Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2024-02-23, 14:39
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greysmoke
Det är skillnad på bruk och missbruk.
Jag röker max två gånger i månaden då jag har ett jobb att sköta.

Precis. Att röka(vapea alltså, ingen röker numera liksom, ni borde hänga med i utvecklingen liksom lol) ner sig regelbundet funkar inte när man är mogen och har ett normalt liv.

Blir dessutom långtråkigt och inte alls lika kul när man använder mer ofta än max någon gång på helgen.

Nu använder jag inte gräs överhuvudtaget då det är illegalt och jag vågar ej köpa otestade/oreglerade produkter så jag kör på cbd hampa, cbg t.ex., det kan du dock inte bli hög på men det ger vissa medicinska effekter åtminstone vilket gynnar det mentala tillståndet.
__________________
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-02-23 kl. 14:47.
Citera
2024-03-18, 21:06
  #98
Avstängd
PilotKillen77s avatar
Rök på om du vill och det inte sätter käppar i hjulet på andra plan i livet. För mig funkar det bra
Citera
2024-03-28, 11:44
  #99
Medlem
strategasiats avatar
Jag tycker inte att likgiltigheten behöver vara enbart negativ för mig. Flip side för mig som ängslig är att jag inte går in lika hårt i småsaker som inte gör någon nytta mer än att bryta ner mig.
Citera
2024-03-28, 20:58
  #100
Medlem
Jag brukar beroende på tillgång brunt till och från (Indica). Jag har riktigt tråkig kronisk värk i ryggen (hela mitt vuxna liv, snart 50 bast). Det hjälper mig att sova några timmar i sträck. Jag har rökt bara lite på kvällen under en rätt lång tid. Jag känner inget beroende fast jag har gjort det under en längre tid med uppehåll. Vill man bara känna sig skön så får man tänka efter. Ta hand om er, och bruka inte missbruka
Citera
2024-03-29, 11:51
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Nja, du vet själv inte hur du skött dig utan rökat, kanske hade du haft ett bra arbete du trivts bättre med, vem vet? Jag kan ärligt säga att jag vet ingen daglig rökare som har det så bra de skulle kunna ha. För rökat fyller upp det tomrummet de har så de strävar inte efter mer. Och så får man väl vara också, jag dömer ingen för det. Du sköter säkert ditt jobb kanon, jag antar att du trivs med ditt jobb också? Annars tror jag det sett ut på ett annat sätt. Sen tycker jag inte att någon ska arbeta med något de inte trivs med, men det är en annan diskussion. Men att röka dagligen när man pluggar, nej det är inget att rekommendera. Sen måste jag säga att jag känner en del rökare som har väldigt bra arbeten och liv i övrigt. Men de sitter inte och röker hela sin fritid. Det hålls till vissa kvällar och helger. Jag är nog t.o.m beredd att sträcka mig till att man kan säkert röka varje dag och ha ett bättre och mer framgångsrikt liv än genomsnittet om man håller sig till sena kvällar när alla sysslor är klara. Men att göra rökat till sin hobby och vara bäng hela sin lediga tid, knappast något vidare bra...

Sluta försvara rökat hela tiden, jag var likadan när jag höll på och flummade. Jag är långtifrån anti skall sägas och det är klart att man kan ha ett fungerande liv och röka, det har jag själv haft någorlunda. Men att det på något sätt blir bättre och lättare att följa sina drömmar och visioner om man är berusad på något varje dag, tror du på det själv?

Du spekulerar dock bara utifrån egna erfarenheter och biaser, och det gör alla som spår om hur saker skulle vara x och y utan att bruka det dagligen.

Cannabis är en substans som det går att konsumera dagligen. Sen får det en annan effekt än om man gör det mer sällan, men klarar man det så är det lugnt och allt annat om att "man skulle kunna klara det bättre" är bara ren spekulation.

Människan kanske skulle gått in i väggen eller vara konstant stressad och ge upp utan dagligkonsumption också.

Det är mest TS låga ålder som oroar än mängden för mig.
__________________
Senast redigerad av dalavita 2024-03-29 kl. 11:56.
Citera
2024-04-01, 02:47
  #102
Medlem
Ett måste!
Citera
2024-04-01, 18:25
  #103
Medlem
hippien47s avatar
Om jag jobbat på en cannabisklubb så hade jag nog rökt varje dag då jag är alldeles för korkad för att läsa Hegel.

Klart att kneget i livsmedelsbutiken kan bli stressigt om du glömmer koderna till bullar och bananer.
Citera
2024-04-02, 13:30
  #104
Medlem
Congelados avatar
Till slut blir man ju inte ens bäng det tar bara bort huvudvärk och ångest. Jävla pissdrog att bruka permanent dessutom osmidigt att ständigt behöva rulla upp en efter en och röka den det blir din syssla på heltid när toleransen stiger och ruset avtar snabbare. Efter några veckors intensivt puffande det är en pissdrog som knappt gör dig flummig. Sen du får något som liknar ADD-symptom och och du får lågt blodsocker som uppstår när man kickar värre för vissa än för andra vilket leder till att du överrätter och blir tjock.

Tjock, trött och pank om du inte är involverad i skiten själv.
__________________
Senast redigerad av Congelado 2024-04-02 kl. 13:33.
Citera
2024-04-02, 14:35
  #105
Medlem
Psykonaut-s avatar
Positivt:
1. Att röka på sällan likt att ta en (light) syra-tripp för att få hela hjärnan att ruskas om och skapa nya synapser mellan alla hjärnans delar.

Det känner jag att jag kan göra ibland då jag röker väldigt sällan, då haschet är så starkt idag och lätt att få snedtändning på som är målet i detta fall. Med kanske en fet ångest i början som värst men med glädje efter ett tag då ingen stör en och man är trygg i sitt hem utan jobbiga människor.

Negativt:
2. Röka på varje dag. Då får man en lika ångestfull tillvaro som den som cannabis botar enligt punkt 1. Knark blir skit och det blir som två olika ämnen som diskuteras beroende på om det är enligt (1) eller punkt (2).

Mittimellan:
3. Röka på lite på efterfesten för att få en roligare fylla. Svår balansgång men fungerar bra om man har den kontrollen över droger som krävs som jag har, då jag valt bort benzo, opiater, Lyrica och liknande som ger ett beroende av princip då jag inte vill bli en tung missbrukare då dessa är vägen in dit på mindre en månad. Röker hellre kokain på denna efterfesten än hasch då det är så mycket roligare om det nu ska knarkas på riktigt kanske nere i Spanien en vecka om året.

Slutsats:
4. Därmed så vill jag inte heller röka på dagligen, då jag har fått ett perspektiv över vad som är ett bra brukande och ett destruktivt fast hasch knappast är som "fentanyl" farlighetsmässigt. Vill man må bra och leva sunt så kan man helt enkelt inte röka en femma om dagen.......
__________________
Senast redigerad av Psykonaut- 2024-04-02 kl. 14:41.
Citera
2024-04-04, 13:52
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warcy
Jag är en tjej på 19 år som rökt lite då och då sedan jag var 14, ibland inget alls på flera månader och ibland en gång i veckan. Jag såg det alltid som mitt alternativ till alkohol, folk dricker ju inte varje dag så varför skulle jag röka varje dag? Såg alltid ner på folk som rökte dagligen då "man berusar sig dagligen och uppenbarligen har problem isåfall".

På senare tid (typ sen i maj) har det dock förändrats och jag röker plötsligt 2-7 gåsar om dagen Jag mår inte dåligt utav det och har aldrig gjort, jobbar och pluggar precis som vanligt. Tycker bara att det är skumt hur min uppfattning omedvetet har förändrats så mycket och undrar ifall någon varit med om liknande ? Är det verkligen så farligt att röka dagligen om man kan sköta sitt plugg och arbete liksom?

Du är för ung för att röka, hemskt att du började redan vid 14 års ålder.

Har själv inte börjat förens jag var runt 30 år och idag är jag 42. Röker då o då, och i perioder när man har semester t.ex. på sommaren. Skulle aldrig vilja röka dagligen, de blir inte samma sak då.

Jag sköter fast jobb sedan 20 år tillbaka, har bostadsrätt och "vanligt" liv annars.
Har intressen o kompisar osv med, skulle som sagt aldrig vilja röka dagligen.
Citera
2024-04-11, 04:07
  #107
Medlem
Positivt, som när man kollar svaren på mina drogtester.
Citera
2024-04-12, 05:27
  #108
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Till slut blir man ju inte ens bäng det tar bara bort huvudvärk och ångest. Jävla pissdrog att bruka permanent dessutom osmidigt att ständigt behöva rulla upp en efter en och röka den det blir din syssla på heltid när toleransen stiger och ruset avtar snabbare. Efter några veckors intensivt puffande det är en pissdrog som knappt gör dig flummig. Sen du får något som liknar ADD-symptom och och du får lågt blodsocker som uppstår när man kickar värre för vissa än för andra vilket leder till att du överrätter och blir tjock.

Tjock, trött och pank om du inte är involverad i skiten själv.


Det är om man vill mest åt ruset.

Men du u har rätt på sätt och vis. Röker man samma sort ja, den slutar fungera redan samma vecka efter 5-10g. Helst ska man ha flera sorter, båda grönt o brunt.

Röka med måtta så fungerar det! Börja lätt, för kör man tungt på första så fungerar inte de andra lika bra sen. Skippa wake n bake, få i dig en kaffe kanske en redbull ät mat.

Rulla en fet jävel som du kanske röker 1/3-1/4 på mer än så gör dig inte bängare förutom trött och slö, ingen ide och slösa de fina naturen ger oss. Bli medicinerad och håll dig där. (om man ska röka varje dag konstant)
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback