Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-03, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Borde inte JC:s aktivitet kunna ses som något slags "whistleblower"-agerande egentligen? Det levereras artiklar om missförhållanden som inte klargörs i vanlig media t e x. Men det är ju uppenbart att uthängningen sker pga den politiska tonen JC har, och att det snart är olagligt i Sverige att kritisera DÖ-politiken.
Är det? Är något lagförslag på remiss i detta nu?
Jaså inte.
Då kan du kolla knipa käft med dina lögnaktiga ot-tillägg.
Citera
2015-09-03, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heja Turkarna
Snackar ni fortfarande om det här, verkligen? Tanten är avslöjad och allting hon har skrivit nånsin är för alltid irrelevant, så nu är vi klara med det!

Har ni inte sett på förstasidorna att nu är det andra grejer som gäller, flyktingar behöver vår hjälp, seså in på valfri hjälporganisations hemsida nu och sätt in pengar, det är viktigare än det här tjafset!

Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Anledningen till att hon hängdes ut är knappast att hennes blogg är irrelevant.. Skulle Bonniers göra sig besväret att stalka och hänga ut nån som är irrelevant?

Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Så vad gör du i denna tråd. Din handling överenstämmer inte med det du skriver, hej då!

Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Jag trodde faktiskt inte att så många var så oerhört korkade att man faktiskt faller för karaktärsmordet. I min enfald så trodde jag att i princip alla förstår att huruvida något är sant eller inte är helt skilt från vem som säger det.

Men tji fick jag. Det verkar krylla av idioter som dig tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av ddddg
Om något så är väl uthängningen bevis på att det hon skrivit är mer relevant än någonsin. Jag hade själv inte läst JCs texter innan idag. Jag får väl tacka Expressen för att de oavsiktligt gav mig all denna rekommenderade läsning.

Allt det hon står för handlar om att tycka sig förtjäna mer än andra människor och hitta anledningar till att man själv är mer förtjänt än "de andra". Jag har haft lika många skumma krämpor som JC genom åren, inte fan har jag satt mig på arslet och skapat nån slags anonym persona som klagar på att "det gamla hederliga sverige" är i fara samtidigt som samma "gamla hederliga sverige" har försörjt mig. Jag har krupit till mitt arbete och vägrat ta bidrag. Jag har utmanat allt vad reella + psykosomatiska besvär heter och vägrat låta bitterhet och paranoia driva mig till att skylla på "de andra".
Som hjälte-skribent i det rasistiska bror duktig-sverige blev hon en SYMBOL för att hårt arbetande SVENSKAR som FÖRTJÄNAR att ta del av välfärden. När det då visar sig att hon är ännu en instabil person som dragit sig undan i bitterhet över livet i allmänhet så bekräftar hon bilden av att främlingsfientligheten bottnar i att projeicera sina egna bekymmer på ANDRA. Därför ser jag demaskeringen av henne som högst relevant, den synliggör den uppenbara inneboende dubbelmoralen i svesnk-elitismen. Karaktärsmord eller ej.

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Sedan försökte visserligen media och EXPO karaktärsmörda henne, men kan författaren Liza Marklund vara elöverkänslig och ändå ses som en duktig skribent och stor opinionsbildare, så kan nog "Julia Caesar" det också.

Liza Marklund som trots sin el-allergi INTE stängt in sig i en stuga och kostat staten miljoner och som enda tack för det skrivit bittra hatbloggar. Som istället skrivit viktiga böcker om kvinnor som tvingas fly undan våld osv och som bidragit till sveriges goda rykte inom världsliteraturen samt garanterat dragit in en skattekrona eller två samt inte lyft en spänn i bidrag.

Bra jämförelse där
Senast redigerad av Heja Turkarna 2015-09-03 kl. 13:37.
Citera
2015-09-03, 13:35
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
På vilket sätt påverkar ohederlighet och hyckleri en utsagas sanningshalt?
Vad tror du att hederlig betyder? Synonymt med ordet är trovärdig och pålitlig. Ett annat sätt att ställa din fråga är "På vilket sätt påverkar trovärdighet, pålitlighet och hyckleri en utsagas sanningshalt?" vilket gör svaret tämligen uppenbart.
Citera
2015-09-03, 13:36
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heja Turkarna
Folk trodde det hon skrev var relevant men efter att det visade sig att hon själv var bidragsparasit så imploderade 95% av hennes fans i ren skam. Ni 5% som är kvar har helt enkelt inte fattat hur pinigt det är och jag är här för att upplysa er. (Sorry nu imploderade du också, det kanske var onödigt av mig).

Bonniers hängde alltså ut henne för att hon är "bidragsparasit"...?
Citera
2015-09-03, 13:39
Medlem
Rätt spännande att Barbro Jöberger bor på Torggatan 4 i Vaxholm.
Mig veterligen är det ingen invandrartät ort. Hon bor alltså lika långt från invandrare som hon kritiserat journalister för att göra.
Senast redigerad av Sguelaiche 2015-09-03 kl. 13:49.
Citera
2015-09-03, 13:40
Medlem
undrande1s avatar
Undra vad rassekärringen gör nu :-).

Viker foliehattar?
Citera
2015-09-03, 13:40
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Bonniers hängde alltså ut henne för att hon är "bidragsparasit"...?

Mjae, nu är Ulrika Knutson (hängde jag ut henne nu?) inne på rätt, och mer sanningsenligt, spår:

Citat:
Det viktigaste är att Jöberger är en skicklig skribent. Hon är en känd och inflytelserik opinionsbildare i den främlingsfientliga miljön. Det som gör henne till en maktfaktor är språket. Ord är makt. Om hon var en sämre skribent skulle relevansen vara mindre.

Som Julia Caesar har hon använt hårda, oförsonliga ord om andra människor. Det är ingen djärv gissning att hon skulle ha uttryckt sig försiktigare under eget namn. Just den försiktigheten är det inte alla som värdesätter. Försiktigheten döps till mesighet, svenskt självförakt, politisk korrekthet.

http://www.gp.se/kulturnoje/1.282106...a-julia-caesar

Kort sagt: de tycker hon skrev för bra. Själv fattar jag inte alls vad de tycker är så bra med hennes texter - de är ofokuserat långa och raljanta. Antar att hon är bra på att använda färgstarka ord? Nåja, de tycker i alla fall hon skriver bra.
Citera
2015-09-03, 13:43
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Två fel gör inte ett rätt som det brukar heta. Frågan är om Expressen, i sin ställning, ska låta sig bli megafon för journalister, som är offentliga i sin yrkesroll av fritt val och som kan misstänkas att i någon mån driva en personlig vendetta för att de själva känner sig uthängda? Jag tycker det var osnyggt och onödigt av JC att lägga ut mobilnumret i den kontexten, absolut, men det försvarar fortfarande inte uthängningen av henne tycker jag.

Absolut inte. Ingen agerar rätt, men den ene har ett större ansvar i proportion till publik och tjänst.
Citera
2015-09-03, 13:43
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Ursäkta, men jag tor inte att alla som röstar på nån av dom andra partierna förutom SD inte kan tänka kritiskt.

Vem har sagt något om SD? Att gå direkt till källan för att verifiera information och bygga sig en egen kunskapsbank istället för att förlita sig på andras påståenden och tyckanden är väl lika viktigt oavsett politisk ideologi eller partisympati?

Kunskap är makt.

Enda anledningen, förutom lättja, till att så många personer som är så säkra på att de har rätt ändå inte bryr sig om att på egen hand försöka förankra sin känsla i fakta är för att de är rädda för att behöva omvärdera sin världsbild. Vågar man inte det så har man, till motsatsen bevisats, fel. Vilket gäller oavsett vilken sida av linjen du står i en fråga.
Citera
2015-09-03, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk
Vad tror du att hederlig betyder? Synonymt med ordet är trovärdig och pålitlig. Ett annat sätt att ställa din fråga är "På vilket sätt påverkar trovärdighet, pålitlighet och hyckleri en utsagas sanningshalt?" vilket gör svaret tämligen uppenbart.
Nej, en utsagas sanningshalt påverkas inte av personen. Det är endast verkligheten som påverkar sanningshalten. Du vet, det där som finns utanför ditt huvud.

Det är på DEN grunden du kan underkänna någon text och bara den. Inte på att personen kallas ohederlig och hycklande. Svaret är uppenbart, det kan jag hålla med om. Men inte för alla tydligen.
Citera
2015-09-03, 13:46
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Vem bryr sig om vad Lisa Marklund tycker?
Jag, som är mycket samhällsintresserad, ser henne som en skräpboksförfattare som knappt kan skriva och dessutom slirar på sanningen (gömda-debatten). Helt oväsentlig.
Jöberger både kan skriva och var väsentlig inom hatmiljön.
Så du kan nog ta och gräva ner din ot-käpphäst om Marklund innan moderatorn tar dig i örat.

Liza Marklund är ett bra exempel eftersom det visar på hur dubbla måttstockar används utav media och andra. Det är det jag försöker få fram.

Nu försöker vissa slingra er lite här, men huvudpoängen kvarstår. När Liza Marklund framför sina åsikter och texter så använder ingen hennes elallergi mot henne för att visa att hennes åsikter är fel (när helt andra frågor diskuteras än just elallergi). Men när "Julia Caesar" framför åsikter om t.ex invandrarbrottslighet så används hennes elallergi som ett argument mot hennes åsikter om invandrarbrottslighet.

Det är ju inte så svårt att lista ut varför det är olika här.

Media och etablissemanget har ju kört med denna taktik länge nu. Inte bara i "Julia Caesars" fall utan även när de bekämpat SD. De vet att de har svårt att vinna över SD i sakdebatter. Istället så angriper de personerna inom och relaterade till SD.

"De är kriminella, lågutbildade, misslyckade, arga, våldsamma, hatiska" osv.

Känns detta igen? Taktiken är samma.

De rår inte på budskapet. Däremot kan de fortfarande angripa budbäraren.
Citera
2015-09-03, 13:49
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undrande1
Undra vad rassekärringen gör nu :-).

Viker foliehattar?

Lär ju ta en del tid och ork att hantera vänsterfascisternas hat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in