Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin
Men snälla vi tog mot många många flyktingar i mitt hem när ja växte upp här i sverige. O den här tråden handlar inte om mig den här tråden handlar om bortskämda studenter.

Exakt varför du inte tycker att dessa studenterna har ett ansvar när hela syrien brinner?

Bördan ligger på dig, förklara varför Sverige har något ansvar över huvud taget till Syrien.
Citera
2015-09-17, 23:13
Medlem
Citat:
Vissa brist yrken som läkare tex kommer vi knapt behöva ha nån utbildning för i sverige för de kommer massa läkare hit från andra länder o i framtiden kommer de komma många många fler när de ser hur utveckling gått framåt i sverige o att de kan känna sig lika hemma i sverige som i tex syrien o samtidigt tjäna mer cash.
tänk va pengar som skulle kunna sparas för de här e dyra utbildningar

Ja förstår inte tragedin me att nåra studenter i norrköping får ta ett litet break men ja förstår tragedin me alla de människor som dör i medel havet. Kan de inte bero på bortskämdhet dessa ungdomar inte kan tänka sig o göra en så liten uppoffring som kan hjälpa så många människor? eller e de ren is kyla som gör att de inte vill sätta sig in i andra människors situation

Är du på riktigt eller? Jag är student, och vet du hur jag kan uppoffra mig ist för att ge bort min lgh???

Jo jag kan gå klart sjuksköterskeprogrammet som jag har 1 år kvar på och jobba för läkare utan gränser på plats istället.
Citera
2015-09-17, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamVanDoom
Bördan ligger på dig, förklara varför Sverige har något ansvar över huvud taget till Syrien.

Blattar tycker alltid att vita människor är skyldiga dem något, oavsett om vi har något med deras skitiga ökenstat att göra eller inte. Man ser det även hos blattar som bott länge i Sverige. Vi är alltid skyldiga dem något. Som den där fittan på aftonbladet som tyckte att alla svenskar skulle be henne om ursäkt på nationaldagen.
Citera
2015-09-18, 09:53
Citat:
Så studenter ska inte behöva visa nåt ansvar när europas största flykting kris sedan andra världskriget äger rum? De e människor som flyr från krig o de e prioriterade nu . Ja tror inte ni dör för att ni kanske inte kommer in på den utbildning ni vill eller för att ni vänta lite o jobba nåt år?

Jag tror inte flyktingar dör av att ha stannat i Ungern, Österrike, Grekland, Tyskland, Danmark eller något annat land de passerar på vägen till någon annans studentrum i Norrköping. Dessutom är det fel att kalla detta för Europas största flyktingkris sedan WW2. Under Andra världskriget flydde folk i Europa. De som flyr nu kommer inte från Europa, de kommer från Mellanöstern.

Varför har Sveriges studenter ett ansvar gentemot flyktingar från Syrien? Det här är ungdomar vi pratar om, många har inte ens röstat i ett val. Du tycker att det bra att ungdomar ska tvingas in i arbetslöshet och ta de bidrag som kunde gått till dig, istället för att få klart sin utbildning och ha chansen att göra en skillnad i världen? Och vadå vänta lite och jobba nått år? Det finns inga jobb!

Det finns tiotals miljoner flyktingar i Mellanöstern och ännu fler miljoner i Afrika som inte har några som helst framtidsutsikter. Hur löser vi detta? Genom att alla ska få komma till Europa och Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in