Flashback bygger pepparkakshus!
  • 9
  • 10
2015-09-15, 22:59
Medlem
Dollmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Har du några länkar till det du påstår. I dagens samhälle bär alla på en mobil som de gärna filmar med. Om det är så vanligt det du påstår så borde det finnas filmer t.ex. på Youtube. Om du hade läst ordentligt så hade du sett att jag skrev att jag bott i en förort, vad tror du jag menar då?

Var är vittnena och filmerna i detta fall? Något vittne eller någon film borde man kunna frambringa. Och framför allt, varför skulle någon ge sig på ett kidnappningsförsök mitt utanför ICA när det finns massor av folk på plats? Denna sista fråga är något ni rassar borde ägna er åt att förklara!
Hörru blatten eller White trach eller va fan du nu e. Gå å gräv ner dig Läs tråden å försök förstå Ghettomannen
Citera
2015-09-16, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nej, den som är skeptisk till vad som hänt här menar att det antagligen inte rörde sig om ett försök till människorov utan något annat. Kanske försökte de lura kvinnan, kanske försökte de inte göra någonting alls utan det är ett missförstånd, eventuellt försökte de råna henne.

Historien är helt enkelt tveksamt. Att man kan vara tveksam till att det är en kidnappning beror egentligen inte på att zigenare är inblandade utan att kidnappningar inte går till så. Att man kan misstänka att det eventuellt är helt påhittat beror däremot på det mycket väl skulle kunna inträffa att någon hittar på att hon var på väg att kidnappas av just zigenare. Troligen har dock något inträffat som kvinnan tolkat som att de försökte få henne till bilen och som hon upplevde som obehagligt.

Nej de som är skeptiska menar att finns det inga vittnen så har det inte hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Jag tror hon hittar på. Det är så jäkla många människor på väg till eller från en affär vid den tiden en fredag.
Har det hänt så måste det finnas mängder med vittnen.

Vilket är ett patetiskt resonemang då senaste tiden präglats av både mord och gruppvåldtäkter där det inte funnits några vittnen men där polisen trots det hittat GM.
Det här är inte ett muslimrike där kvinnan behöver 4 män som vittnen till att ett brott begåtts för att det ska anses ha hänt. Vill du få det till det så är gränserna för utvandring öppna och du är fri att emigrera till valfritt kalifat.
Citera
2015-09-16, 18:07
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocco14
Nej de som är skeptiska menar att finns det inga vittnen så har det inte hänt.

Dumheter. I vissa fall stämmer det som det föregivna offret uppger, i andra inte och det kan bero både på missförstånd, felaktig förståelse av vad som hänt eller att offret ljuger.

Här finns skäl att vara skeptisk - därför att brottstypen vore så ovanlig - innan vi vet mer om vad som inträffat, men det innebär just att vara skeptisk, inte att tro sig veta med säkerhet att inget har hänt.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in