Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2015-10-26, 21:57
  #61
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg-Smoke
DU ska vara jävligt glad att dom inte tog dig när du satt i din bil.
Det måste finnas spår i blodet för att man ska kunna dömas för rattfylla, urinprov räcker inte.

Citat:
Ursprungligen postat av lagen (1951:649) om straff för vissa trafikbrott
[För rattfylleri] "döms också den som för ett motordrivet fordon eller en spårvagn efter att ha intagit narkotika som avses i 8 § narkotikastrafflagen (1968:64) i så stor mängd att det under eller efter färden finns något narkotiskt ämne kvar i blodet." (4 § 2 st)

[EDIT] Pucktvåa
Citera
2015-10-27, 00:05
  #62
Medlem
Brandon Boyds avatar
Det är extremt ovanligt att civilpoliser bara plockar in folk på det viset om de inte är kända drogmissbrukare eller om de verkligen misstänker något. Detta är bara ytterligare ett exempel på en misslyckad narkotikapolitik som skapar problem för vanliga vuxna människor. Jag lider med dig.

Om det skulle bli några påföljder av det här så hör av dig via PM så gör vi nyheter av det.
Citera
2015-11-23, 18:33
  #63
Medlem
Trip.McTrips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sozz
Hej, vill dela med mig om en konstig händelse idag, jag fattar fortfarande inte varför detta hände mig, och vill veta vad som händer nu...

Slutar jag jobbet kl 18 går mot min bil. Är trött som satan då jag knappt fått någon sömn, plötsligt dyker 2 civila upp bakom mig och vill prata med mig dom börjar fråga mig om vem jag är osv (Ja ni vet förstår nog hur dem inleder allt) varpå dom börjar fråga mig om jag missbrukar narkotika jag blir chockad och svarar blank nej. Sedan frågar dom ifall jag har kommit i kontakt med narkotika (Så dum som jag är) svarar jag att jag testat gräs på fyllan utomlands för några år sedan.

Okej säger dom och vill ta med mig till polisstationen för pissprov. jag samarbetar och följer med dom, jag tar pissprov sedan ville dom hålla förhör med mig. Jag går med på det och medger att jag även rökte några bloss för 1 månad sen utomlands just in case det skulle visa positivt. Sedan tar den ene polisen mig till ett rum och ber mig ta av mig alla kläder + kalsonger för att IGEN kolla om jag har något på mig blir. Dom tar provet och säger att det är svagt positivt, jag blir helt chockad det var 1 MÅNAD sen jag rökte hur är det ens möjligt? Sen tar dom mitt DNA och säger att jag ska återkomma om 1 månad.

Hur hände detta mig? Jag är en normal kille, jobbar och sliter dag in dag ut på en restaurang. Röker jag så är det MAX 1 gång per år. Är det normalt att helt random bli jagad av civila poliser fast man inte gör något? Kan notera att jag var extremt trött och sliten, kan det vara därför?

Hur gick det, åkte du tillbaks efter en månad?
Citera
2015-11-23, 18:59
  #64
Medlem
Ärlighet varar längst, eller?
__________________
Senast redigerad av 4sweeden 2015-11-23 kl. 19:06.
Citera
2015-11-23, 22:09
  #65
Medlem
Vart med om det ett flertal gånger men bara behövt åka in på piss två gånger, klarade mig båda gångerna slingra sig är det bästa. Känner sig sjukt påhoppad när sådant händer väldigt frustrerande speciellt när man väntar på bussen liksom.
Är väll rätt vanligt i dom större städerna
Citera
2015-11-23, 23:15
  #66
Medlem
Trip.McTrips avatar
Blev konfronterad och ombedd att pissa en gång på väg in till ett skogsrave, jag ifrågasatte dock och var jävligt klar med att jag inte tänkte pissa, slutade med att de släppte mig ändå; de orkade nog inte åka hela vägen tillbaks med mig in till stan för att ta blod.

De var dock mycket sviniga och hotade med att de minsann kunde hålla mig minst 6 timmar för blodprovet om jag inte pissade, stå på er bara, gå inte på skrämseltaktikerna.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback