Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-02, 16:53
Medlem
karmamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Inte så konstigt, har man sugit ut staten i över 20 år medan man sitter hemma och spenderar varje dag framför Word så är det bara normalt att man blir en vass skribent haha

Vad skiljer det här sig från SVT journalister?
Citera
2015-09-02, 16:55
Medlem
namelessfacelesss avatar
Bland det äckligaste MSM har gjort.
Citera
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Jag tycker folk får lära sig att om de vill kontrollera bilden av sig själva och information som kan användas mot en så är det betydligt lämpligare att lägga allt på bordet. Att vara öppen och ärlig är ett av de bästa sätten att vara hemlig på. Varför ska man ge makt åt andra människor genom att dölja saker?
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I alla fall Aftonbladet har haft anonyma skribenter, ja. (Inte för att det är något fel med det.)

Vilka då? Och nu bortser vi förstås från TT och ledare.
Citera
2015-09-02, 16:57
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namelessfaceless
Bland det äckligaste MSM har gjort.

Det är många som hävdar det i tråden men ytterst få vill på allvar förklara vad det är de menar. Vill du försöka? Eller ska du komma med den vanliga, helt subjektiva, argumentationen att "det är äckligt för att jag tycker att det är det, och jag tycker det för att det är äckligt"? Sådana cirkelresonemang är ju rätt ointressanta...
Citera
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Kanelbullen, ja. Den är efterlängtad.

Men här gör vi olika bedömningar; Idag är det så många som tröttnat på de stora tidningarnas sjunkande kvalitet att det blivit en snöboll som blivit så stor att den rullar vidare av sin egen tyngd. Och indet skeendet passar denna affär som hand i handske för alla mediakritiker på högerkanten.

Jag ser det inte som osannolikt att Jöberger upphöjs till martyr i dessa kretsar och att affären blir en slags symbol för deras kamp.

Samtidigt befinner sig svensk dagspress inett väldigt pressat läge. Dålig ekonomi har lett till många stora och svåra nedskärningar under flera år. På de stora dagstidningarna sitter rätt tröttkörda, och stundtals bittra, besättningar som känner att dom utkämpar sista striden. "Fyra stora dagstidningar är snart bara tre" är ett talesätt som varit i sving under flera år.

Under de förhållandena orkar de stora dagstidningarna inte med så många fler motgångar.

Just därför kan en sådan här affär komma att visa sig väldigt viktig.

Det är naturligtvis så det kommer bli. Det är enbart Expressen som har gjort bort sig grovt i allt det här. Man behandlar inte en äldre tant på det här viset och hänger ut helt godtyckligt i riksmedia, alldeles uppenbart som skampåle-straff och p.g.a politiska åsikter.

Jag kommer personligen aldrig mer köpa Expressen, och det är alldeles oavsett vad som råkar vara sant i den här soppan rörande Caesars person. Det är ett vidrigt beteende helt enkelt och alla som försvarar det kan ju börja med att bli offentliga själva här på Flashback om man nu inte gillar anonymitet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
"Knäppa kärringar" och "rasistiska inlägg" är den slutsats du drar av personen i fråga. Kan du bemöta hennes ståndpunkter i sak istället för att agera som ett vanligt vänstertroll? Nä, det klarar du givetvis inte av att göra eftersom du är korkad. Men jag klandrar dig inte eftersom inte ens gammelmedia bemöter Barbros ord i sak. Hur ska en idiot som du då kunna komma med någonting...

Erkänner att "knäppa kärringar" har att göra med att jag känner igen den del av beskrivningen från en totalgalen kärring i omgivningen, förtidspensionär, elallergiker, väldigt resurskrävande och har nog kostat vården miljoner för att inte tala om vad hon kostade f.d arbetsplatsen (krävde inte bara att hennes rum skulle isoleras mot el utan att man skulle placera in skitdyra lampor med solljus: helt osammanhängande men en satkärring är det så ingen vågade hålla emot). Men det var först när hon började supa som "invandringskritiken" dök upp. Alla dessa muslimer som kostar samhället.... eh... en tusendel av vad hon kostat? Jag kan ge mig fan på att rasister ovanligt ofta är missbrukare.

