2015-10-21, 23:30
Medlem
Sant, afghanistan är inte en del av mellanöstern. Låter det stå kvar i TS av effektskäl. Vet inte om vuxna män från afghanistan eller vuxna män från mellanöstern gör någon särskild skillnad när dom väl kommer ut i skolklasserna
Citera
2015-10-21, 23:37
Medlem
revodnebs avatar
Det spelar nog ingen roll längre hur mycket lögner som avslöjas, Sverige och rådande diskurs är en sanning som inte får ifrågasättas. Räkna med att artikeln kommer att ändras a.s.a.p. och livet går vidare. Sverige som land är förlorat, jag har tappat hoppet fullständigt. Det känns som om det var mer sanning i Pravda än i SVD.

Edit:
snyggt gräv btw.
Citera
2015-10-21, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Sant, afghanistan är inte en del av mellanöstern. Låter det stå kvar i TS av effektskäl. Vet inte om vuxna män från afghanistan eller vuxna män från mellanöstern gör någon särskild skillnad när dom väl kommer ut i skolklasserna

Han kanske själv försökte verka äldre på Hot or Not av någon sorts effektskäl. Kanske ville ha lite mognare damer att chatta med.
Citera
2015-10-21, 23:46
Medlem
Jag skulle vilja se en rättelse från SVD hur skulle den se ut?
Snyggt gräv TS
Citera
2015-10-21, 23:47
Medlem
Spurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blutsnaps
De har nu klippt bort han från omslagsbilden på artikeln. Finns kvar om man klickar sig in.

Så att inget försvinner: http://i.imgur.com/f70KXop.png

Till ämnet: Det här börjar bli löjligt. Tyckte att det var på gränsen med Zabi Nasro Ashoori, men med den här killen så vet jag inte ens vad jag ska säga. Hur är det med de andra två som nämns i artikeln? Är själv direkt usel på att "leta upp" folk, så jag finner då inget.

Med tanke på hur statistiken ser ut i grannländerna så brukar jag anta att "barnen" är äldre än vad de säger och i stor utsträckning inte är barn överhuvudtaget.

De som gör dessa reportage bör göra uppföljningar där de presenterar den verkliga åldern på "barnen" eller bli kallade för de inkompetenta fån de är.
Citera
2015-10-22, 00:23
Medlem
LeifD2s avatar
Man undrar hur dom tänker på redaktionerna. När det gäller gentlemannen hos SvD så såg ju alla att den här karln är inte 17, utan 25-30, minst. Alla fattar det, även jpurnalisterna. Men är dom så jävla korkade att dom inte inser att även läsarna ser detta och förstår att någon ljuger när det står att han är 17?
Har dom ens ägnat 2 sekunder om hur deras eget anseende utvecklas av en sådan här artikel.

När detta är uppenbart lögn, hur mycket mer av innehållet i SvD är lögn? Allt? Inget? Något däremellan? Själv lutar ju jag ju mer mot allt än inget, om man säger så.
Citera
2015-10-22, 00:30
Medlem
Hahaha! Oslagbart!
Grattis alla farsor med en 15/16:årig dotter som kommer dela klass med denna förmågan.

Detta är ju kejsarens nya kläder...

Herre gud, Sverige, vad håller vi på med.
Citera
2015-10-22, 00:39
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.spencer
Hahaha! Oslagbart!
Grattis alla farsor med en 15/16:årig dotter som kommer dela klass med denna förmågan.

Detta är ju kejsarens nya kläder...

Herre gud, Sverige, vad håller vi på med.

Glöm vi, för i helvete - jag har inget med denna katastrof att göra! Det är multikultivurmarna, politrukerna och HBTQ-vänsterns fel, inte mitt! Jag fajtas dagligen mot detta svek!
Citera
2015-10-22, 00:47
Medlem
Vintergrisens avatar
Vad som är riktigt uppseendeväckande är väl egentligen "journalisternas" totala ointresse av att kontrollera sina uppgifter innan de kablar ut dem som sanningar. Tar det fem minuter för en enskild användare på Flashback att hitta en 17-åring som faktiskt är 34 så borde det inte vara allt för svårt för en "journalist" att göra desamma innan denne publicerar sina alster.

Gissningsvis skulle "journalisterna" i fall likt dessa skylla på att man inte hade tid att göra ordentlig research, att artikelns fokus egentligen var något annat, att "barnet" och "icke-barnet" i fråga faktiskt skulle kunna vara två olika personer, etc. etc. men sanningen är väl snarare att man i sin iver att publicera agendasättande snyftreportage helt och fullt struntar i allt vad faktakoll heter. Att folk på "hatsajter" som Flashback rapporterar om ens klavertramp bryr man sig gissningsvis desto mindre om eftersom all kritik från dessa håll ändå kan avfärdas som "främlingsfientligt näthat".

Ytterligare ett bevis på att Sverige är i akut behov av alternativ media.
Citera
2015-10-22, 00:57
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Den "olyckliga" upptäckten tycks ha nåt redaktionen på SvD. Bilden på förstasidan är nu utbytt mot den som visar en tjej med piercing i näsan.
Det spred sig på twitter och folk taggade in journalister från SvD, så nog därför. Men som sagt, det är redan kört: Toklandet
Citera
2015-10-22, 01:01
Medlem
Grejjen är att de kan fly till grannländer där det inte finns samma extremism, och leva fritt. Men de reser ända hit för att parasitera på vårat samhälle. Dessutom är många inte ens barn. De lockas hit av PKeliten.

De som dör på resan hit gör det på grund av att Pkeliten lockar. Så de har tillomed blod på händerna utan att veta om det.
Citera
2015-10-22, 01:30
Medlem
Minipaxs avatar
Snart kommer det att skrivas om att ålder är "hittepå", det är något främmande och abstrakt.
En social konstruktion utan några verifierbara bokstavsdiplom och värdenormativa ansvars-attribut.

Man måste utgå ifrån hur gammal Azizullah "känner" sig vara, allt annat är kränkande.

P.S.
Sluta käbbla, tänk på barnen.
Senast redigerad av Minipax 2015-10-22 kl. 01:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in