Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-10, 20:09
Medlem
Snailfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men jag förstår inte vad du menar då denna tråd handlar om Mattias Karlssons Facebooksinlägg. Om Mattias Karlsson menar att alla - förutom ni som röstat på SD - skulle ha någon plikt att överlåta rum i sina lägenheter för flyktingar så visar det bara vilken okunnig och usel politiker han är.

Här visar du tydligt tecken på den sedvanliga intellektuella oärlighet som din typ av ytlighets-empatiker ofta far med. Du vet mycket väl att det var jag och inte Karlsson som föreslog detta men du kan trots att du vet detta inte låta bli att skriva ut den här meningen, kasta lite smuts på en SD topp. Och kan du inte se i dagsläget att våra skattemedel INTE räcker till, även om du känner att de borde räcka till både en motsvarande standard för oss OCH för alla flyktingar som kan ta sig hit, då är det nog dags att öppna ögonen. Kanske du är som många andra vänster-robotar, medelklass/övre medelklass och själv förskonad från konsekvenserna av våra bristande samhällsresurser, och därför tror att allt är frid och fröjd och att skattemedlen räcker och blir över.
Citera
2015-09-10, 20:57
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
De bryr sig nog inte. Förmodligen samma personer som tycker att Karlsson är "en av packet", och dessa människor sympatiserar nog egentligen med SvP, men taktikröstar på SD, då de är det enda partiet som kan komma att påverka invandringen.

Skulle tippa på att "gruppen som glädjs åt när migranter dör i Medelhavet" eller "jag bryr mig inte ett skit" är i stora drag den del av valmanskåren som röstade på SD i fjol. Sedan dess har partiet kanske fördubblats och drar folk från alla håll, men kärnan är de gamla hatarna. Jag tor att de känner sig obekväma med att Karlsson blivit folkpartist.
Citera
2015-09-10, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snailface
Här visar du tydligt tecken på den sedvanliga intellektuella oärlighet som din typ av ytlighets-empatiker ofta far med. Du vet mycket väl att det var jag och inte Karlsson som föreslog detta men du kan trots att du vet detta inte låta bli att skriva ut den här meningen, kasta lite smuts på en SD topp. Och kan du inte se i dagsläget att våra skattemedel INTE räcker till, även om du känner att de borde räcka till både en motsvarande standard för oss OCH för alla flyktingar som kan ta sig hit, då är det nog dags att öppna ögonen. Kanske du är som många andra vänster-robotar, medelklass/övre medelklass och själv förskonad från konsekvenserna av våra bristande samhällsresurser, och därför tror att allt är frid och fröjd och att skattemedlen räcker och blir över.
Nej. Bättre kan du om du vill framstå som intellektuellt hederlig. Kolla upp vilken ''standard'' en asylsökande får innan du hittar på att du inte har motsvarande standard. Och om Mattias Karlsson inte ens föreslog att jag och alla andra som inte röstar på SD måste öppna våra hem för flyktingar, varför skriver du om det? Det blev lite off topic
Citera
2015-09-10, 22:32
Medlem
Snailfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej. Bättre kan du om du vill framstå som intellektuellt hederlig. Kolla upp vilken ''standard'' en asylsökande får innan du hittar på att du inte har motsvarande standard. Och om Mattias Karlsson inte ens föreslog att jag och alla andra som inte röstar på SD måste öppna våra hem för flyktingar, varför skriver du om det? Det blev lite off topic

En standard som motsvarar våra enormt höga skatter menade jag naturligtvis. Kan man verkligen missförstå det utan att vilja missförstå eller utan att vara lite lätt efterbliven. Tror faktiskt inte du är efterbliven så jag kan inte avgöra om det var ännu ett tecken på samma intellektuella ohederlighet eller om du på allvar trodde att jag menade att jag personligen har samma levnadsstandard som en nyanländ flykting..

Anledningen till att jag skriver om att du borde husera flyktingar i ditt hem är självklart att jag vill exponera dig som den hycklare du är, det är relevant i sammanhanget då det gör alla dina "humanitära" yttranden till ren fåfänga. Som jag sa, det finns gott om flyktingar som letar ett nytt hem, ut och leta rätt på några nu och rapportera tillbaka med foton när de bor hemma hos dig. Tills att du gör det så är du en billig godhetsknarkare som vill sälja vårt rikes framtid för att du ska få känna dig duktig och slippa tänka så mycket själv.

Det är antagligen skönt att kunna slå upp propagandabladen och få sin världsbild och ytliga "godhet" bekräftad, önskar jag kunde prova på det själv. Tyvärr är det inte en möjlighet för den som har det minsta tänkbara spår av konsekvenstänkade.

Innan du hittar något du kan låtsas missförstå här så tycker jag att du kan bemöta de uppriktiga argument jag lagt fram i de sista inläggen. Klarar du inte det och vill hellre hitta på nån missförstådd halmgubbe så behöver du inte svara mig något mer.
Citera
2015-09-11, 00:19
Medlem
JagVetNogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snailface
Kan man verkligen missförstå det utan att vilja missförstå eller utan att vara lite lätt efterbliven. Tror faktiskt inte du är efterbliven så jag kan inte avgöra om det var ännu ett tecken på samma intellektuella ohederlighet eller om du på allvar trodde att jag menade att jag personligen har samma levnadsstandard som en nyanländ flykting..

Innan du hittar något du kan låtsas missförstå här så tycker jag att du kan bemöta de uppriktiga argument jag lagt fram i de sista inläggen. Klarar du inte det och vill hellre hitta på nån missförstådd halmgubbe så behöver du inte svara mig något mer.

Kasta sten, mobbas och medvetet missförstå är vänsterns melodi. Allt i självgodhetens dunkla skugga.

Enligt slaskmedia är det antingen fascisterna eller invandrarna som förstör Sverige, beroende på om du läser Aftonbladet, Fria Tider, Expressen eller Avpixlat. Jag tycker medierna ska hållas ansvariga för det samhällsklimat de piskar upp där varje sverigedemokrat är en potentiell nazist eller varje invandrare en potentiell terrorist. Båda sidor av slaskmedia anklagar varandra för att driva propaganda och det värsta är väl att de har rätt.
Citera
2015-09-11, 00:27
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Åkesson och Karlsson vill få bekräftelse och acceptans av de politiskt korrekta. Så är det. Man vill få erkännande att de senaste 15-20 åren varit värt något och att man är en seriös politisk kraft. Jobbigt att vara hatad hela tiden och stå i opposition. Man vill att PK skall säga "ok vi kanske inte håller med er men ni är ett parti som alla andra. Ni hatar inte muslimer. Välkomna! Vi kan sitta vid samma bord i riksdagens matsal om ni vill. En dag kanske ni styr istället för vi eller så förhandlar vi och styr tillsammans. ".

Jag tycker det som Mattias Karlsson skrev var mycket bra och borde vara självklarheter för båda sidor i denna konflikt. Problemet är att det inte finns några valalternativ längre. Det är "Rösta SD eller DÖ!". Den stora majoriteten finns mittemellan dessa extremer och de känner precis den frustration som Mattias Karlsson uttrycker. Vi behöver brobryggare som vågar vara öppet kritiska till Sveriges I&I politik SAMTIDIGT som de tydligt bekämpar rasism och fördomar. Det sista torde vara okontroversiellt även inom SD. Varje individ ska naturligtvis bara dömas utifrån dennes egna gärningar helt oavsett utseende, kön och etnisk härkomst. Om man är hederlig ska man inte drabbas av fördomar bara för att andra landsmän stjäl.

Vad vi behöver är fler realister istället för fanatiska dogmatiker. Om vi först kommer överens om gemensamma grundvärderingar och därefter vågar se och beskriva verkligheten exakt som den är utan försköningar eller svartmålningar, så kan vi bättre lösa de problem och utmaningar som finns. Det som hindrar oss idag är att det uppkommit fundamentalister på båda sidor som vill förvränga verkligheten så den stämmer med deras ideologi.
Citera
2015-09-11, 00:27
Medlem
BallsMans avatar
Äh, var väl inget märkvärdigt.
Sådan inre dialog har nog huvudparten av arbetande svenskar.
Citera
2015-09-11, 00:46
Medlem
Snailfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagVetNog
Kasta sten, mobbas och medvetet missförstå är vänsterns melodi. Allt i självgodhetens dunkla skugga.

