Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-22, 18:14
  #157
Medlem
Crumbzzzs avatar
Indier och afroamerikaner.
Citera
2015-10-22, 20:07
  #158
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Som kvinna skulle jag inte vilja åka till Indien, efter alla hemska gruppvåldtäkter som varit de senaste åren. Undrar hur det kunde bli så? Eller det kanske har varit så alltid, och att vi här uppe har matats med en falsk bild av indier som speciellt fridsamma och godmodiga, mest inställda på andliga ting under hela jordelivet..?

Det har varit så i Indien hela tiden. Media försöker många gånger fortfarande försköna ställen som Indien när det egentligen är ett stort rövhål.
Citera
2015-10-22, 20:58
  #159
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det finns nog inget mörkertal i Sverige när det gäller grupp- och överfallsvåldtäkter. Vem skulle INTE anmäla något sådant..? Utan mörkertalet är väl just där kvinnan vet att hon inte kan bevisa något, när hon kanske inte minns något dan därpå för att hon blev för full på en fest och sov över etc..

Skulle gissa att de som inte anmäler gruppvåldtäkter gör det för att:
Känner skam

Har ingen tilltro till rättsväsendet och/eller vet att chansen att de faktiskt blir dömda är allt annat än garanterat, samtidigt som straffen de får är ett skämt om de blir dömda för det.

Rädsla för att det ska slå tillbaka mot henne/honom.

Tycker att denna själv har ansvar för att satt sig själv i den sitsen.

Tror att samhället/hennes vänner/bekanta kommer döma henne för att vara slampa eller vad som helst.

Och säkert många fler anledningar, därför kan det finnas ett mörkertal även där.

Men för att bidra till tråden, så nominerar jag indier, jag har träffat och lärt känna många personer i mitt liv, med många olika variationer med både bra och dåligt folk, men har märkt att det oftare verkar vara någonting som är "osäkert" runt indier....
Citera
2015-10-22, 22:22
  #160
Moderator
Gromguttens avatar
Det finns redan en resetråd om otrevligaste folket som man kan møta på resa. Fortsätt där.

Resor -> Papperskorgen

/Mod
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2637412

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback