Flashback bygger pepparkakshus!
2015-12-21, 22:47
Medlem
SugaredThoughtss avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21977039.ab
Citera
2015-12-22, 09:12
Medlem
http://nyheteridag.se/sj-stoppar-tag...-kontrollerna/

Nu stoppar de åka över öresundsbron för att de inte klarar av id-kontrollerna.
Min spontana känsla är att de gör det för att jävlas när man ser på tidigare ting i år. Men att de behöver ett eget spår på köpenhamns centralstation är kanske rimligt. Men något säger mig att de inte kämpat så där jättehårt för att få genom det. Det åkte 2011 11 miljoner med tåg över öresundsbron, som är en länk mellan två länder. SJ är helt statligt ägt även om det heter AB så bör ju inte vara så där jättesvårt att få hyra ett spår eller hitta en annan lösning.

Är bara mina spekulationer som sagt - men svårt att inte känna att det är några lipande miljöpartister som genomsyrar organisationen och sätter sig på tvären likt barn.
Citera
2015-12-22, 16:36
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Är bara mina spekulationer som sagt - men svårt att inte känna att det är några lipande miljöpartister som genomsyrar organisationen och sätter sig på tvären likt barn.

Du kan ge dig fan på att det är precis så det är.
Citera
2015-12-22, 19:59
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:

Kanske missförstod dig, men min gissning skulle vara att Miljöpartister gärna skulle varit beredda att pröjsa för en egen perrong. Både för att hålla porten öppen för flyktingar och för att tåg är mer miljövänligt än bilar. Däremot kan jag tänka mig att S regeringen eventuellt spelar något slags politiskt chicken game för att pressa Danmark att stänga till sina gränser, och däremd inte sätter någon press på SJ att hålla trafiken igång.
Citera
2015-12-23, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Kanske missförstod dig, men min gissning skulle vara att Miljöpartister gärna skulle varit beredda att pröjsa för en egen perrong. Både för att hålla porten öppen för flyktingar och för att tåg är mer miljövänligt än bilar. Däremot kan jag tänka mig att S regeringen eventuellt spelar något slags politiskt chicken game för att pressa Danmark att stänga till sina gränser, och däremd inte sätter någon press på SJ att hålla trafiken igång.
Ja möjligt. Men är ju väldigt enkelt för Danmark att bara låna ut ett extra spår på Köpenhamns Centralstation istället för att stänga sina gränser.
Citera
2018-01-05, 23:55
Medlem
kattfjongs avatar
SJ driver uppenbart en politisk agenda för massinvandring. Nu sprider SJ propaganda för att svenska tjejer ska knulla med negrar på tågen. Förvånar mig inte om tågen börjar spåra ur snart SJ verkar ju mer intresserade av sprida politisk propaganda än att underhålla järnvägsnätet.

https://www.youtube.com/watch?v=aeBXQXPr5uU
Citera
2018-01-05, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
http://unvis.it/etc.se/inrikes/sj-sl...vet-flyktingar

"Flyktingarna" (som de alla kallas,fastän de vid den tidpunkten ännu inte bedömts ha något skyddsbehov) har nästan uteslutande invandrat illegalt till EU mot siktet inställt på Tyskland och (i detta fall) Sverige.

SL medger även att de i regel brukar ha större mängder bagage med sig,men trots detta så saknar den överväldigande majoriteten av dem (giltiga) ID-handlingar,även fastän dessa i regel väger obetydligt lite.

Anledningen till detta är att infiltratörerna i regel gör sig av med sina ID-handlingar innan de når hit,detta för att migrationsverkets handläggare (och poliser som kan tänkas arrestera dem) inte ska ha några konkreta bevis att gå på när de ska avgöra infiltratörernas indentitet,utan istället så tvingas myndighetspersonal utgå från infiltratörernas egna rövarhistorier när de ska avgöra deras ursprungsland och ålder.

Vad tycker ni,är det bra att SJ drar sitt strå till stacken för att underlätta den skenande illegala invandringen till Sverige?

Jag har sedan länge slutat åka med SJ och jag ska klura ut hur jag undviker SL också för all evighet med tanke på att muslimer och negrar får åka gratis nuförtiden. Hur löss och kackerlackor på SL kommer på att de som betalar för sig ska sponsra vidriga avskum och äckel som kommer hir och lever på skattebetalarna är ett mysterium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in