Citat:
Ett tanklöst svar av mig.
Du skriver dock följande som jag reagerar på:
"Ni försöker verkligen hitta allt ni kan... men jag är ledsen... detta var inget jätte bra argument... dvs att få alla kulturer i Sverige så Svensk kultur mer eller mindre försvinner...
Skall dom åka till Danmark och Norge för att uppleva "Svensk" kultur? Skall jag behöva åka till valfri chinatown i USA för att uppleva kinesisk kultur?"
Svensk kultur blir mer lik resten av alla världens kulturer för varje dag som går. Hittills har alla länder bara blivit mer lika varandra, med väldigt få undantag. Varför skulle den processen upphöra?
Mycket pekar på att kulturerna kommer att upphöra eller gå samman.
Men det vet du redan såklart. SKa gå och sova nu. God natt!
Du skriver dock följande som jag reagerar på:
"Ni försöker verkligen hitta allt ni kan... men jag är ledsen... detta var inget jätte bra argument... dvs att få alla kulturer i Sverige så Svensk kultur mer eller mindre försvinner...
Skall dom åka till Danmark och Norge för att uppleva "Svensk" kultur? Skall jag behöva åka till valfri chinatown i USA för att uppleva kinesisk kultur?"
Svensk kultur blir mer lik resten av alla världens kulturer för varje dag som går. Hittills har alla länder bara blivit mer lika varandra, med väldigt få undantag. Varför skulle den processen upphöra?
Mycket pekar på att kulturerna kommer att upphöra eller gå samman.
Men det vet du redan såklart. SKa gå och sova nu. God natt!
Citat:
Om man tar det som är bra, och delar med sig det som är bra så tycker jag det är helt ok...
Och visst har du rätt, men varför i hela världen vill du att vår kultur skall bli mer lik arabisk kultur som exempel? (säger inte att just du vill det, men det verkar som TS inte har något emot det) är det en bättre kultur än vår?
Förövrigt tycker jag om olika kulturer inte exakt samma...
Vi får helt enkelt försöka stå emot globalisering av kulturer och kämpa för att folk skall få behålla sina kulturer i sina länder och folkslag...
Eller vad tycker du? Tycker du att kulturen med följare skall köra över kulturen med mindre?
Ex. vi Svenskar skall helt enkelt köra över Samer? och be dom anamma vår kultur och inte deras samiska?
Hade jag varit aftonbladet så hade jag ansett dig som en rasist... nu är jag inte det...
Jag håller med dig till viss del... men tycker ändå man skall bevara och upprätt hålla så långt det är möjligt landets egna kultur...
Återigen... olika kulturer gör allt så mycket mera spännande... eller?
Om alla tycker lika så vore världen riktigt trist....
Svensk kultur i Sverige (och inte i ex. Saudi Arabien)... och Arabisk kultur i arabländerna...