Citat:
Ursprungligen postat av
The.Swede
Uppdatering. Testa exakt så som du beskrev att du gjorde för att få så bra effekt. Hade min nyköpta termometer i ugnen och kontrollerade att graderna va mellan 100-110, hela faderullan med tiden i ugn och tid i fett. exakt samma mängd som mina tidigare omgångar. 0.2g. Drummroll.... exakt samma effekt som när jag hade det i ugnen i 30 minuter på ja 150-160. Jaha tänkte jag. Så vi testa en gång till. fast med 0.35 en dos (kanske toleransen gått upp efter alla omgångar) fast 1 timme på runt 116 grader (som i länken jag skickade dig) och det va det absolut sämsta resultat jag någonsin fått, heldel sämre än 0.2g i ugnen på 160 grader i 30 minuter. Mysko helt enkelt...
Mysko är det helt klart. Misstänker att de har o göra med att vi har olika hasch, samt klassikern att alla reagerar olika..
Citat:
Ursprungligen postat av
Thubbe
Tycker personligen att oralt intag kan vara lite ojämnt.
Jag älskar edibles och har konsumerat oralt regelmässigt i flera år, särskilt de senaste två åren då jag slutat röka och nu dessutom har tillgång till lagliga produkter.
Jag har en koncentrerad olja som jag använder mig av. Enligt etiketten på flaskan innehåller 2 droppar 7.5mg THC. Jag har tagit exakt två droppar vid väldigt många tillfällen och visst är effekten hyffsat likvärdig men upplever ändå att jag blir mer bäng vissa kvällar än andra, så någon helt exakt vetenskap verkar det inte vara. Frugan upplever samma sak.
Jag har helt slutat röka, äter endast. Men det är som du säger, vissa dagar blir jag helt totalt knockad av 1 dos medans en annan dag så ger inte samma dos lika stark effekt...
Den enda kopplingen jag har lyckats göra är att dagar med mycket div intryck - inte stress eller så utan du har bara haft fullt upp men är inte trött : då kickar de bäst!
Men samtidigt har jag dagar där man knappt lämnat soffan på hela dagen men blir helt bombad endå. Fattar inte.