Citat:
Ursprungligen postat av
honestoo
Marcus Birro, elalergikern JC och Formgren... Det är verkligen härliga filurer ni har som gurus..
Nu är det knappast några "gurus" för min del. Däremot tre riktigt vassa pennor oaktat vilken klasstillhörighet/fobi/handikapp pk-kardinalerna listar som "icke önskvärda" i åsiktsflödet. Sedan håller jag inte med dom om allt.
Kan du inte berätta lite om dina fördomar mot elallergiker?
Citat:
Ursprungligen postat av Politfar2
Jag tror faktiskt detta med JC är prekärt och väldigt besvärande för SD&anhängare. Å ena sidan försvarar man henne med att urskuldande säga att "hon är ju bara en 70-årig tant" (= harmlös och jävligt åldersdiskriminerande då det ofta antyds att hon därmed inte skulle vara så klar i knoppen) och andra försvarar henne med det gamla vanliga tugget om att hon är så fantastiskt "icke-gammelmedia" och att det hela kring JC bevisar at man hetsar mot "oliktänkande", när det i själva verket handlar om att man dragit ned brallan på icke-etablissemanget genom att visa JC:s nuna. Vad det leder till vet ingen än, men att JC som varit en stark röst i rörelsen (vass penna) visat sig vara en suspekt bidragstagare med alla möjliga konstiga diagnoser kan knappast vara ett ess i rockärmen för "de icke-PK"...
Om den här analysen är generell förstår jag varför Ni förlorar hela tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
terminatorarnold
Media lyckades ju vinkla hennes pengafiffel så till den milda grad att hela Sverige trodde att det bara handlade om nån Toblerone!!!
Det kallar jag INTE för ett drev, det är snarare skyddande av brottsling!
Vittvätten av Tobleroneaffären förbleknar dock i jämförelse med hur medierna behandlade Sahlin/Carlssons hantering av Estoniakatastrofen -både vad gäller i relationerna med anhöriga som med hennes aktiva mörkläggning. I Carlsson har svenska folket även en gås oplockad vad gäller den ekonomiska hanteringen när Soros spekulerade mot kronan.
Yrkeskriminella politiker som skall stå till svars.