2015-10-06, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Borgholm har 3000 invånare. Men det är illrelvant så länge media var där och flashback läser tidningen. Budskapet når uppenbarligen fram långt utanför borgholm (eller kalmar).
Hehe, nu tänkte jag ju att min underdrift var underförstådd...! Kanske underskattade jag FBs sinne för ironi...? Menade bara att de själva borde komma underfund med att deras lilla underdåniga demonstration hade givit mer effekt i Kalmar, där det finns lite fler lokala åskådare!
Citera
2015-10-06, 14:01
Medlem
Det är ju bara att åka hem till sandöknen!

Men oj! Inga bidrag!? Såååå jobbigt! Jävla blattar men "demonstrera" ni så vaknar svensken!
Citera
2015-10-06, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manul
Vet vi egentligen hur mycket mat de får? Vågar asylboenden gå ut med detta? Jag vet att det är ganska vanligt att asylanterna vägrar äta och kastar bort maten de får gratis, så frågan är inte om de "svälter" pga detta.

Det undrar jag också. Det vore mycket intressant med lite inside info från ett asylboende. Mat får de ju, den saken är klar. Frågan är vad det egentligen är dom är missnöjda med? Att dom inte får halal? Att det är lite trångt? Vad? Begriper mig inte på alla dessa protester kamelryttarna tar till hela tiden.
Citera
2015-10-06, 14:04
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scott Daniels
Uppdatering 2

Nu uppger SR i en artikel att allt bygger på "ett missförstånd". Hur det nu går ihop med offentliga protester, polisanmälan, inledande förhandlingar med ägaren till herrgården om bättre villkor och fortsatt missnöje med det mesta i tillvaron är högst oklart.

De asylsökande har utsett två talesmän som ska förhandla med ägaren till herrgården. Enligt artikeln finns "mycket förväntningar på ägarna av Guntorp" som exempelvis att boka tid hos läkare åt alla sjuka. Viktigast är ändå, enligt de asylsökande, att bli "behandlade som människor".

En av talesmännen Muhamad Anas Chahrun bjuder på ett fint citat som känns något bisarrt med tanke på situationen:

I Sverige behandlar vi varandra inte som människor. Det är ändå skönt med inkommande som vågar reagera. Han assimileras, han också. Undrar vad som händer när fruarna ska föda och de skickas runt mellan olika sjukhus för att vården är överbelastad? Blir ingen skillnad mot att vara i flyktingläger eller här, kanske att det är lättare att få assistans där till och med.
Citera
2015-10-06, 14:04
Medlem
JDAMs avatar
1. Hur bör Migrationsverket agera när de mottar den här digra listan som redogör för den skandalösa behandlingen de asylsökande tvingas utstå?

2. Bör asylsökande som klagar offentligt i media på hur dåligt behandlade de blir i Sverige bli utvisade ur landet?

Bonusfråga: vem/vilka har försett dessa asylsökande med bilder på den drunknade Alan (eller har de tillgång till dator och skrivare på asylboendet alt. haft dessa bilder med sig under hela resan till Sverige ifall att de skulle behöva demonstrera?)?

1.förklara att alternativet är krig.
2.ja
3.ingen aning, blev förvånad att det var kvinnor och barn med på bilden, brukar annars bara vara män män män.
Citera
2015-10-06, 14:07
Medlem
genushexans avatar
Skandal hur illa såssarna behandlar flyktingarna. Sverige behöver en alliansregering som prioritrar flyktingmottagande istället för bidragsparatisism.
Citera
2015-10-06, 14:41
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storskarven
någon som läxar upp andra barn som tar leksaker ifrån hennes barn.

Precis som på ett fängelse är det stora problemet på ett asylboende utan tvekan "de andra". En massa oregerliga. En del rent slödder. Som man bor hopträngt med. Som "tar för sig", så att det kan mycket väl vara så att en del (de mera civiliserade) får för lite mat.

