Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-07, 18:21
Medlem
pe11es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Undra när vänsterfolket har sin första demonstration utanför slottet? Det finns ju som sagt säkert 580 lediga rum. Kungen kan få behålla 20.

Varför används inte Grand hotel, Clarion mfl, varför visar myndighetera sådant förakt mot dessa stackars människor? De är ju en dyrbar "investering" för sverige och borde behandlas därefter.
Citera
2015-10-07, 18:50
Medlem
Wittstocksgatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Varför används inte Grand hotel, Clarion mfl, varför visar myndighetera sådant förakt mot dessa stackars människor? De är ju en dyrbar "investering" för sverige och borde behandlas därefter.

Har du missat att Best Western i Täby är förläggning för pensionsräddarna nu?
Citera
2015-10-07, 21:00
Medlem
MADs avatar
Nu har dom insett att det gick snett och kommer med en ursäkt.
http://www.ostrasmaland.se/oland/dem...-missforstand/

Har inte läst hela tråden så ber om ursäkt ifall den redan postats.
Citera
2015-10-07, 21:06
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD

Här ger jag flyktingarna fem plus, om deras berättelse stämmer. De kommer från en matkultur, något vi svenskar ofta är sämre på, i det offentliga. Vi har inte den äkta kärleken till mat, generellt, som de har. Får de rå kyckling är det bedrövligt, men med tanke på hur vi behandlar mat för gamla så skulle det inte förvåna mig. Det måste också vara helt vidrigt att sitta instängda på ett rum utan mat, utan större rörelsefrihet efter klockan 17 på dagen. Lite som ett straff, måste jag säga. Nej, det är ingen dans på rosor. Hoppas de orkar hålla ut genom hela processen, det går rätt fort att malas ned av svenska myndigheter, som kan vara riktigt fyrkantiga.
Citera
2015-10-07, 21:08
Medlem
IQ130s avatar
Citat:

Det som gick snett var nog snarare reportaget som inte gav hela bilden. Det är viktigt att journalister inte bara tar snapshots nu. Du kanske ser att de har det jobbigt? Du hade inte velat avsluta din dag klockan 17 och vara utan mat efter det. Rå kyckling är också fräckt att servera...
Citera
2015-10-07, 21:11
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Här ger jag flyktingarna fem plus, om deras berättelse stämmer. De kommer från en matkultur, något vi svenskar ofta är sämre på, i det offentliga. Vi har inte den äkta kärleken till mat, generellt, som de har. Får de rå kyckling är det bedrövligt, men med tanke på hur vi behandlar mat för gamla så skulle det inte förvåna mig. Det måste också vara helt vidrigt att sitta instängda på ett rum utan mat, utan större rörelsefrihet efter klockan 17 på dagen. Lite som ett straff, måste jag säga. Nej, det är ingen dans på rosor. Hoppas de orkar hålla ut genom hela processen, det går rätt fort att malas ned av svenska myndigheter, som kan vara riktigt fyrkantiga.

Tror det är en efterkonstruktion.
Sen kan de väl gå ut och handla om de vill, de är väl inte inlåsta?
Det är ju promenadavstånd till massor av butiker.
Citera
2015-10-07, 21:13
Avstängd
Citat:

Citat:
Det som gick snett var nog snarare reportaget som inte gav hela bilden. Det är viktigt att journalister inte bara tar snapshots nu. Du kanske ser att de har det jobbigt? Du hade inte velat avsluta din dag klockan 17 och vara utan mat efter det. Rå kyckling är också fräckt att servera...

Jaha så det är ok att använda bilden på den döde ungen för att maten inte är väl tillagad?
Citera
2015-10-07, 21:14
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittstocksgatan
Majoriteten blir indoktrinerade från första klass till sista dagen de går i skolsystemet av marxistisk skolplan och marxistiska lärare som även de utbildats i ett marxistiskt skolväsende.

Lägg sedan på att de flesta blivit hjärntvättade och indoktrinerade av marxistmedia i form av SVT, TV4, AB, Expressen, SvD, DN etc sedan de kunde läsa och se på TV.

Hjärnorna är helt indränkta i kulturradikalism.

De flesta är inte kapabla till att tänka själva och törs inte gå utanför fållan utan det är säkrare att följa efter allra andra, det känns ju tryggt och bra.

DÄRFÖR är svensken så naiv och ointresserad.
Lättare att swisha 200 kronor till en stödgala, ta en näve chips till, fylla glaset med mer BiB-vin och låtsas som att allt är bra än att behöva utstå en hatstorm för att du törs stå upp för din egna tankar.

