Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-30, 14:33
  #1
Medlem
Gibis avatar
OBS: Varningslista. Hard för People -Secondhand.
Den secondhand affär är en stor bedrägeri som är styrs av Eric och Johanna som är sambo.
Den bedrägliga rörelsen gömmer sig bakom kyrkan
Ofta jobbar hos dom gamla, sjuka -folk som har fotboja eller arbetsprövning av ABF
Folk lämnar saker för den ska gå till fattiga människor men i själva verket
Inkomstens stora del går i Johannas och Erick ficka.
Dem är öppet bara 2 gånger i veckan för att slippa betala skatt på vinsten
De behöver dem inte ta upp den i deklarationen den blir ganska många miljoner svarta pengar om året. Rakt in i deras ficka.
Bra affärsidé Få saker gratis sälja dyrt lämna några kr max 10 % till kyrkan och resten behålla kolsvart skattefritt.
Det är i alla fall deras affärsidé som folk går på, jag vet jag jobbade där och när jag kom på deras fiffel då sparkade dem ut mig, inget får pratar om dem här sakerna, Erich och Johanna har sina egna skalare som försöker i början bli vän med dig på jobbet där efter när dom vet hur du fungerar då bestämmer över dig, Dem vill inte ha folk som är för klocka och ser i genom deras biznic, ska jobba kvar.
Om ni vill göra en bra gärning gå inte till dem och lägga mera pengar i deras ficka bättre lämna grejer till myrorna eller röda korset.
Citera
2015-08-30, 14:41
  #2
Medlem
TarmTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gibi
OBS: Varningslista. Hard för People -Secondhand.
Den secondhand affär är en stor bedrägeri som är styrs av Eric och Johanna som är sambo.
Den bedrägliga rörelsen gömmer sig bakom kyrkan
Ofta jobbar hos dom gamla, sjuka -folk som har fotboja eller arbetsprövning av ABF
Folk lämnar saker för den ska gå till fattiga människor men i själva verket
Inkomstens stora del går i Johannas och Erick ficka.
Dem är öppet bara 2 gånger i veckan för att slippa betala skatt på vinsten
De behöver dem inte ta upp den i deklarationen den blir ganska många miljoner svarta pengar om året. Rakt in i deras ficka.
Bra affärsidé Få saker gratis sälja dyrt lämna några kr max 10 % till kyrkan och resten behålla kolsvart skattefritt.
Det är i alla fall deras affärsidé som folk går på, jag vet jag jobbade där och när jag kom på deras fiffel då sparkade dem ut mig, inget får pratar om dem här sakerna, Erich och Johanna har sina egna skalare som försöker i början bli vän med dig på jobbet där efter när dom vet hur du fungerar då bestämmer över dig, Dem vill inte ha folk som är för klocka och ser i genom deras biznic, ska jobba kvar.
Om ni vill göra en bra gärning gå inte till dem och lägga mera pengar i deras ficka bättre lämna grejer till myrorna eller röda korset.

Vad är det för några som driver butiken? Heart for People heter den väl?
Citera
2015-08-30, 15:06
  #3
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Vi testar i Företagsskvaller.

Aktuella brott och kriminalfall --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2015-09-01, 21:36
  #4
Medlem
Takpapps avatar
Ja, "Heart for People" kan man lite snabbt googla sig fram till.

http://www.heartforpeople.se/

Det är alltså det som förr hette Ungdomshjälpen, även det var kyrkligt. Är det nya personer inblandade, eller bara en ny skylt på samma gamla verksamhet? Även för länge sen var det öppet bara 2 gånger i veckan.

De säger sig samarbeta med Göteborgs stad. Vilka bevis finns för oegentligheterna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback