Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-03, 00:06
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Facebook-legenden 'En Arg Blatte' går till klockrent och hårt angrepp mot Expressens smutsiga försök till karraktärsmord på Julia Caesar. https://www.facebook.com/EnArgBlatte...4099407866531/

Brilliant analys.

Ännu en klockren video från den snubben! Han säger precis vad jag tänker.
Citera
2015-09-03, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bandstarter
Men herregud vilken idiot du är.

För det första så finns inte meningen du citerar i Regeringsformen.
Vidare så är "Var och en är gentemot det allmänna tillförsäkrad" yttrandefrihet, mötesfrihet, demonstrationsfrihet, föreningsfrihet och religionsfrihet. Se Regeringsformen 2:1, 1st.

Har du någonsin ens läst Regeringsformen eller saknar du bara all form av läsförståelse?

Kan inte du som uppenbart är så kunnig när det gäller juridik berätta på vilket sätt Yttrandefrihetsgrundlagen har blivit så urholkad?
Vad tror du om Brottsbalken 16 kap. 8-9§§.

Där bl a skjuter man yttrandefrihetsgrundlagen i sank, enligt mitt förmenande.

I RF under Kap2 Grundläggande fri-och rättigheter. INGEN kan ta ifrån oss detta! Där är lagstiftat om bl a mötesfrihet, demonstrationsfrihet mm och naturligtvis därmed åsiktsfrihet.

Jag nedlåter mig inte att kommentera din intellektuella statuts, som du gjort vad gäller mig, men jag ser mycket fram emot dina nya inlägg. Jag ska svara på dessa efter tid och förmåga.
Citera
2015-09-03, 00:08
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Att både ha oral galvanism och elallergi är tydliga tecken på psykiska problem s k somatiseringssyndrom. Om man dessutom slänger in hennes rättshaveristtendenser så klarnar bilden.

"Somatiseringssyndrom, Briquets sjukdom eller somatiseringsstörning är en psykisk störning som yttrar sig i att personen har varierande symtom på fysiska sjukdomar, vilket har psykiska orsaker. Det är en somatoform störning, vilket innebär att personen själv upplever sig vara fysiskt sjuk, fastän det egentligen är en överföring av en inre smärta till fysiska symtom, en somatisering.

Somatiseringssyndrom ska skiljas från psykosomatisk sjukdom, vilket definierades som fysiska problem som har psykiska orsaker. Det handlar istället om svårbegripliga symtombilder, som kan antas bero på den psykosociala situationen och inte på biologiska faktorer. Syndromet brukar kallas stressrelaterad snarare än psykisk (trots att också stress är psykisk), eftersom patienten lättare kan identifiera sig med diagnosen."

Rent skitsnack.
Det säger sig självt att om du har amalgansjukan så sitter man inte framför en dåligt skärmad dataskärm, Gör så här, leta rätt på en gammal pissig dataskärm, ta en kopparspole och koppla till en voltmätare, slå på skärmen och håll upp spolen på den plats där du har huvudet framför skärmen, du bör få sådana elnivåer i spolen på ett avstånd under 1 m att du borde haja vad som då hände i en metallisk plomb i en käke som innehåller amalgam (läs krypströmmar). Addera sen flimmer från 60hz skärm mot 50hz växelspänning i lysrör som tröttar ut hjärnan totalt efter 2-3 tim eftersom bilden uppkommer i din hjärna och inte i ögat eftersom en tv ritar upp linjer.

Kan ge exempel på andra taskiga skärmningar. RC-lok från ASEA hade sådana höga magnetfälts-nivåer att många lokförare insjuknade i leukemi och senare dog, inan SJ började sanera förarutrymmena, var dom också psyskiskt sjuka enligt ditt sätt att se på problemet....

Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Underbar kväll med popcorn och allt. Sedan får man se Flashbacks luttrade högerveteraner ha en fältdag med mer sönderrökta haschvänstern/journalister vilka tvingas allt djupare ner i en skrämmande människosyn som vittnar om djupt förakt mot sjuka och pensionerade.

En av de bästa kommentarerna hittills i denna tråd, jag börjar bli sugen på att backa in i Mattson jävla Volvokombi, helst med en gaffeltruck. Tanten borde få lite blommor och vykort, och får väl skicka en flaska whisky till Golonka så han pallar med nattvaket-han ska ju upp tidigt, runk-skäggen på söder börjar ju inte jobba förräns 11-12.
Senast redigerad av duqu 2015-09-03 kl. 00:20.
Citera
2015-09-03, 00:10
Bannlyst
Helt okänd subba, hon är lika ful och äcklig som bitter. Hela hennes nazistiska världsbild verkar bottna i hennes paranoida vanföreställningar om elallergin som hon säger sig blivit offer för. Vilket jävla stolpskott! Och kärringhelvetet har alltså gått på bidrag i en jävla massa år, när hon egentligen bara skulle ryckt upp sig och tagit sig i kragen och jobbat som vanligt folk. Ok att hon förtidspensionerat sig pga psykoser, det hade jag kunnat köpa, men för nåt påhittat skit? Nej du subba!
Senast redigerad av deman 2015-09-03 kl. 00:12.
Citera
2015-09-03, 00:12
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Vad tror du om Brottsbalken 16 kap. 8-9§§.

Där bl a skjuter man yttrandefrihetsgrundlagen i sank, enligt mitt förmenande.

I RF under Kap2 Grundläggande fri-och rättigheter. INGEN kan ta ifrån oss detta! Där är lagstiftat om bl a mötesfrihet, demonstrationsfrihet mm och naturligtvis därmed åsiktsfrihet.

Jag nedlåter mig inte att kommentera din intellektuella statuts, som du gjort vad gäller mig, men jag ser mycket fram emot dina nya inlägg. Jag ska svara på dessa efter tid och förmåga.
Amöban Mårten Schultz pöste ut i SvD att det inte finns någon rätt att vara anonym, samtidigt sitter äcklet i PO och grinar över våldtäktsmän, mördare och handgrantskastare som blir uthängda med namn och bild, vilken patetisk hycklare.
Citera
2015-09-03, 00:12
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula

Att det är många journalister här inne är ganska sannolikt. Att de nu försöker rättfärdiga ett av historiens mest vidriga angrepp på en privatperson är bara naturligt. Stora starka kaxiga duktiga pressen har tryckt in en knytnäve i en hjärtsjuk 70 år kvinnlig pensionär och sänkt hennes liv. Bra gjort! Klapp klapp.

Ni måste hänga ut hennes riktiga namn och adress innan ni kan bemöta hennes åsikter? Ja det verkar ju rimligt

Må telefoner och mejl gå varma med uppsägningar av prenumerationer. Jag hann tyvärr redan säga upp min prenumeration på DN förra veckan även om det var en svår manöver och diskussioner med den "trevliga" kundtjänsten.

Börjar lukta desperation här.

Kan det rent av vara så att vi nu ser en "ta fajten"-kampanj likt den SSU gav sig in i för några år sedan på I&I?

Man har liksom tok-mobiliserat hit en massa ryggdunkare som ska vattna i med hypokondrin och strålkärring-tugget, samtidigt som man fläskar på med både nazismen, razismen och nationalizmen på full patte! Jag ser faktiskt en jävla massa användare jag aldrig någonsin sett aktiva i detta delforum förut och plötsligt har alla så inihelvete starka åsikter om just Julia Caesar, hennes sjukdomar och hennes texter...

Fy fan vad jag hatar er, journalistpack! Jag sitter här i köket strax efter midnatt och ska upp och jobba om sex timmar och jag hatar er så att jag känner mig precis som den gestaltning av Hitler som Bruno Ganz gör i Undergången... Ni vet där Führern flippar ut totalt i samband med en lägeskonferens i bunkern och börjar skrika, vråla och kasta färgkritor omkring sig och sedan stegrar upp till ett svart bälte i utskällning av sina generaler! Så får ni mig att känna mig, era råttor! Nu måste jag slå upp två fingrar Macallan för att kunna somna!
Citera
2015-09-03, 00:13
Medlem
adolfbubblas avatar
För övrigt säger jag bara som Julius Caesar: Alea acta est - tärningen är kastad.

Det har börjat eskalera...
Det är detta vi väntat så länge på
Citera
2015-09-03, 00:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Helt okänd subba, hon är lika ful och äcklig som bitter. Hela hennes nazistiska världsbild verkar bottna i hennes paranoida vanföreställningar om elallergin som hon säger sig blivit offer för. Vilket jävla stolpskott! Och kärringhelvetet har alltså gått på bidrag i en jävla massa år hon egentligen bara skulle ryckt upp sig och tagit sig i kragen och jobbat som vanligt folk. Ok att hon förtidspensionerat sig pga psykoser, det hade jag kunnat köpa, men för nåt påhittat skit? Nej du subba!
Vänsterns finest, är hela AB's och Expressens kultursidor in och kommenterar, eller har vänsterpartiets riksdagsgrupp löst av?
Citera
2015-09-03, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Det riktigt trista är väl att tanten inte söker och får den vård hon så uppenbarligen behöver, paranoid, lider av vanföreställningar, inbillningssjuk och med förföljelsemani, uppenbarligen sett påhittade hot hela livet.

Uthängningen var tyvärr helt meningslös då målgruppen inte bryr sig, den är ute efter att få samma vanföreställningar bekräftade och då spelar liksom inget annat någon roll. Inte heller denna min kommentar.

Det bästa som kunde hända vore att den stackars förbvirrade tanten fick vård, men som paranoiker och hypokondriker lär det ju inte ske på hennes eget initiativ.

Ja, för det har aldrig hänt att vänsterextremister har hotat eller angripit de vars åsikter de ogillar. Här är ett tydligt exempel på hur svensk media, främst Expressen nyttjar sin makt för att förtrycka och tysta människor. Om folk blir för högljudda och jobbiga skall de tystas uppenbarligen.

Mördare, våldtäktsmän, pedofiler och andra av samhällets bottenslam skall dock skyddas. Dessa skyddar media istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FastRabbit
Nu blir det intressant! Med dessa gedigna kunskaper i ämnet så undrar jag om du anser att ovan beskrivna syndrom motiverade en förtidspension eller inte runt 90-talets början? Motivera gärna din inställning utifrån de psykosociala faktorer som kan påverka symtombilden psykiskt och fysiskt.

Nej, jag skulle tro att hon är en helt vanlig självupptagen, lat och bekväm strålkärring med kristaller i fickan. Namnet är ju dessutom uppseendeväckande nytaget så vi kanske kan hitta osvenskhet hos tanten. Tattarbakgrund eller något liknande...dessutom ser ansiktsformen baltisk/polsk ut.

Hon verkar hoppa från tuva till tuva bland fixa idéer som är populära hos paranoida navelskådare. Oral galvanism, elallergi och massinvandring. Det är bara chemtrails och Illuminati som saknas.

"Fix idé, övervärdig idé eller tankefixering är en ofta återkommande föreställning eller tanke som en person är tvångsmässigt uppslukad av.[1] Det nämns inte uttryckligen i ICD-10, men är ett vanligt inslag i de tankestörningar som kan förekomma vid psykoser, impulskontrollstörningar, med mera. I sig är det inte nödvändigtvis patologiskt; många personer med fixa idéer är helt verklighetsanpassade.[1]

Termen "fix idé" myntades av Pierre Janet[1] för en låggradig tankestörning vid dissociativa störningar. Fixa idéer, ansåg Janet, hade ofta sin grund i psykiska trauman, och handlade om bilder, tankar och åsikter som personen försåg med starka känslor och vilka kunde ge personen ett visst kroppsspråk eller vissa kroppsrörelser. Långtgående och djupa fixa idéer kunde utmynna i multipla personlighetsstöringar, menade Janet.

Fixa idéer kan vara isolerade (inte ta över personens liv) eller assimilerade (genom att nya impulser integreras i den fixa idéns föreställningsvärld). De fixa idéerna kan vara omedvetna (till exempel uppträda i drömmar) eller medvetna i mer eller mindre grad. Som fix idé räknas inte endast tankar, utan också handlingar, till exempel sådana som ingår i tvångssyndrom samt handlingar som hysteriska personer kan utföra (till exempel simulera sjukdomar, dissociativ motorisk störning). Med fixa idéer räknade dock Janet sådana som fanns i det undermedvetna, och som når personen i till exempel mardrömmar, somatoforma störningar etc. Med fixa idéer kan också avses monomanier, överdrivet intresse för något.
Citera
Medlem
Ukulele-Lelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Om detta är sant att hennes barnbarn skriver så här är det bara alltför sorgligt. Kan det vara uppriktigt eller är det självförsvar?

https://pbs.twimg.com/media/CN6ZHS_WoAAfm_v.jpg
Det är samma beteende som barnen uppmuntrades till i Sovjetunionen under Stalintiden, i Kina under kulturrevolutionen och i Tyskland under Hitler
.
Citera
2015-09-03, 00:17
Medlem
Det är tur fór George Orwell, Mark Twain och Voltaire att de inte verkar i dagens Sverige. De skrev under pseudonym Precis som Julia Caesar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in