Enligt slaskmedia är det antingen fascisterna eller invandrarna som förstör Sverige, beroende på om du läser Aftonbladet, Fria Tider, Expressen eller Avpixlat. Jag tycker medierna ska hållas ansvariga för det samhällsklimat de piskar upp där varje sverigedemokrat är en potentiell nazist eller varje invandrare en potentiell terrorist. Båda sidor av slaskmedia anklagar varandra för att driva propaganda och det värsta är väl att de har rätt.

Kan inte annat än hålla med, de ÄR naturligtvis ansvariga i olika grad till det så kallade debattklimat vi har idag. Säger så för om det här är ett debattklimat så är det närmast att jämnföra med en intensiv solstorm. I all sanning kan jag säga att jag håller massmedia som betydligt mer ansvariga för polariseringen än siter som avpixlat, även om jag inte gillar tonen där heller. Har aldrig förstått varför de måste ta till såna hårdvinklingar som de gör ofta när vi extreminvasions-motståndare har det sunda förnuftet och pragmatismen på vår sida.

Avpixlat mfl., vänligen lämna de godtyckliga vinklingarna till de välbetalda landsförädarna inom statligt sanktionerad massmedia.
Citera
2015-09-11, 00:50
Medlem
Välformulerat av honom.

Håller med till stor del. Jag önskar att alla politiker i riksdagen läser detta.
Citera
2015-09-11, 01:05
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Skulle tippa på att "gruppen som glädjs åt när migranter dör i Medelhavet" eller "jag bryr mig inte ett skit" är i stora drag den del av valmanskåren som röstade på SD i fjol. Sedan dess har partiet kanske fördubblats och drar folk från alla håll, men kärnan är de gamla hatarna. Jag tor att de känner sig obekväma med att Karlsson blivit folkpartist.

Ja, många av de röstar SD, men deras sympatier ligger fortfarande mycket närmare SvP. Det är det jag sade. Majoriteten som röstade SD i förra valet är självklart inte människor som går runt och säger "smutsiga negerjävlar" och hånskrattar åt barn som drunknar i medelhavet. Du måste väl också förstå att 13% av Svenska befolkningen inte är sådana människor? Inte ens i närheten av de 5.7% som röstade på SD 2010. Det är helt enkelt människor som blivit trötta på Sveriges invandringspolitik! Ska det vara så svårt att förstå? Sedan finns det en högljudd majoritet som är rasistiska, JA! Tyvärr. Men de representerar verkligen inte partiet, eller 97% av SD-väljarna för den delen.

Sedan om SD skulle skulle vara ett rasistiska koncentrationsläger-parti, så skulle ju de andra partierna kunna göra en ansvarsfull sak för att se till att en ny förintelse, eller förföljelse och diskriminering av Sveriges invandrare inte inträffar. Att sänka invandringen, då sluter SD att öka. Men även de andra partierna vet självklart att man överdrivet något enormt, bara att de måste fortsätta med samma retorik efter alla dessa år, så de vet självklart mycket väl att SD inte är ett rasistiskt parti innerst inne, det är bara politiskt maktspel och rädsla för det andra partiet som står utanför resten av etablissemanget.
Citera
2015-09-11, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Jag tycker det som Mattias Karlsson skrev var mycket bra och borde vara självklarheter för båda sidor i denna konflikt. Problemet är att det inte finns några valalternativ längre. Det är "Rösta SD eller DÖ!". Den stora majoriteten finns mittemellan dessa extremer och de känner precis den frustration som Mattias Karlsson uttrycker. Vi behöver brobryggare som vågar vara öppet kritiska till Sveriges I&I politik SAMTIDIGT som de tydligt bekämpar rasism och fördomar. Det sista torde vara okontroversiellt även inom SD. Varje individ ska naturligtvis bara dömas utifrån dennes egna gärningar helt oavsett utseende, kön och etnisk härkomst. Om man är hederlig ska man inte drabbas av fördomar bara för att andra landsmän stjäl.

Vad vi behöver är fler realister istället för fanatiska dogmatiker. Om vi först kommer överens om gemensamma grundvärderingar och därefter vågar se och beskriva verkligheten exakt som den är utan försköningar eller svartmålningar, så kan vi bättre lösa de problem och utmaningar som finns. Det som hindrar oss idag är att det uppkommit fundamentalister på båda sidor som vill förvränga verkligheten så den stämmer med deras ideologi.

Jag är varken förtjust i MK eller SD, men karln har en poäng, vi måste kunna ha en vettig dialog för att hantera såväl integration/invandring som nuvarande flyktingkris. Det är en situation som vi måste hantera. Svenskar har sen urminnes tider hanterat saker kollektivt från vikingatid via bysamhällen till där vi är idag och det är bland annat därför vi är där vi idag som nation, men samtidig därför svenskar är ett inbundet folk, rädda för förändring och konflikter.

Vi är nu en del av ett större kollektiv, världen har blivit global, och jag ser ingen anledning att vika från våra traditioner pga detta, klart vi ska hjälpa de som är i yttersta nöd. Vi kan inte samtidig omfamna globalisering när den innebär H&M, Sandvik, Dice, Saab/Bofors, mfl tjänar pengar på som nation, och samtidigt säga nej till globaliseringens andra sidor som att människor, kapital och jobb rör sig globalt. Allt annat är hyckleri och en återgång till merkantilism.

Det är inte mer än 150 år sedan Sverige var Europas Moldavien, ett fattigt eländigt folk i en gudsförgäten del av Europa som alla ville lämna för USA eller vad som helst som inte innebar svält och misär. Att nu sitta på höga hästar efter att ha fegat sig ur två världskrig och där man i rond två haft magen att sälja malm till nazister och tillåta transittrafik för understödja förtrycken av våra broderfolk i Finland och Norge, och hänvisa till att vi kanske måste prioritera om eller höja skatterna som argument för att låta fler människor dö i Medelhavet är så bottenlöst uselt. Så genant. Så osvenskt.

Visst fan kostar det pengar. Visst fan är jag också förbannad över att min mormors hemtjänst är sporadisk och illa genomförd - dock utförs inte de blygsamma åtgärderna av svenskar för de är för fina för det - men det är inget argument för att inte bita ihop och hjälpa en granne. I en globaliserad värld är en syrier min granne. Som svensk ska man då fan ställa upp. Och vi får ju deras mest produktiv och driftiga medborgare, de som vill och vågar, som har utbildning och jävlaranamma. En läkare kostar ett par miljoner att utbilda. Vi har läkarbrist, och nu köar de vid vår dörr. Vad är problemet?

Visst kommer det in rötägg, islamister, kriminella och andra opportunister, men om vi ser oss omkring, om vi ser på FB tex, försöker vi inte alla ta oss fram i livet så gott vi kan? Varför är en svensk som handlar kit för odla cannabis en hjälte för han står för individens rätt till lycka och självbestämmande, men en somalier i Rinkeby som tar en holk är ännu en jävla sandneger?

Jag lassar in 3-400k i skatt varje år och flyktingar förutan ser jag mina pengar gå till svenskar som - utan att ha simmat en meter över Medelhavet - tar sig till Lyxfällan. Två feta personer har - trots vårt folks påstådda överlägsenhet - lyckats leva på mina skattepengar och köpa på sig chips och hämtmat till en hel kontinent, meningslösa konsumtionsprylar och bli förvånade över att det kostar pengar. De gråter. De får orimligt mycket hjälp och skuldavskrivningar och kan fortsätta förstöra sina Liam/Sonny-barns liv.

Jag ser mina skattepengar gå till finansiera svenska ungdomar leva på bidrag och tacka nej till jobb för de måste köpa nya bröst och terstosteron för komma med i Paradise Hotel. Lucky you. Unfucking lucking Sverige att du råkar vara svensk.

Unfucking lucky me som ska betala för att folk sitter på sina händer och gnäller. Den syriske neurologogen som passerar gränsen i morgon kommer åtminstone köra taxi i Malmö - när han borde få en crash course i svenska och jobba på universitetssjukhus ett halvår senare - paid for by the syrian state.

Men de "Svenskar" som gnäller. De kör inte taxi. De tar inte jobb i hemtjänst, vård eller orkar ta sig igenom en högskoleutbildning.

De sitter på händerna, de skyller på samhället, blattar, för långt att resa till ett jobb eller utbildning.

Ksp-tanten sa det ganska bra; jag vill inte betala för andra, men ser gärna andra betalar för mig.

Det är inte svenskt för mig.
Citera
2015-09-11, 02:07
Medlem
area50s avatar
Mesigt att han ska behöva lägga in en "brasklapp" om att man inte ska "hata" alla dessa vänster-typer, journalister, politiker & totalt naiva Svenssons som faktiskt är orsaken till att det aldrig blir någon debatt, & som aldrig velat ta den...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in