Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-15, 17:42
  #13
Medlem
Har fortsatt att lyssna på Snedtänkt, faktiskt den enda podcast jag följer regelbundet. Nu senast avsnittet om Småland med Gustav Hulting som var alldeles utmärkt.

Är det någon som kan rekommendera någon annan podcast i samma stil?
Citera
2016-01-24, 22:25
  #14
Medlem
ska komma ett avsnitt helt ägnat åt Johnny Bode
Citera
2016-01-25, 09:01
  #15
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
ska komma ett avsnitt helt ägnat åt Johnny Bode
Ska? Eller du vill att det ska?
Hade varit kanon!
Citera
2016-02-19, 09:47
  #16
Medlem
proggbondens avatar
Lyssnade på avsnittet om Svt's 70-tal och det var sanslöst kul då jag växte upp på 60-70 talet.
Mardrömmen på den tiden var att vara sjuk från Skolan och inget alls fanns att se på Dumburken,
i bästa fall någon svart-vit tjeckisk dockteater eller ett besök på en bulgarisk fabrik.
Citera
2016-02-19, 11:00
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
ska komma ett avsnitt helt ägnat åt Johnny Bode
David Nessle, som var med i näst senaste avsnittet (mycket bra avsnitt f ö), bekräftar på sin blogg att Kalle Lind snart ska ska prata Johnny Bode med Gustaf Görfelt.
Citera
2016-03-15, 12:34
  #18
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Kalle Lind blev antingen sexuellt upphetsad eller störd på Nina Allergren för att hon
var så lik honom på nått vis i ett beteende som jag inte kan sätta fingret på, vilket gjorde
att han återkommande påminde luften runt sig om att hon är kvinna och kan för mycket om hans
favoritämne

I övrigt så tror jag Kalle har fel i detta koketterande med att han tror sig folkbilda ungdomen,
han börjar varje pod med att hälsa ungdomarna välkommen,
det är nog ett önsketänkande från hans sida men i praktiken vete fan om några sena 90-talister eller 2000 talister lyssnar?, utan snarare betydligt äldre nostalgiker.
__________________
Senast redigerad av Herr Bökberg 2016-03-15 kl. 12:38.
Citera
2016-03-16, 00:42
  #19
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Någon annan än jag som`spontant vill lyxmörda Sissela Ben p.g.a. av hennes insats?
Citera
2016-03-23, 14:57
  #20
Medlem
Gjorde ett uppehåll efter "Studentikos Lundahumor"-avsnittet, men plockade nyligen upp podden igen. Avsnittet om svenska visvågen med Finn Zetterholm, och Johnny Bode-avsnittet var båda fantastiskt intressanta. Även dystopiavsnittet med bokhandlaren var kul att lyssna på. Kalle Lind är verkligen stabil.
Citera
2016-03-23, 15:00
  #21
Medlem
Carl Serungs avatar
Kuriosa: Kalle Lind hade aldrig hört Jonny Bode tills han lånade "Bordellmammas visor" och "Styrman Janssons frestelser" av mig .
Citera
2016-05-18, 10:01
  #22
Medlem
Litanias avatar
Fantastiskt podcast. Roligt och allmänbildande, faktiskt samtidigt. Som en del har sagt så beror slutresultatet mycket på samspelet med gästen, men också hur intresserad Kalle Lind är om ämnet. Han hade ju en jävligt mycket mer passionerad inställning till den intellektuella medelklassen än konceptkonst, och det märks. Men jag tycker ändå det är en hög lägstanivå. En del är ok, många är briljanta.

Topp5: Subkulturen gbg, sjuttiotalsdansband, hitchcock, monty pyton, kulturbråk.
Bottom3: konsumentjournalistik, subkulturen malmö, småland.
Citera
2016-05-20, 19:11
  #23
Medlem
mrtowlies avatar
Trevlig podcast, tack Flashback för att jag hittade den! Kalle Lind är jävligt skön på ett Fredrik Lindströmskt vis.

Lyssnade på avsnittet om Johnny Bode idag. Har lyssnat på Bode i 20 år så detta var riktigt kul och intressant. Även avsnittet om TV-shop var intressant, speciellt då man tydligt minns dessa reklamer tex med Alice Cooper. Kul inblick i hur vilda västern TV var på den tiden, med ZTV osv.
Citera
2016-05-25, 00:54
  #24
Medlem
Kongruensbojds avatar
Mycket bra podd, positivt överraskad. Man imponeras över Linds fantastiska kunskaper om smått och gott; allt från dansbandstexter till vilka som gällde i mediebranschen på 60-talet. Intelligent och rolig - kan det bli bättre?

Fredrik Lindström-avsnittet (Abba pre-Abba) var en höjdare.

Flaschback-podden var dock inget vidare. Man diskuterade ju knappt ämnet och alla pratade i mun på varandra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback