Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2015-10-17, 04:36
Medlem
Vad är egentligen problemet med att barnen försvinner?
Boendena får fler lediga platser. Positivt!
Barnen åker direkt hem till släkt och vänner. Positivt med återföreningskalas!
Barnen åker vidare till andra länder där kompisarna bor. Positivt när nästa lass med barn kommer in och ett fåtal ska ha riktig hjälp.

Oroar man sig över att barnen inte ska få de pengar man "har rätt till" så behöver man inte våndas i onödan.
Man ska nog komma och kvittera ut sina bidrag både en och tre gånger innan myndigheterna ens fått koll på pappersexercisen.
Det är ju knappast så att det sitter tusentals små flyktingbarn o svälter ute i de svenska skogarna för att man är rädda för myndigheterna.
Citera
2015-10-17, 09:57
Medlem
Idomeneos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schubert
Vad räknas egentligen som barn i sverige nuförtiden? Tittar på aktuellt och allt jag ser är afgahn-liknande unga män som likväl kan vara 16-17 som 25 och kanske uppemot 30.

De försvinner från registreringen vid ankomst. Well no shit...

Fy fan vad man bli illa till mods.. Naiviteten hos svensken vet inga gränser.
Äsa Regnér höll ju på svamla om 'flyktingbarn i 16-20årsåldern' när hon höll presskonferens med Löfven och Frigolit här om veckan. Hon är ju ändå barn-, äldre- och jämställdhets*minister så hon kanske har möjlighet att omdefiniera vad ett barn är.
Citera
2015-10-17, 10:43
Medlem
Lagerthas avatar
Finns det en enda seriös analys som visar på hur detta ens skulle kunna fungera i framtiden?

Jag anser att vi redan nu har gått över gränsen (bokstavligen) och behöver inom en väldigt snar framtid införa något av en polisstat och engagera det lilla av försvaret vi har för att erbjuda en säker tillvaro för våra medborgare.

Jag skulle hemskt gärna backa här och säga att jag hade fel. Ge mig den minsta seriös hint om att jag har fel!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in