Är det inte så det är?
(min fetning)
Så jävla sant. Tyvärr.
Citera
2015-10-07, 21:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scott Daniels
Det återkommande fenomenet missnöjda asylsökande har nu kommit till Borgholm. Återigen visar asylsökande vilken horribel och omänsklig tillvaro Sverige erbjuder, trots de enorma summor Sverige spenderar på dessa individer.

Ett 60-tal missnöjda asylsökande berikade idag, 5/10, torget i Borgholm. Med hjälpa av kreativa plakat med originella budskap som "Save our children" och bilder på den drunknade Alan vill man se förändring i denna allvarliga situation som uppstått. För att tydliggöra sitt missnöje gentemot Guntorps Herrgård, så har de asylsökande tagit fram en lista till Migrationsverket där problemen tydliggörs:

- De blir "illa behandlade" och "illa bemötta"
- För lite mat
- För dålig mat
- För kort tid på sig att äta
- Får ej ta med sig maten upp på hotellrummen
- Kan inte koka te när de själva vill
- Ingen lokal för att kunna umgås
- De sjuka barnen får inte mat när de är hungriga
- Brist på aktiviteter

Att diskutera:

1. Hur bör Migrationsverket agera när de mottar den här digra listan som redogör för den skandalösa behandlingen de asylsökande tvingas utstå?

2. Bör asylsökande som klagar offentligt i media på hur dåligt behandlade de blir i Sverige bli utvisade ur landet?

Bonusfråga: vem/vilka har försett dessa asylsökande med bilder på den drunknade Alan (eller har de tillgång till dator och skrivare på asylboendet alt. haft dessa bilder med sig under hela resan till Sverige ifall att de skulle behöva demonstrera?)?

Bild 1

Bild 2

Artikel

Guntorps Herrgård där de asylsökande bor

Det där med brist på aktiviteter förstår jag inte. Vad hindrar dem ifrån att aktivera varandra, de kan till och med göra lite nytta så varför inte gå med i Sjöräddningssällskapet och åka ner till Medelhavet och hjälpa till med att rädda sina landsmän.

Ynkryggar som bara vill tas omhand på sina egna villkor. De är i säkerhet och borde börja göra nytta ifrån dag ett istället för att klaga så förbaskat nytta. Visa tacksamhet, det finns skräp i naturen, bara att få tummen ur röven och inte göra sig till passiva offer tycker jag.
Citera
2015-10-07, 21:40
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det där med brist på aktiviteter förstår jag inte. Vad hindrar dem ifrån att aktivera varandra, de kan till och med göra lite nytta så varför inte gå med i Sjöräddningssällskapet och åka ner till Medelhavet och hjälpa till med att rädda sina landsmän.

Ynkryggar som bara vill tas omhand på sina egna villkor. De är i säkerhet och borde börja göra nytta ifrån dag ett istället för att klaga så förbaskat nytta. Visa tacksamhet, det finns skräp i naturen, bara att få tummen ur röven och inte göra sig till passiva offer tycker jag.

Eller hur. En hel grupp vuxna människor som inte kan hitta på något. Och det här ska vara Sveriges pensionsräddare enligt vissa...

Beträffande SSRS så brukar det ju vara lite si och så med simkunnigheten och sjövettet bland dessa grupper, i så fall får det bli flytväst med säkerhetslina på. Bra idé annars!
Citera
2015-10-07, 21:43
Medlem
mphummers avatar
Saxat från Aftonbladet:

De senaste dagarna har cirka 1 500 personer sökt asyl i Sverige varje dag.
Nu handlar det bara om dagar innan evakueringsboenden, som gymnastiksalar, tas i bruk.
- Den verkliga siffran är närmare 2 000 per dag. Vi hinner inte registrera alla, säger Migrationsverkets presschef Fredrik Bengtsson.

Fantastiska siffror, hur i helvette har våra politiker tänkt? Kommer eskalera snabbt det här snart...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21542605.ab
Citera
2015-10-07, 21:47
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Tror det är en efterkonstruktion.

Ja, det verkar misstänkt. Först massor av framförda krav, polisanmälningar, demonstrationer med bilder på barnlik och långa utläggningar med media om utebliven respekt m.m för att till sist utmynna i "ett missförstånd".

Förmodligen insåg t.o.m asylsökarna att deras aktiviteter enbart var kontraproduktiva alternativt kan det ha varit någon på flumgruppen Tillsammans Öland som insåg hur vinden blåste och gav tipset till asylsökarna att tona ned föreställningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in