Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-20, 02:15
  #1
Medlem
Det är så att min handkontroll inte kopplar till datorn verkar det som.

Det poppar upp ballongmeny i högra hörnet att "drivrutinen har installerats" när jag kopplat ihop kontrollen med datorn, men det går ändå inte att inputa några knappar i Snes9x med kontrollen. Trots att jag har valt "input configuration Joypad #1" så går det inte. Däremot går det att använda tangentbordet för detta, vilket känns konstigt.

Någon här som kan ana sig till problemet?
Citera
2015-10-20, 08:01
  #2
Medlem
Sikkans avatar
Det är inte så att det saknas nåt till kontrollern? Har för mig att jag kopplade en 360kontroller till PCn och drivare installerades med saknade ändå nån form av hårdvara.. var längesen så jag minns inte riktigt.

Registreras knapptryck i inställningar för controllern i kontrollpanelen?
Citera
2015-10-20, 17:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Det är inte så att det saknas nåt till kontrollern? Har för mig att jag kopplade en 360kontroller till PCn och drivare installerades med saknade ändå nån form av hårdvara.. var längesen så jag minns inte riktigt.

Registreras knapptryck i inställningar för controllern i kontrollpanelen?

Enligt tutorials på nätet så ska de liksom bara "funka", men visst kan det vara så. Jag kör med sladd. Nej, inga knapptryck registreras, men den gröna lampan på kontrollen blinkar.
Citera
2015-10-21, 09:54
  #4
Medlem
The-Riddlers avatar
Jag gjorde så att jag installerade Xpadder och konfigurerade kontrollens knappar till motsvarande i Snes9x.
Citera
2015-10-22, 22:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Riddler
Jag gjorde så att jag installerade Xpadder och konfigurerade kontrollens knappar till motsvarande i Snes9x.

Har installerat Xpadder nu men har ingen aning om vad jag ska göra. Finns ju nästan inga inställningar att göra? Nästan inget går ju att klicka på..?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback