Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-14, 12:23
Bannlyst
Det är väl självklart?

Just därför har jag aldrig förstått mig på svenskar som vill att det ska byggas mer. Liksom ni tror väl seriöst inte att ni kan bjuda över migrationsverket?
Citera
2015-09-14, 12:24
Medlem
Det där är ju redan den nakna sanningen.
Bara kolla nybyggda lägenheter i Södertälje.
9400 för en hyrestvåa.
Vilken normal svenne har råd med detta?
Nu bor det en massa flyktingar i dessa lägenheter.
Vi skattebetalare betalar för deras boende.
Men när vi själv hamnar i en kris (skilsmässa tex.)
Så finns ingen hjälp att få.

Mina damer å herrar. Detta land är kört!!!
Citera
2015-09-14, 12:27
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Det här är inte en nyhet för den räknekunnige.

Dock, sprid detta till era bekanta. Massinvandringen tillåtes fortgå, därför att alldeles för många människor inte inser dess konsekvenser. Likaså finns en icke obetydlig andel människor som inser att invandringen inte är hållbar, men som tror att just de själva inte kommer bli offer för dess konsekvenser och därför väljer den snabba tillfredsställelsen i att vara generös och tolerant, som det heter. Båda grupperna är naturligtvis ute och cyklar. Den senares felslut är att de tror att deras egen nepotism kan rädda deras avkomma från att drabbas av bostadskrisen.
Citera
2015-09-14, 12:34
Medlem
Mehmet Kaplan från Miljöpartiet är stadsutvecklings- och bostadsminister. Han är även en mycket aktiv islamist, som har fingrarna nedstoppade i den lukrativa asylindustrin. Det säger det mesta. Men SD lär tacka och ta emot om det här förslaget blir verklighet, för då kommer SD att få egen majoritet i nästa val.
Citera
2015-09-14, 12:35
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colan33
Det där är ju redan den nakna sanningen.
Bara kolla nybyggda lägenheter i Södertälje.
9400 för en hyrestvåa.
Vilken normal svenne har råd med detta?
Nu bor det en massa flyktingar i dessa lägenheter.
Vi skattebetalare betalar för deras boende.
Men när vi själv hamnar i en kris (skilsmässa tex.)
Så finns ingen hjälp att få.

Mina damer å herrar. Detta land är kört!!!

Så jävla vidrigt. De som jobbar och sliter för landet får inte ett skit tillbaka.
En släkting berättade en liknande historia häromdan. I hyreshuset bodde ett ungt svenskt par med två barn, omtyckta av alla. Så gick hyresvärden ut med att man skulle höja hyran. Det svenska paret försökte få till det, men det var för dyrt så de tvingades flytta till bekanta. Knappt en vecka senare flyttar det in en "flykting"familj. Allt betalat och klart av staten.

Man kan inte bistå en svensk skattebetalande tvåbarnsfamilj med nån tusenlapp till hyra, men betala hela skiten till nån jävla soc-familj från Somalia som aldrig kommer bidra med en enda krona går minsann bra.

Längtar till den dag då Sverige kollapsar. Det här jävla skämtet till "humanitär stormakt" stampar gladeligen ner det egna folket så att eliten kan visa medmänsklighet mot parasiter med andras pengar. VIDRIGT!
Senast redigerad av Fizzlor 2015-09-14 kl. 12:38.
Citera
2015-09-14, 12:41
Bannlyst
Börjar tror att man håller på och jävlas så här mycket med oss svenskar bara för att se hur länge man kan hålla på innan det dyker upp en Breivik.
Snart smäller det och vi vet alla vilka förödande konsekvenser det blir när en nordbo bestämmer sig för det är dags för terror. Det är inte muslimer som bara klarar av att spränga sig själva det handlar om.
Citera
2015-09-14, 12:43
Medlem
maniacmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuffaRoll
Jag läste mig till det i Uvells inlägg.
Fast Uvells skrev sitt inlägg efter att ha läst boverkets rapport (han har bifogat länken högst upp i sitt inlägg). I det dokumentet hittar jag inget som tyder på att man ska tvinga in privata hyresvärdar, däremot framställs det som valfritt och verkar riktas mot individer som vill hjälpa till. Gällande kommunala hyresvärdar verkar det däremot som om asylsökanden kommer att få gräddfil.

Jag förstår att man föreslår en sådan lösning eftersom det är ett enkelt och praktiskt sätt att lösa problemet på. Sedan kan man ju diskutera om det är rätt eller fel att svenskar ska stiga åt sidan i "nödens tid".

Boverket verkar resonera utifrån premissen att vi SKA ta emot 160k flyktingar. Mitt problem med detta är att att jag inte anser att sverige bör ta emot så många eftersom det medför allt för stora belastningar på oss.

Men utifrån detta förstår jag faktiskt rapporten även om den luktar lite skunk. Skulle det nu vara så att man vill tvinga privata aktörer skulle jag bli riktigt upprörd. Däremot kommer jag att betrakta det som icke sant tills det att någon kan presentera en referens som inte kommer ifrån Uvells.
Citera
2015-09-14, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maniacman
Fast Uvells skrev sitt inlägg efter att ha läst boverkets rapport (han har bifogat länken högst upp i sitt inlägg). I det dokumentet hittar jag inget som tyder på att man ska tvinga in privata hyresvärdar, däremot framställs det som valfritt och verkar riktas mot individer som vill hjälpa till. Gällande kommunala hyresvärdar verkar det däremot som om asylsökanden kommer att få gräddfil.

Jag förstår att man föreslår en sådan lösning eftersom det är ett enkelt och praktiskt sätt att lösa problemet på. Sedan kan man ju diskutera om det är rätt eller fel att svenskar ska stiga åt sidan i "nödens tid".

Boverket verkar resonera utifrån premissen att vi SKA ta emot 160k flyktingar. Mitt problem med detta är att att jag inte anser att sverige bör ta emot så många eftersom det medför allt för stora belastningar på oss.

Men utifrån detta förstår jag faktiskt rapporten även om den luktar lite skunk. Skulle det nu vara så att man vill tvinga privata aktörer skulle jag bli riktigt upprörd. Däremot kommer jag att betrakta det som icke sant tills det att någon kan presentera en referens som inte kommer ifrån Uvells.
Boverket skriver såhär på sid 51;

En plikt för
näringsidkande hyresvärdar att anmäla lediga lägenheter är emellertid ett
grundkrav. Att däremot tvinga en hyresvärd att gå in i ett
hyresförhållande är kanske inte rätt väg att gå. Men i det fall någon som
är ny på bostadsmarknaden inte får hyra en viss anvisad lägenhet – utan
att det finns någon egentlig grund för detta – kan omständigheterna vara
sådana att hyresvärden gör sig skyldig till diskriminering i strid med 2
kap. 12 § diskrimineringslag (2008:567).

Det vill säga "vi kommer inte tvinga dig till att hyra ut till invandrare, men om du inte hyr ut till dom som vi hänvisar till dig kommer du att åtalas".

Det är dags att bli riktigt förbannad nu. Att islamisten Kaplan får fortsätta förstöra den svenska bostadsmarknaden är horribelt. Jag skulle kalla mannen för förrädare, men bara svenskar kan vara förrädare.
Senast redigerad av PuffaRoll 2015-09-14 kl. 13:32.
Citera
2015-09-14, 13:32
Medlem
RiverStyxs avatar
De kan sätta en sån där "refugees welcome"-skylt över dörren på nybyggda hyresfastigheter redan från början.

Det ska bli spännande att se hur det går när ekonomin kraschar totalt under 2016.
Citera
2015-09-14, 13:43
Medlem
SpecialEditions avatar
Hur ser det ut med bostadsköerna i våra tre största städer?
Hur många år få man vänta om man skriver in sig idag?

Klart den nya adeln ska ha en egen gräddfil. Svenska ungdomar har tak över huvudet och kan bo hem tills de är 40.
Citera
2015-09-14, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Hur ser det ut med bostadsköerna i våra tre största städer?
Hur många år få man vänta om man skriver in sig idag?

Klart den nya adeln ska ha en egen gräddfil. Svenska ungdomar har tak över huvudet och kan bo hem tills de är 40.
Det Boverket i praktiken säger är ju att alla bostadsköer ska stängas ner/sättas i dvala till förmån för nyanlända.
Citera
2015-09-14, 13:54
Medlem
maniacmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuffaRoll
Boverket skriver såhär på sid 51;

En plikt för
näringsidkande hyresvärdar att anmäla lediga lägenheter är emellertid ett
grundkrav. Att däremot tvinga en hyresvärd att gå in i ett
hyresförhållande är kanske inte rätt väg att gå. Men i det fall någon som
är ny på bostadsmarknaden inte får hyra en viss anvisad lägenhet – utan
att det finns någon egentlig grund för detta – kan omständigheterna vara
sådana att hyresvärden gör sig skyldig till diskriminering i strid med 2
kap. 12 § diskrimineringslag (2008:567).

Det vill säga "vi kommer inte tvinga dig till att hyra ut till invandrare, men om du inte hyr ut till dom som vi hänvisar till dig kommer du att åtalas".

Det är dags att bli riktigt förbannad nu. Att islamisten Kaplan får fortsätta förstöra den svenska bostadsmarknaden är horribelt. Jag skulle kalla mannen för förrädare, men bara svenskar kan vara förrädare.
Ja du har rätt, det här känns ju riktigt fucked up.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in