Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-17, 13:17
Avstängd
Gbg-Smokes avatar
Stackars er Stockholmare som verkligen har kämpat som svin för att få boende i vackra centrala Södermalm och så kommer skäggbarn och bara lyfter på rumpan och får boende mitt i stan. Hur känns det för er?
Till och med jag som inte ens bor i Stockholm blir jävligt förbannad över det här.
Citera
2015-10-17, 13:31
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LugnarNerMig
LaScala, jag har noterat att du röstade på SD. Tråkigt bara att 4/100 personer röstade på SD på Söder. Dock så tar jag avstånd från "med fara för våra fina södermalmsliv". Ni är inte ett dugg finare än någon bonde från Lappland.

Du förstod inte ironin där? Det är ju många här som pratar om "det fina folket" på Södermalm. -att det är rätt åt dom och bla bla bla.
Jag förstår inte vad det kommer från?
Jag är som de flesta södermalmsbor "som folk är mest".
Lite snyggare kanske. Och mindre hycklande.
Citera
2015-10-17, 13:38
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg-Smoke
Stackars er Stockholmare som verkligen har kämpat som svin för att få boende i vackra centrala Södermalm och så kommer skäggbarn och bara lyfter på rumpan och får boende mitt i stan. Hur känns det för er?
Till och med jag som inte ens bor i Stockholm blir jävligt förbannad över det här.

Jag har inte ens kämpat, jag är född här men förföljs pga av min härkomst t o m här på Flashback.
Snart kommer jag att jagas med högafflar av svenskar som anser att massinvandringen och tiggarinvasionen är mitt fel.
Då får jag fly från min barndomstrakt till nån liten ort uppåt landet.
Där blir jag jagad med högafflar och dom skriker "jävla stockholmare" åt mej.
Vad ska jag ta mej till? Lägga mej ner och dö?
Citera
2015-10-17, 14:08
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag har inte ens kämpat, jag är född här men förföljs pga av min härkomst t o m här på Flashback.
Snart kommer jag att jagas med högafflar av svenskar som anser att massinvandringen och tiggarinvasionen är mitt fel.

Nä det skulle nog inte hända, men om du är mörk, kan det kanske vara en ide att öppet tala med folk om detta problem för om en vit snubbe pratar om det blir han per automatik rassestämplad, men det blir inte en som faktiskt är mörk!
en av mina polare är -riktigt- kolsvart, han kom hem till mig när jag o några till satt o ölade o grillade o råkade börja prata om diverse invandrarproblem, o ett par av oss totalvägrade att inse att det finns enorma problem ang invandrarna..i vanlig ordning, men när han (afrikanen) kom o la sig i samtalen o faktiskt var riktigt mkt mer radikal i sitt prat än oss, DÅ fattade dom andra att det faktiskt är så.. det är sjukt men sant, en del fattar inte, om inte en invandrare förklarar samma sak, det kanske har med det psykiska att göra?

OnT : är det nån som vet vad robert aschberg tycker om sina nya grannar? han bor ju bara en bit ifrån!
kan ingen mejla honom o fråga om han ska jobba ideellt hos barnen som kommer?
Citera
2015-10-17, 14:32
Flesta inflyttade på söder är inte stockholmare. Flesta man möter är skåningar smålänningar eller göteborgare.

hursomhelst kunde det inte hänt finare folk. Nu väntar vi bara på att Östermalm blir berikat så är tamigfan hela stockholm nedkört. Har ni förresten sett flyktingboendet eller vadfan det är utanför centralstation mot vasagatan?
Senast redigerad av priz 2015-10-17 kl. 14:34.
Citera
2015-10-17, 14:37
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
DET SÄMSTA du kan göra är att fly det är snarare invandrarna som ska fly till landet skärpning nu jag tror på dig. STÅ PÅ DIG.

Tack! Jag har vakna mardrömmar om att jag ser min lägenhet utifrån och ut genom fönstren hänger det ensamkommande baaaarn och skriker: "Jalla jalla - Sverige åt alla"
Och hukande i regnet går jag för att söka skydd i busskuren mot nattkylan.
Citera
2015-10-17, 14:40
Bannlyst
Mina tankar går odelat till den röda fascistfittan Åsa Luderborg på aftonhoran som bor på söder bakom skottsäkra rutor. Vore karma om hon fick ta del av den välsignade flyktinghorden när de letar efter offer att berika med sin kultur.
Citera
2015-10-17, 14:47
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blue_no1
Nä det skulle nog inte hända, men om du är mörk, kan det kanske vara en ide att öppet tala med folk om detta problem för om en vit snubbe pratar om det blir han per automatik rassestämplad, men det blir inte en som faktiskt är mörk!
en av mina polare är -riktigt- kolsvart, han kom hem till mig när jag o några till satt o ölade o grillade o råkade börja prata om diverse invandrarproblem, o ett par av oss totalvägrade att inse att det finns enorma problem ang invandrarna..i vanlig ordning, men när han (afrikanen) kom o la sig i samtalen o faktiskt var riktigt mkt mer radikal i sitt prat än oss, DÅ fattade dom andra att det faktiskt är så.. det är sjukt men sant, en del fattar inte, om inte en invandrare förklarar samma sak, det kanske har med det psykiska att göra?

OnT : är det nån som vet vad robert aschberg tycker om sina nya grannar? han bor ju bara en bit ifrån!
kan ingen mejla honom o fråga om han ska jobba ideellt hos barnen som kommer?

Det är sant. Mina arabiska bekanta i en affär i närheten gör ingen hemlighet av att de röstar på SD.
De är i den åldern då de ser att få i deras ålder kan flytta hemifrån. Den ene som är 22 år och pluggar+jobbar extra behöver en egen bostad. Han fattar inte vad Sverige håller på med.

Ashberg brukar rasta hund nära skolan...är inte de små hazarerna hundrädda eller kastar sten på hundar och katter?
Jag får väl forska lite.
Citera
2015-10-17, 14:50
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Jag själv röstar SD men rätt ska vara rätt, jag upplever själv inte ensamkommande barn som något större problem på individnivå men på kollektivnivå är de alldeles för många. Många av de här ungdomarna är trevliga.

Spara ditt inlägg och kikar igen på det om ett år. Kanske har de ensamkommande männen du upplevt under året gett dig nya insikter...
Citera
2015-10-17, 14:56
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:

Det är i Stockholm Sverige hittar sina skattebetalare dvs de som ofrivilligt finansierar vansinnet vi ser idag. Det är alltså av yttersta vikt att Stockholm får se problemen på nära håll. Starka skattebetalare behöver säga stop!
Citera
2015-10-17, 15:00
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
DET SÄMSTA du kan göra är att fly det är snarare invandrarna som ska fly till landet skärpning nu jag tror på dig. STÅ PÅ DIG.

Precis som för våra nya medborgare är det de med förutsättningar som flytt hit. På samma sätt kommer de svenskar med förutsättningar att fly Sverige, eller hitta sätt att segregera sig på.

De som tvingas stanna kvar i fel område har inom några år ett helt annat liv att vänta sig.
Citera
2015-10-17, 15:42
Medlem
Zests avatar
Citat:
Jag tycker vi modiga borde fått medalj i ställer för mobbing. Vi har ju mycket emot oss, grannar, politiker och även Flashback.
Men vi står mannerligen bi. Med raka ryggar och flaggan i topp.
Precis - är också en av de få procenten som röstade SD och boende vid Skanstull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in