Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-02, 19:02
Medlem
Facebacks avatar
Alltid bara haft Snaphanen.dk och Julia Caesar i periferin men nu har Expressen lagt dom i mitt fokus! Tack Expressen, förstår ni inte vilket självmål ni gör? Tror inte jag är ensam i min upplevelse.
Citera
2015-09-02, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Därför att kommunistmedia själva lever på bidrag liksom ett gäng inkompetenta politiker.

Två fel gör inte ett rätt.

Jag gillar för övrigt inte heller presstödet.
Citera
2015-09-02, 19:03
Medlem
jj_6s avatar
Expressen har gått över en gräns. De måste vara desperata. Att de ger sig på hennes person är väldigt avslöjande. Ingen analys eller förklaring vad i hennes texter som är så felaktigt att hon "missbrukar" yttrandefriheten. Likadant låter det hos SVT och SR. Ingen tar upp innehållet i hennes texter annat än i svepande utspel om "hatsajter och "högerextremism". JC:s penna är så vass och avslöjande att hon måste tystas i "yttrandefrihetens" och "demokratins" namn. Hur kan en ensam pensionärs bloggande vara ett sådant hot mot hela den traditionella medievärlden? Expressens tilltag är helt absurt och jag skulle gärna se en kommentar från Ulf Nilsson. Är han tystad, vågar han ge en kommentar i sin krönika med tanke på att hans artikel om JC från 2010?
Citera
2015-09-02, 19:04
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takethefifth
Skulle säga att det är just demokrati jag vill värna om och så även Orrenius.
Barbro J har däremot gömt sig bakom ett alias,Om man inget har att dölja varför inte föra en diskussion öppet och stå för de åsikterna och att kunna ta fram fakta för sina påståenden när man blir tillfrågad Det är demokrati !

Så du är emot valhemligheten också? Du tycker att om man ska rösta, så ska det redovisas publikt också?
Citera
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandstarter
Varför ska man bortse från många år av bidragsparasiterande av skattepengar baserade på fejksjukdomar?

Fast det resonemanget kan man ju tillämpa även på psykisk åkomma.
Vad som är fejk eller inte är läkarens uppgift att bedöma.
Det är möjligt att du har rätt CS kanske fejkade sin sjukdom, eller så gjorde hon det inte.
Hela resonemanget är dock ointressant.
Citera
Medlem
growingpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandstarter
Varför ska man bortse från många år av bidragsparasiterande av skattepengar baserade på fejksjukdomar?

För att svenskarna är ett tolerant folk och försörjer även många bidragsparasiter och även fejksjuka som skriver sina hatinlägg här på FB. Och vill tilläga: anonymt! Det hade varit fart på många om FK och AB hade fått info om dessa. Så den som vrålar värst om Julias anonymitet och sjukdomar på FB har troligen mycket skit själv i bagaget.......
Citera
2015-09-02, 19:05
Medlem
Nästa gång Avpixlat hänger ut kriminella hoppas jag etablissemanget håller käften då etablissemanget hänger ut folk som inte ens är kriminella och som endast diskuterar känsliga ämnen och går emot etablissemanget.
Citera
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Finns det någon fysisk hotbild mot henne? Det måste ju ta hus i helvete ifall något händer med henne.

2010 skrev en annan krönikör på Expressen att JC riskerade mördas om hennes anonymitet röjdes:

http://www.friatider.se/expressen-r-...identitet-r-js

Citat:
Expressens kulturchef motiverar uthängningen med att den 70-åriga kvinnan ägnat sig åt "missbruk av yttrandefriheten" genom att kritisera invandringspolitiken.

Annat lät det år 2010. Då publicerade Expressen krönika av Ulf Nilson som pedagogiskt förklarade varför det var nödvändigt för Julia Caesar att använda sig av pseudonym, något som Nyheter Idag har uppmärksammat.

“Allt detta skriver ‘Julia Caesar’, en kvinnlig journalist som valt pseudonym av säkerhetsskäl. Ja: säkerhetsskäl, risken att bli attackerad, kanske mördad. För den som sysslar med frågor av det här slaget är Sverige ett farligt land – lite ofattbart för oss som visserligen växte upp under knappa förhållanden, men ändå i något som på många sätt var en idyll”, konstaterade Nilson då.

Många har uttryckt farhågor om att Julia Caesar ska utsättas för hot efter uthängningen. Men Karin Olsson säger idag att det i så fall inte är Expressens ansvar.

– Alla hot och trakasserier är totalt förkastliga. Men det är en polisiär fråga. För oss handlade det om publicistisk bedömning, säger hon till Journalisten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Expressen, Aftonbladet, DN, SVT kulturnyheter m fl. visar enbart sin inkompetens vad gäller de lagar som vi får förhålla oss till i Sverige.

Åsikts-och yttrandefrihet finns inskriven i regeringsformen, vilken är en grundlag.

Ja, och RF reglerar förhållandet mellan stat och enskild. Det är du som visar upp din inkompetens.
Citera
2015-09-02, 19:08
Medlem
Oljeapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growingpeople
Fullständigt ointressant!!!!!!!! Hon började skriva på Snaphanen.dk och även böckerna har tillkommit efter att hon har fyllt 65 år.
Läs - om du kan läsa- vad hon har åstadkommit och skit i hennes förflutna....
Det hon skriver är kvalificerat snömos. En rättshaverist som har klara problem!
Citera
2015-09-02, 19:08
Medlem
MeanMEs avatar
Se där, tydligen tyckte journalisterna att nog är nog.

Någon som känner till Jöbergers övriga familjemedlemmars identitet, adress och telefonnummer?
Citera
2015-09-02, 19:09
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Varför ska jag det?

Jag är anonym här för att jag är ingenting.
Ge mig en plattform så får du se på annat!
Du är en simpel hycklare inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in