Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-09-14, 02:16
  #13
Medlem
mrdrutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Som andra säger, runt arton då dom går på gymnasiet, du vill ju inte att dom ska springa runt och skryta för sina vänner och ljuga ihop om att dom också får röka med dig och liknande. Så får nån fröken reda på det och ringer socialen och fuckar upp hela ditt och dina barns liv Dock så tror jag att dom kommer antingen räkna ut det eller "komma på dig" innan dom är 18.

Klokt. Mina söner kommer helt klart komma på det eller förstå. Röker mest sativadominanta strains . Blir inte seg men det luktar ju så gott . Lukten kommer avslöja mig. Man ska gå varsamt fram med sina barn . Bill dom nyttja örten i myndig ålder skulle jag inte ha några invändningar såklart. Grannar däremot skiter jag i, har dom fönstret öppet när kvällsjointen avnjuts så orkar jag inte nojja för det. Östtyskland tex hade ju ett stort nätverk där grannar angav grannar. Sen anser jag inte att jag ska smyga som en kriminell . Min fru vill inte att jag är öppen med örterna inför barnen men hon kommer fördöma och sprida felaktig information om cannabis . Det vill inte jag...
__________________
Senast redigerad av mrdrutt 2015-09-14 kl. 02:19.
Citera
2015-09-14, 09:36
  #14
Medlem
skillnad från person till person, men 15år i mitt tycke!
Citera
2015-10-28, 01:26
  #15
Medlem
Varför skulle du vilja berätta för ungen att du röker?
Oddsen är ju att han springer runt o berättar för sina kompisar och får dig i trubbel, det är ju inte precis som att du eller han tjänar något på o veta det
Citera
2015-10-29, 09:58
  #16
Medlem
om ditt barn i fråga börjar röka själv och du får reda på det så kan du ju säga det. annars vänta tills 18.
Citera
2015-10-29, 10:30
  #17
Medlem
Superlemons avatar
varför ska du berätta att du röker? det gynnar dig inget och ungar snackar .

När ungarna är 13-16 kan du ju börja informera om drogerna och dess faror.

även fast jag röker ibland skulle jag inte vilja att mina barn rökte om jag hade några ungar dvs.
När dom är vuxna och kroppen /hjärnar börjar bli färdigutvecklad ser jag inget större problem om dom blev cannabis brukare så länge jobb och fritid skötts.

Men skulle aldrig ha cannabis i bilden delad med mitt barn.
Citera
2015-11-02, 20:40
  #18
Medlem
Slints avatar
Varför berätta? Om du nu ska berätta så tycker jag du kan vänta tills dom är myndiga. Du vill väl inte att ryktet sprids och socialen kommer och tar dina barn?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback