Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Svara
2015-10-04, 09:59
Medlem
Tja, jag tänkte berätta om min och mina polares första gång vi rökte hasch

Det här utspelade sig igår. Allt började med att vi köpte vad som påstods skulle vara 3 gram riktigt bra hasch, 3 gram var det nog inte men bra kan man ju lugnt säga att det var.

Jag och mina 3 andra kompisar satte oss vid ett träd en liten bit i skogen, drog på lite skön musik och tände på. Ingen kände riktigt någonting först förutom jag, fyfan va snabbt det kickade in pulsen steg till 200 och det kändes som att jag drogs framåt, var snurrig och kunde inte sluta le/skratta. Skulle gissa att haschet var lite öjämnt fördelat eftersom att jag blev bäng nästan direkt och jag är ändå den som är längst och tyngst (är bra tolerant mot alkohol jämfört med många andra). Allting rullade på kände mig lite nojjig eftersom att det var en stig precis bredvid där det regelbundet kom folk. Efter en liten stund när alla började känna sig lite små höga så gick vi ner till en strand nära platsen där vi satt innan. Vi tände upp en till jag rökte inget av den för jag var redan rätt så stenad men de andra puffade på o blev rejält bänga de också.

Vi satt o kollade ut mot havet och skrattade åt allting. Det kändes som att allt man tänkte på kom ut genom munnen. En sak som jag tyckte var lite halv läskigt var att det kändes så ovant och jag nojjade över att någon skulle dra polisen på oss. Hade det lite i baktanken hela tiden men försökte ändå njuta så gott som jag kunde.

Det ända som gick dåligt var att en av oss blev lite inne i sig själv, osocial och såg nästan lite deppig ut, frågade han om det var lugnt och han sa ja så jag lite på honom. Men senare den kvällen, kanske en timme eller så så började han spy så in i helveeete. Det var riktigt obehagligt men försökte ändå ta det lugnt och ha roligt. Efter det så började det lägga sig nästan helt, vi var nog höga i runt 2 timmar och då va vi ändå riktigt bäng större delen av tiden.

Kvällen rullade på och vi tog det lugnt en stund o rökte lite cigg. Vi började rulla upp den tredje och ingen kände nåt mer än att vi blev lite snurriga och varma. Såklart så ville vi ju ha mer så vi tände upp det sista av haschet, det var lite mindre än hälften kvar så vi tog allt i en. Vi gick sakta hem mot han vi skulle sova hos men när vi började närma oss kände vi att vi borde va ute ett tag till eftersom vi hade röda ögon och var höga. inte lika höga som efter första jollen men hög på ett lite mer behagligt sätt vi slapp 200 puls iallafall, man kände att den steg men inte överdrivet högt.

Nu dagen efter känns som vi kanske borde tatt allt i två jollar.
Var eran första gång lik?
Skriv gärna vad ni tyckte om rapporten, det är mitt första inlägg här på Flashback.

Tack för att ni läste!
Citera
2015-10-04, 10:42
Moderator
kvm3s avatar
Cannabis --> Tripp- och rusrapporter
/Moderator
Citera
2015-10-04, 11:49
Medlem
Det är rätt vanligt att man spyr första gången man röker hasch speciellt, du tycker att ni borde kört i mera redan, ta mitt råd.. Lägg ner med skiten innan den förvränger ditt sinne som person. Sålänge de är olagligt dessutom i sverige så är det onödigt dyrt, och ett pissprov kan sabba mer än du tror.

...lycka till hursom.
Citera
2015-10-04, 12:03
Bannlyst
Jag kände ingenting första gången på hasch, men det var nog främst för att jag inte kunde dra halsbloss. Jag är ingen rökare utan en spliff var det första jag rökte någonsin. Iallafall så började jag röka och träna på halsbloss, och när jag kunde göra det med cigg så började jag röka spliffar istället och det gick finemang. Cannabis är utan tvekan den bästa drogen jag testat, och då har jag testat allt förutom spice och heroin.

Röka joint
En joint, d.v.s. en cigarett med enbart cannabis, är som om man drar ett moln ner i halsen. Det känns ingenting, även om du aldrig rökt förut. Det är dock väldigt dyrt att röka jointar, eftersom under tiden som du inte puffar på den, så slösar du mycket p.g.a. glöden.

Röka spliff
En cigarett med både cannabis och tobak. Rekommenderar starkt att inte börja med dessa, utan börja med vanliga cigaretter och träna enbart på halsbloss. Efter ca 15 tillfällen så borde du fixa det. Det är omöjligt att lära sig halsbloss utan att hosta, så var inte blyger.
Senast redigerad av Grina 2015-10-04 kl. 12:05.
Citera
2015-10-07, 21:47
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grina
Jag kände ingenting första gången på hasch, men det var nog främst för att jag inte kunde dra halsbloss.
Detta är en riktig klassiker! Stör mig så oerhört på vissa som tycker röka är "skit" för det inte känns något. Tur att en annan var tok cigarettrökare innan jollen landade i munnen.

Jag och en vän rökte också tillsammans första gången på en pokerkväll, han spydde som en kalv i toaletten.. jag blev halvt förlamad och hade skrattnoja i soffan. Det var den "första drogen" men tagit efter alkohol. Nu har jag ingen aning om hur mycket skit man har tryckt i sig, listan är lång.. inget heroin eller GHB iaf. Så ta det försiktigt, det är antingen början på något bra eller dåligt (högst troligt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in