2015-09-07, 17:47
Medlem
Min laddare slutade funka förra veckan pga glapp.
Jag köpte en ny kabel som jag lödde på. Och den laddar som den ska när jag fäller ihop datorn (den lyser konstant rött)
Men när jag använder datorn så skiftar den hela tiden mellan grönt och rött ljus. Ibland även släkt.
Så det står "laddas", "batterit laddas inte" och "återstående tid".
Skulle vara väldigt tacksam för svar!
Citera
2015-09-07, 18:29
Medlem
Man trixar inte med hårdvara till MAC, man köper ny laddare.
Citera
2015-09-07, 18:34
Medlem
nej det är för enkelt. Måste finnas anledning till att den slår ifrån hela tiden. Och just det vill jag ha svar på
Citera
2015-09-07, 18:41
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hamiltton
nej det är för enkelt. Måste finnas anledning till att den slår ifrån hela tiden. Och just det vill jag ha svar på

Det finns en viss smarthet inbyggd i laddaren och antagligen har det inte blivit helt bra när du har lagat den. Datorn och laddaren pratar inte med varandra korrekt längre. Köp en ny laddare.
Citera
2015-09-07, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Det finns en viss smarthet inbyggd i laddaren och antagligen har det inte blivit helt bra när du har lagat den. Datorn och laddaren pratar inte med varandra korrekt längre. Köp en ny laddare.

jo men då borde ju i så fall den nya laddaren och den gamla ha samma fel? för den nya laddaren borde inte känna igen min dator. Jag bytte bara själva kontakten som sitter i datorn
Citera
2015-09-07, 18:59
Medlem
Rassas avatar
Citat:
jo men då borde ju i så fall den nya laddaren och den gamla ha samma fel? för den nya laddaren borde inte känna igen min dator. Jag bytte bara själva kontakten som sitter i datorn

Suck. Den gamla laddaren var alltså trasig och du försökte laga den, vilket inte gick. Köp en ny laddare.
Citera
2015-09-07, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Suck. Den gamla laddaren var alltså trasig och du försökte laga den, vilket inte gick. Köp en ny laddare.

men laddaren funkar ju perfekt när datorn är ihopfälld. Jag menar det känns ganska ovärt med en laddare för 1000spänn om de är ett simpelt fel
Citera
2015-09-08, 23:24
Medlem
KakTrolls avatar
Förmodligen är det fortfarande glapp som inte uppkommer när du stänger locket helt enkelt... Som andra har skrivit, laga aldrig en laddare själv om du verkligen inte jobbar med sånt... stor risk för att skiten tar eld en vacker dag och bränner ner ditt hus eller värre... Finns en del sådana fall även fast Apple är bra på att mörka dem och oftast är det folk som har mixtrat med laddaren eller datorn, eller använder skit från 3dje part.

Läs:

https://support.apple.com/en-us/HT203207
Citera
2015-09-09, 04:43
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
men laddaren funkar ju perfekt när datorn är ihopfälld. Jag menar det känns ganska ovärt med en laddare för 1000spänn om de är ett simpelt fel
Du är hopplös. Köp en ny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in