Så funkar det i deras hemländer, den starkes rätt. Att det gäller i Sverige också kan jag förstå att de är besvikna över. De ville bo med civiliserade svenskar och så är det samma lågklassfolk som de lämnade hemma.
Citera
2015-10-06, 14:43
Medlem
jajahars avatar
Tog mig en titt på Kapelluddens asylboende i Borgholm och det står ta mig f-n bilar vid var fjärde stuga. Finns kanske fler men de (flyktingarna) är ofta ute och åker så alla var kanske inte hemma.

Jag mötte ett flyktingpar när jag färdades på cykel mot Borgholm. De stannade mig och undrade var man får tag i cyklar????? Nej, de hade inga pengar och det var för långt att gå mellan Borgholm och Köpingsvik så - var finns cyklarna????

Skulle naturligtvis ha visat fingret men blev så perplex över denna fräckhet. De hade dessutom uppsynen att de tyckte att jag skulle skänka min cykel till dem så jag bara lämnade dem.
Citera
2015-10-06, 14:50
Medlem
Kan verkligen en flykting ta sig halva världen runt?
Nej.
Det är inte en äkta flykting.
En flykting har inte pengar, mat, kläder. Dem dör i närområdet när dem försöker fly.
Resurserna ska läggas därborta.
För gör dem nytta.
Vill definitivt hjälpa dem. Men man hjälper 10x därborta gentemot här i Sverige.
Citera
2015-10-06, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slush-puppie
Det roligaste är nog bortförklaringarna som de godhetsknarkande feministerna nu spammar facebook med Att det inte fattar att de är så jävla upplurade på läktaren
Lite längre ner på Tillsammans Öland
https://www.facebook.com/TillsammansOland

"Bla bla bla... livsfarlig resa i en gummibåt på Medelhavet för ofattbara 120.000 kr och där barnen fick se sina föräldrar misshandlas... bla bla bla"

WTF? 120.000:- och sen sitter dessa små gummor på Öland och samlar in begagnade kläder och saker till dom! LOL

Det Tillsammans Öland missar att skriva om på sin FB är att dom verkligen klagar på maten! Dom har lämnat in polisanmälan mot herrgården!
Citera
2015-10-06, 15:31
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlDg33k
Lite längre ner på Tillsammans Öland
https://www.facebook.com/TillsammansOland

"Bla bla bla... livsfarlig resa i en gummibåt på Medelhavet för ofattbara 120.000 kr och där barnen fick se sina föräldrar misshandlas... bla bla bla"

WTF? 120.000:- och sen sitter dessa små gummor på Öland och samlar in begagnade kläder och saker till dom! LOL

Det Tillsammans Öland missar att skriva om på sin FB är att dom verkligen klagar på maten! Dom har lämnat in polisanmälan mot herrgården!

Har du någon källa på det?
Citera
2015-10-06, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarramir
Denna situation är inte i dagens Sverige unik, alltså. Av och till kom det stora grupper människor till Sverige, sist från Balkankriget och jag har inte ett enda minne att dom skulle uppföra sig så oförskämt som Syrier. Detta är sån skandal så in i helvete. Förbannade pack. Läste tidningar från Sundsvall där 39 av 187 stannade kvar på platsen Åstond (felstavat)? och till fots drar dom tillbaka till tåget för att åka till Malmö. Vill Malmö ha dom? Vilket arbete Sundsvallslborna offrade, skaffade 187 sängar, platsen gjorde dom hur fin som helt, vita slavar väntade med maten och denna otacksamma människor drar vidare och tror att Malmö vill ha dom. Var är Löfven? PS: Syrier får åka fram och tillbaka gratis på Sj.FAAN!
Hur vet du att de är från Syrien? De är asylsökande. Kan vara från Bosnien. Albanien. Några är säkert från Syrien, men definitivt inte alla. Läs Migrationsverkets data över varifrån de asylsökande kommer (eller säger sig komma).
Det är lika illa ändå, så jag håller med dig i sak. Men vi ska komma ihåg att det är långt ifrån alla som kommer från Syrien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in