Ska försöka hålla det kort då det finns mycket jag gått igenom men 2014 januari var jag uppe i sälen med skidor och skadade knäna, dock utan att jag slog i dom eller liknande utan det bara kom.
Sedan dess har jag haft 3 sjukgymnaster, varit på röntgen, ortoped, ultraljud, akupunktur och senast MR också.
Hade precis fyllit 17 när det hände och är snart 19.
Har inte kunnat springa eller sporta på 1 år och 10 månader och det blir inte bättre. Det har dock blivit bättre vardagligt men kan som sagt inte sporta på något sätt alls.
Det tog 1 år och 9 månader och få svar på vad jag hade för problem vilket var broskskador.
svar från MR:
Höger knäled, I brosket i femurpatellarleden på femursidan ses ett 8 mm långt område med högre signal som inte engagerar kortex.
Vänster knäled, Liksom i höger knä ses broskförändringar på femursidan av femuropatellarleden, 6 mm långt.
Alltså broskskador, Vilket dom skickade till ortoped återigen för att se hur dom ska gå vidare med det och dom svarade med att avvakta och fortsätta med sjukgymnastik.
Vet inte längre vad jag ska göra för att fixa problemen. Har gjort allt som går i princip utan operation och har redan använt sjukgymnastik sen junuari 2014 och det har inte blivit någon förändring för att kunna sporta, springa eller liknande.
Hur borde jag gå vidare med det här?
Om någon vill ha mer info så kan ni kolla in det här:
http://www.freeride.se/forum/thread.php?t=95855