Citat:
Ursprungligen postat av
LaScala
Jag har inte ens kämpat, jag är född här men förföljs pga av min härkomst t o m här på Flashback.
Snart kommer jag att jagas med högafflar av svenskar som anser att massinvandringen och tiggarinvasionen är mitt fel.
Då får jag fly från min barndomstrakt till nån liten ort uppåt landet.
Där blir jag jagad med högafflar och dom skriker "jävla stockholmare" åt mej.
Vad ska jag ta mej till? Lägga mej ner och dö?
Nä det skulle nog inte hända, men om du är mörk, kan det kanske vara en ide att öppet tala med folk om detta problem för om en vit snubbe pratar om det blir han per automatik rassestämplad, men det blir inte en som faktiskt är mörk!
en av mina polare är -riktigt- kolsvart, han kom hem till mig när jag o några till satt o ölade o grillade o råkade börja prata om diverse invandrarproblem, o ett par av oss totalvägrade att inse att det finns enorma problem ang invandrarna..i vanlig ordning, men när han (afrikanen) kom o la sig i samtalen o faktiskt var riktigt mkt mer radikal i sitt prat än oss, DÅ fattade dom andra att det faktiskt är så.. det är sjukt men sant, en del fattar inte, om inte en invandrare förklarar samma sak, det kanske har med det psykiska att göra?
OnT : är det nån som vet vad robert aschberg tycker om sina nya grannar? han bor ju bara en bit ifrån!
kan ingen mejla honom o fråga om han ska jobba ideellt hos barnen som kommer?