2015-10-14, 22:22
Medlem
Förra sommaren vrickade jag foten, den läkte och jag började träna igen. Har inte haft några besvär sen dess. Jag löptränar inte men vill börja. För nån månad sen hasade jag runt ett millopp. Efter det känns min vrickning igen. Nu till frågan; vad ska jag göra? söka vård av nåt slag eller ignorera ömheten och istället börja löpträna lite lugnt, korta sträckor och hoppas att det går bra?
Citera
2015-10-15, 07:20
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Förra sommaren vrickade jag foten, den läkte och jag började träna igen. Har inte haft några besvär sen dess. Jag löptränar inte men vill börja. För nån månad sen hasade jag runt ett millopp. Efter det känns min vrickning igen. Nu till frågan; vad ska jag göra? söka vård av nåt slag eller ignorera ömheten och istället börja löpträna lite lugnt, korta sträckor och hoppas att det går bra?

Nu är jag varken läkare eller löpare. Men av det du skrivit då låter det som att du borde snacka med en doktor om det först?
Citera
2015-10-15, 07:38
Medlem
Rassas avatar
Precis, låt en doktor ta en titt först, så att det inte är något trasigt. Efter ett år ska en vanligt stukning vara läkt. Om det ser ok ut, börja med balansövningar och styrkeövningar för fötterna. Stå på ett ben, balansbräda, tåhävningar, mm. När man borstar tänderna morgon och kväll har man några minuter för att stå på ett ben tex, perfekt tillfälle att kombinera nytta med nöje. Eller nytta med nytta.
Citera
2015-10-16, 14:43
Medlem
iVanillaGorillas avatar
Gå till en doktor och få det undersökt. Du vill inte göra det misstaget som många gör och försöka träna igenom smärtan och bara göra saken värre.
Har själv gjort det förut då jag skadade min handled och ville inte ta paus från gymmet för jag trodde att jag skulle förlora alla mina gains . Slutade med att jag bara förvärrade det genom att träna vilket gjorde att jag inte kunde gymma på ett helt år
Senast redigerad av iVanillaGorilla 2015-10-16 kl. 14:47.
Citera
2015-10-17, 14:44
Medlem
Tusen tack för era svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här