Jag drar slutsatsen rasism av det här, japp.
"Den massiva invandringen från låg-IQ-länder i tredje världen förändrar för all framtid mottagarländernas genomsnittliga IQ."
Citera
2015-09-02, 16:59
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonmyn
En bidragstagande kärring med "elallergi", oh så förvånad en blir...

Du får precisera dig lite vad du menar, eller har du bara en massa fördomar..??
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Det som den förra DN-journalisten [BJ] ägnar sig åt, beskrivet i frilansskribenten Annika Hamruds artikel här intill, är inget annat än ett slags missbruk av yttrandefriheten.

År ut och år in gödslar hon den högerpopulistiska, rasistiska myllan med sina krönikor om invandringen, där folk med låg IQ påstås komma i syfte för att hämta våra bidrag och islamisera Sverige. Detta i en tid när vi varje dag kan se bilder på desperata människor som flyr Syriens helvete.

Jöberger hänger gärna ut misstänkta brottslingar och listar svikare bland journalister, men själv vill hon inte ta något ansvar för det hon skriver. Tvärtom undviker hon kontakt med Annika Hamrud och DN:s Niklas Orrenius, som har försökt bekräfta sina uppgifter och ställa frågor om hennes roll som opinionsbildare. Hon hävdar att hon har trakasserats, när det bara handlar om normalt journalistiskt arbete, helt enligt de pressetiska reglerna.

http://www.expressen.se/kultur/karin...ournalistiken/

Argumentationen känns rent principiell som helt felaktig. Argumentationen är ungefär att BJ:s alster är förkastligt och rasistisk smörja, det har Karin Olsson helt rätt i, men det är inte pressetiskt korrekt att avslöja anonyma skribenter enbart för att de är hatare.

Det vore en annan sak om det publicistiska beslutet hade motiverats så här:

"[BJ] är en ledande skribent inom en form av media som vi vill granska. Det är inte möjligt att göra detta utan att samtidigt berätta vem som döljer sig bakom pseudonymen JC. Som ledande skribent måste hon också betraktas som en makthavare. Vi har därför fattat beslutet att avslöja hennes identitet."

Nu är själva vinkeln "titta på oss, vi hänger ut Julia Ceasar" – vilket rimligen inte kan vara ett mål i sig. Nej, ju mer jag tänker på det desto mer vansinnig känns publiceringen.
Citera
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Inte så konstigt, har man sugit ut staten i över 20 år medan man sitter hemma och spenderar varje dag framför Word så är det bara normalt att man blir en vass skribent haha

Har äckelkärringen nämnt något om uthängningen förresten?

Det goda hatet.. Ni är verkligen patetiska på en sådan nivå att det nästan är konst.
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Är du dum i huvudet? TT levererar nyheter, inte åsikter. Alltid gjort. Ledare är av tradition sas tidningens ståndpunkt.
Blir seriöst bekymrade över er. Är det därför ni inte har kunnat få ihop en fungerande nationell tidning?

Nej, det var många år sedan TT levererade nyheter. I allt högre grad levererar man åsikter hjälpligt förklädda till nyheter. Man vinklar, förvränger och selekterar hårt vems utgångspunkt man presenterar. Det finns ett oändligt antal exempel. Här är ett som det blev mycket bråk om och som till och med gjorde att vissa tidningar sa upp sina kontrakt med TT:

TT publicerade en lista på de fyra krav som USA ställde till den syriska Baath-regimen. Det fjärde kravet på USAs lista: Att sluta stödja palestinska terrorgrupper, fanns inte med i TT:s text. För att kraven fortfarande skulle vara 4 till antalet splittrades det första kravet och återgavs som två. TT gjorde alltså en grov förvrängning av en stor nyhet.
Citera
2015-09-02, 17:00
Medlem
Tydligen är JC en judinna. - Sådant måste ge PK-kortslutning i de kulturmarxistiska leden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in