Citat:
Ursprungligen postat av
alkwarizmi
Diskriminera vita!
Ni är så roliga när ni blir kränkta, kära vita män! Ni tillhör majoritetskulturen, ni är vita, ni kan åka runt i världen med era EU-pass utan att behöva visum. Ni blir aldrig ifrågasatta när ni går på gatan. Ni har hittat på att ni blir diskriminerade. Ni väljer en offerkofta som inte finns. Ni letar med ljus och lykta efter en extraordinär situation, en flyktingkatastrof!
"Jag är diskriminerad" /mvh vit man
Det är inte så att ni är barnsliga, detta har inte att göra med sandlådementalitet. Vad är det då som ligger bakom att ni känner er så kränkta? Vad är eran rädsla?
Som kär vit man så inser jag att kränkta och diskriminerade kan bara invandrare och kvinnor bli. Vilken majoritetskultur tillhör jag? Som man är jag minoritet i Sverige, än så länge. Men med den procentuella fördelningen på de flyktingar som korsar Europa just nu så blir det ändring på detta. En uppgift säger att ungefär 75% är män.
Det är trevligt att så många muslimska män finner lusten att vandra hit. De är kända för att vara för jämlikhet och uppskatta sina kvinnor. Det är lite konstigt för jag trodde att de som är i störst behov av hjälp är kvinnor, barn och äldre. Men så verkar det inte alls vara.
Jag ber om ursäkt om mitt pass retar dig. Men det ger mig inte fri rätt att vandra igenom valfritt land i världen.
Det beror kanske på den erfarenhet den som ifrågasätter har. Inte rätt naturligtvis men du ser hur du själv har fördomar mot vita män. Du tycks ha blivit mycket ifrågasatt. Är det något du funderat på varför det är så, eller det beror bara på dumma vita män?
Jag letar definitivt inte efter flyktingkatastrofer just nu så kommer de till mig, rent bokstavligen. Och eftersom jag är vit man så kan jag inte diskrimineras, så det är lugnt med mina känslor på den biten. Och det finns ingen rädsla heller bara ett lugnt konstaterande av att nu får moder Svea fler munnar att mätta.