Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-02, 22:38
Medlem
FastRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zpanarn
Hade Expressen istället valt att ta in JC's krönikor på söndagarna så hade de tiodubblat upplagan. Så smarta var de givetvis inte......

Ja, de kunde ha tagit in dessa krönikor 1 ggn i veckan för att granska sakinnehållet och komma med motargument och motbevisat de som hon skrev. Men det gjorde de inte och man kan ju fundera på varför. Eller inte!
Citera
2015-09-02, 22:39
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Ja, hon kan ha varit sjuk, men det konstiga är att hon la ned journalistandet, men ändå tycks ha fortsatt att skriva både böcker och artiklar. Märkligt att det finns massor med energi och uppslag för att skriva/journalista på hemmaplan, men inte ens som frilans på en etablerad tidning? Jag börjar misstänka att hennes journalistkarriär på DN av en eller annan icke-sjukdomsrelaterad orsak gick åt helvete och att hon helt enkelt inte hade en alternativ karriär och då blev det som det blev.

Ingen av oss vet vad som hände. Kanske var hon verkligen sjuk på 90-talet men tillfrisknade sen. Kanske tyckte DN att hennes artiklar om diverse "hittepåsjukdomar" och handikappade barn var ointressanta och hon fick gå. Det kan finnas massor av skäl till varför läkarna tyckte att hon var tillräckligt sjuk och varför hon på ett eller annat sätt slutade på tidningen. Hon är varken den första eller andra journalisten som har blivit för sjuk för att jobba kvar. Hennes artiklar på snapphanen som kom långt efter hon jobbade på DN och skrev några böcker om sjukdomar kan ha varit mycket mindre jobbigt för henne. Jag tror de flesta av oss skulle tycka att det är lättare att skriva en text på Internet än att skriva en text på en av de största tidningarna i landet som står inför deadline, kritiska kollegors granskande etc.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zpanarn
Hade Expressen istället valt att ta in JC's krönikor på söndagarna så hade de tiodubblat upplagan. Så smarta var de givetvis inte......
Då hade de fiskat i grumligt vatten och missbrukat yttrandefriheten ? Hur gör man det förresten? Genom att tala sanning?

- Titta! Kejsaren är naken!

- Tyst! Du missbrukar yttrandefriheten!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Jo det är ju bara det som är lite, lite komiskt. Att det handlar om en person som kostat skattebetalarna multum.
Nu är det väl inte elallergin och amalgambesvären eller sjukskrivningen som är mest talande, utan det här rättshaveristiska SAMHÄLLET MÖRKAR ELALLERGI o.s.v. Man känner igen typen, så att säga...

Men sprid nu inte denna historia utomlands för då kommer världens alla elallergiker hit!

Ha ha ha, ja, och Birro som är en annan av hjältarna. Är verkligen stabila personer som ses som yttrandefrihetens och sanningens ädla riddare.

Jo man tackar ja, tänk om alla världens elallergiker fick för sig att komma hit och kräva kommunerna på sanering och gratis renovering av deras lägenheter.
Citera
2015-09-02, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FastRabbit
Intressant! Berätta vad du anser att "en eller annan icke-sjukdomsrelaterad orsak" är för oss icke insatta?

Jag tror helt enkelt att hon inte höll det journalistiska måttet. Hon ansåg väl själv att amalgamet var det stora scoopet som storligen borde belönas, men så blev inte fallet och då blev hon helt enkelt bitter och drog sig undan...? Nu på äldre da´r har hon t.om skaffat sig en fan-club på nätet genom att maniskt hacka på invandrare och det ger väl henne någon form av cred hon mår bra av för stunden skulle jag tro.
Citera
2015-09-02, 22:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Jag tror inte att jag ska avgöra vad hon skulle jobba med eftersom jag anser att det är varje individs fria val. Hon hade väl fått söka jobb som alla andra; inget konstigt med det? Om hon inte klarat "press" kanske barnboksförfattare eller enklare montering hos Samhall hade varit något. Att vara lättstressad är inget skäl till förtidspension.
Fast nu ansågs hon arbetsoförmögen och förtidspensionerades, politiker gillar sånt det hyfsar arbetslöshetsstatistiken.
Citera
2015-09-02, 22:41
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
And the beat goes on....

Diskuterar vi mig här ? jag diskuterar JC och Expopressens agerande, håll dig till ämnet.

Du skrev:

"du gillar att meningsmoståndare tystas."

De enda meningsmotståndare jag har nu finns här i tråden (JC är ingen jag bryr mig om direkt), och jag har väl inte hotat dig eller försökt tysta dig eller sagt att jag vill tysta dig? Varför tillskriver du mig sådana åsikter när jag inte gett uttryck för dem?

Kan du förklara det lite mer noggrant? Ställ upp det i en enkel syllogism, det borde du kunna.
Citera
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Ingen etablerad diagnos, men en av Miljöpartiets tyngre politiker, riksdagsledamot Carl Schlyter som även är ordförande i riksdagens EU-nämnd, söker få "ellallergi" godkänd som diagnos.

I styrelsen för "Elöverkänsligas Riksförbund" sitter inte oväntat en annan miljöpartist, riksdagsledamoten Mats Pertoft.

http://www.dagensmedicin.se/blogg/ma...gnos-i-icd-11/

Även Expressens krönikör Liza Marklund säger sig vara elallergiker:

http://www.expressen.se/kronikorer/l...kt-experiment/

Det är en trist historia med "elallergiker", ser det heller inte som någon tillfällighet att just miljöpartister tillhör den tongivande skaran av de som påstår sig vara drabbade. Men att JC hånas i Expressen, samtidigt som deras egna krönikör Liza Marklund säger sig lida av elallergi utan att ifrågasättas är inte ok.

Förstår jag dig rätt: du menar alltså att elallergi inte existerar, vare sig hos Liza Marklund, miljöpartister eller Julia Caesar?
Citera
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Jo det är ju bara det som är lite, lite komiskt. Att det handlar om en person som kostat skattebetalarna multum.
Nu är det väl inte elallergin och amalgambesvären eller sjukskrivningen som är mest talande, utan det här rättshaveristiska SAMHÄLLET MÖRKAR ELALLERGI o.s.v. Man känner igen typen, så att säga...

Men sprid nu inte denna historia utomlands för då kommer världens alla elallergiker hit!

Människor är väl sjuka vare sig de är svenskar, invandrare, höger eller vänster?
Citera
2015-09-02, 22:42
Medlem
Zpanarns avatar
Amalgamsjuka och elfeber känns ju som ganska stabila åkommor om man jämför med vår nuvarande Framtidsminister i Regeringen. Hon har ju talat med dom döda.
Citera
2015-09-02, 22:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Intressant att även bottenskrapet av alla nyttiga idioter fortfarande håller på med sin smutskastning om elallergi & liknande. Men inte en jävel har något meningsfullt att invända mot det hon har skrivit.
Citera
2015-09-02, 22:43
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honestoo
Marcus Birro, elalergikern JC och Formgren... Det är verkligen härliga filurer ni har som gurus..

Nu är det knappast några "gurus" för min del. Däremot tre riktigt vassa pennor oaktat vilken klasstillhörighet/fobi/handikapp pk-kardinalerna listar som "icke önskvärda" i åsiktsflödet. Sedan håller jag inte med dom om allt.

Kan du inte berätta lite om dina fördomar mot elallergiker?

Citat:
Ursprungligen postat av Politfar2
Jag tror faktiskt detta med JC är prekärt och väldigt besvärande för SD&anhängare. Å ena sidan försvarar man henne med att urskuldande säga att "hon är ju bara en 70-årig tant" (= harmlös och jävligt åldersdiskriminerande då det ofta antyds att hon därmed inte skulle vara så klar i knoppen) och andra försvarar henne med det gamla vanliga tugget om att hon är så fantastiskt "icke-gammelmedia" och att det hela kring JC bevisar at man hetsar mot "oliktänkande", när det i själva verket handlar om att man dragit ned brallan på icke-etablissemanget genom att visa JC:s nuna. Vad det leder till vet ingen än, men att JC som varit en stark röst i rörelsen (vass penna) visat sig vara en suspekt bidragstagare med alla möjliga konstiga diagnoser kan knappast vara ett ess i rockärmen för "de icke-PK"...

Om den här analysen är generell förstår jag varför Ni förlorar hela tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av terminatorarnold
Media lyckades ju vinkla hennes pengafiffel så till den milda grad att hela Sverige trodde att det bara handlade om nån Toblerone!!!
Det kallar jag INTE för ett drev, det är snarare skyddande av brottsling!

Vittvätten av Tobleroneaffären förbleknar dock i jämförelse med hur medierna behandlade Sahlin/Carlssons hantering av Estoniakatastrofen -både vad gäller i relationerna med anhöriga som med hennes aktiva mörkläggning. I Carlsson har svenska folket även en gås oplockad vad gäller den ekonomiska hanteringen när Soros spekulerade mot kronan.

Yrkeskriminella politiker som skall stå till svars.
Senast redigerad av NS_14 2015-09-02 kl. 22:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in