Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-02, 11:03
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Roligt att du inte fattar att du framstår som otroligt obildad när du hävdar att det bara finns 2 religioner i USA

"Han dödade kristna, alltså var han muslim" jävla socfallsWT

Lägg ner med din översittarattityd är du snäll. Du har fel.
Citera
2015-10-02, 11:06
Medlem
Har inte läst tråden men jag satt på 4chan för en dag sen när denna dök upp. känns ju som det finns en klar koppling?

https://archive.moe/r9k/thread/22785073/
Citera
2015-10-02, 11:06
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Snarare utvidgat självmord, ett misslyckat liv och en önskan att bli någon som människor kommer ihåg.
I stället för att bara ta sitt eget liv rakt av, utvidgat självmord som sagt handlar det ofta om.
Oj då! Du förvånar... Äntligen något av värde från din sida. Åtminstone som jag ser det, och i den här tråden.

Sannolikheten för ett misslyckat liv på åtminstone något sätt i kombination med ett sjukligt copycat-beteende ligger nog nära till hands. Men som jag tror att de flesta här nog kan hålla med om så vet vi faktiskt inte så mycket ännu... Och på detta sättet är det lite synd att GM inte överlevde och kan förhöras.
Citera
2015-10-02, 11:09
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Det betyder inget att hans idol var klart rasfixerad
Jaså, var han?
Edit: Oj, förlåt. Jag missade att det var hans idol (?) som du beskriver. Men vilken idol var det? /edit

Citat:
[...] och hade ingraverat namnen från kyrkskjutningen på sina hylsor/kulor och sköt vita? Inget samband där?
Helt nya och obekanta uppgifter för min del.
Källor tack.
Citera
2015-10-02, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Lägg ner med din översittarattityd är du snäll. Du har fel.

Var har jag fel?

Påståendet är: han fokuserade på kristna, alltså är han muslim.

Jag hävdar att detta är tokfel eftersom han inte behöver tillhöra en religion för att ogilla kristna, och även om han tillhör en religion så behöver det inte vara islam.

Kan du snälla utveckla och berätta varför detta är fel? Var inte ännu en idiot som drar till med en ytlig oneliner och sedan flyr diskussionen.
Citera
2015-10-02, 11:10
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Det kanske de inte gör alla gånger. Men en hyfsad psykdoktor eller psykolog känner nog igen varningstecken när han/hon ser dem.

Jaså? Har de?
Det är väl möjligt men har du några källor eller är det bara ett påstående?

(Att de inte mår så bra är jag dock också övertygad om.)

Eric Harris: Harris wanted to join the United States Marine Corps, but his application was rejected shortly before the shootings because he was taking the drug fluvoxamine, an SSRI antidepressant, which he was required to take as part of court-ordered anger management therapy. According to the recruiting officer, Harris did not know about this rejection. Though some friends of Harris suggested that he had stopped taking the drug beforehand,[47] the autopsy reports showed low therapeutic or normal (not toxic or lethal) blood-levels of Luvox (fluvoxamine) in his system, which would be around 0.0031-0.0087 mg%,[48] at the time of death.[49] After the shootings, opponents of contemporary psychiatry like Peter Breggin[50] claimed that the psychiatric medications prescribed to Harris after his conviction (ostensibly for obsessive-compulsive disorder) may have exacerbated his aggressiveness.[51]

Adam Lanza: Lanza's Psychiatric Treatment Revealed In Documents
December 28, 2013|Alaine Griffin, Josh Kovner, The Hartford Courant
Buried in the thousands of pages of police reports released Friday into the shooting at Sandy Hook Elementary School, new details about Adam Lanza's mental health and his treatment have emerged, revealing that he was seen at the Yale Child Study Center in his early teens and was prescribed the antidepressant Celexa.

Seung-Hui-Cho: The investigation panel had sought Cho's medical records for several weeks, but due to privacy laws, Virginia Tech was prohibited from releasing them without permission from Cho's family, even after his death.[106] The panel had considered using subpoenas to obtain his records. On June 12, 2007, Cho's family released his medical records to the panel, although the panel said that the records were not enough.[107][108] The panel obtained additional information by court order.[109] Like the perpetrators of both the Columbine and Jokela school massacres, Cho was prescribed the antidepressant drug Prozac prior to his rampage, a substance suspected by Peter Breggin and David Healy of leading to suicidal behaviors.

James Holmes: Last July 20, James Holmes walked into a midnight showing of the latest “Batman” movie in Aurora, Colo., and opened fire, killing 12 and wounding 58, police said. The Denver Post reported Holmes was taking generic Zoloft, an SSRI.
Citera
2015-10-02, 11:16
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Jaså, var han?
Edit: Oj, förlåt. Jag missade att det var hans idol (?) som du beskriver. Men vilken idol var det? /edit

Helt nya och obekanta uppgifter för min del.
Källor tack.

Vester flanegan som sköt journalisterna och filmade det och han var mannen som graverade in offrens namn på hylsorna/kulorna källa behövs inte då det är allmänt känt och en enkel googling Jan bevisa det.
Citera
2015-10-02, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Var har jag fel?

Påståendet är: han fokuserade på kristna, alltså är han muslim.

Jag hävdar att detta är tokfel eftersom han inte behöver tillhöra en religion för att ogilla kristna, och även om han tillhör en religion så behöver det inte vara islam.
Givetvis är detta falsk dikotomi. En som fokuserar negativt på kristna är lämplig att kalla för en anti-krist. Sen att islam är en anti-krist-religion är förvisso sant, men det gör inte GM till muslim. Om han sympatiserade med IRA (för de som kan lite historia) var det ju så att IRA i början utgav sig för att vara katolikernas förespråkare, och var hatiska mot alla protestanter.

GM skrev att intresse & hobbies var "killing zombies", att han var "not religious but spiritual" samt gillade goth.

Det skulle lika gärna kunna ha rört sig om en satanist.
Citera
2015-10-02, 11:17
Medlem
Mikeyjamess avatar
Han behöver ju inte skjutit de som sade att de var kristna med en gång. Då hade ju folk troligtvis inte upprepat det.

Han kan ha ställt upp dom och gått laget runt. Antingen mindes han vilka som var kristna eller lät dom ta ett steg framåt för att sen döda dom.
Citera
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggeh
Har inte läst tråden men jag satt på 4chan för en dag sen när denna dök upp. känns ju som det finns en klar koppling?

https://archive.moe/r9k/thread/22785073/

Intressant om det är han så fick han ju mycket positiv respons iallafall då.
Citera
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Eric Harris: [...]

Adam Lanza: [...]

Seung-Hui-Cho: [...]

James Holmes: [...]
Hoppla.
Ja, det var ju fyra i alla fall, som åtminstone någon gång behandlats. Men i fallet Lanza så kan man nog knappast tala om att det var medicineringen som orsakade vansinnesdådet i alla fall.
Citera
2015-10-02, 11:19
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Vester flanegan som sköt journalisterna och filmade det och han var mannen som graverade in offrens namn på hylsorna/kulorna källa behövs inte då det är allmänt känt och en enkel googling Jan bevisa det.
Såvitt jag kan bedöma det var GM i Oregon som vi nu diskuterar imponerad av att Flanegan gjorde sig känd och inte för att han skulle ha varit någon sorts rashetsare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in