fungerar på matta ytor, antar det är 2 givare i musen där den ena krånglar?

Annars inga fel eller skavanker på datorn. Har även originallåda med all plast/kartonger kvar

Spanade in Mac2Sell som jag såg i någon köpes annons där värderas den till 9200:-

Vad kan vara rimligt pris för denna? Hade först tänkt 8000:- men kan man få mer än så är det ju självklart jag skulle vilja det.

Tacksam för svar.

Mvh
Citera
2015-08-23, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.Zweistein
Hejsan.

Jag går i tankarna att sälja iväg min Imac 27"

Kollade runt lite på blocket där ligger de på ca 10-12 000 (Annonser säger ju inte så mycket då det är svårt att veta om det ens blir sålt).
Tycker själv det är ganska mycket då jag har för vana att pris på elektronik brukar sjunka relativt snabbt? men å andra sidan var ju datorn ganska dyr när den kom..

iMac (27-inch, Late 2012)
Processor 2,9 GHz Intel Core i5
minne 8 GB 1600MHz DDR3
Grafik NVIDIA GeForce GTX 660M 512 MB
Lagring 1 TB

Musen har dock börjat krångla på glatta ytor men fungerar på matta ytor, antar det är 2 givare i musen där den ena krånglar?

Annars inga fel eller skavanker på datorn. Har även originallåda med all plast/kartonger kvar

Spanade in Mac2Sell som jag såg i någon köpes annons där värderas den till 9200:-

Vad kan vara rimligt pris för denna? Hade först tänkt 8000:- men kan man få mer än så är det ju självklart jag skulle vilja det.

Tacksam för svar.

Mvh

Då det är en Apple är den per-automatik värd 20 000 kr minst.
Citera
2015-08-23, 17:09
Medlem
AlmaBerlinWalterss avatar
Gå lite högre än vad du har tänkt, så finns det utrymme för att pruta. Då känner köparen att han är nöjd över att ha prutat samtidigt som du har möjlighet att tjäna mer än vad du hade tänkt.

Alma Berlin
Citera
2015-08-23, 18:49
Medlem
Rassas avatar
Svårt det där. Jag brukar lägga mig i det lägre prisspannet jämfört med liknande annonser, och sen inte gå med på att pruta allt för mycket. Man kan ju även lägga sig lite högre och sen generöst genast gå med på ett större prisavslag, för att "fånga" köparen så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in