Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-28, 09:48
Medlem
MrWins avatar
Synd att det brann just i Danderyd. Tror folket dr skulle m bra av att ha en massa flyktingfrlggningar till grannar.
Citera
2015-10-28, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Frstr inte riktigt, det r ju kommuner som Danderyd som ska ha flyktingar d det r dessa som har rikedomar i verskott att ta hand om flyktingarna.

Och sen stter de eld p skiten ?
Klla p det? Inte massa skitsnack, utan klla! Men det r vl det vanliga rasistsnacket😂
Citera
2015-10-28, 10:05
Medlem
Minipaxs avatar
Det mste rra sig om ett missfrstnd tror jag.
Har svrt att tro att Danderydsborna skulle elda upp ngot som de sger sig vlkomna.
Citera
2015-10-28, 10:15
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazistampare
Klla p det? Inte massa skitsnack, utan klla! Men det r vl det vanliga rasistsnacket😂

Klla p att kommuner som Danderyd har gott stllt ?
Citera
2015-10-28, 10:22
Medlem
Hrde p nyheterna att det var en vktare som upptckte branden och med en heroisk insats lyckades slcka den. Nja, det luktar skit hr. Om vi avvaktar en tid, s framkommer det nog att det var ........ som tnde p, fr att f spela hjlte.
Citera
2015-10-28, 10:49
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rambostina
Det verkar som att Danderydsborna inte uppskattar att f mngkulturen in p knuten. Dagen efter att kommunen gick ut med information om det tilltnkta asylboende frsker ngon brnna ner det.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-brand-i-asylboende
Prlan p Bragevgen? Det ligger verkligen mitt p Djursholm. Villafastigheterna bredvid frskolan har medianmarknadsvrde p ver 15 miljoner vad jag frstr. Inte vill man att det ska sjunka med t ex 20 % infr frsljning.
Citera
2015-10-28, 12:16
Medlem
rasister ker till danderyd fr att de inte vill se asylskande i rika kommuner ver andra? mm skert.

brjar fan misstro att det r vnsteraktivister som frsker skapa rubriker om rasism d ingen verkar komma till skada hos dessa asylboende, utan bara brnna ned skit som sedan byggs upp igen och rubriken r verallt.

ja, det r min teori hade gtt "all in" p denna. invandrare eller afa, tror jag.

hr r ett simpelt stt att lsa skiten:stt upp dolda kameror nra asylboende och se vilka som gr dessa dd. och ja, om det r vnsteraktivister var inte s jvla feg och slng bandet- g till polis med det och arrestera asen.
Senast redigerad av quezen 2015-10-28 kl. 12:19.
Citera
2015-10-28, 12:59
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt

Till huvudfrgan, s frstr jag reaktionerna. Prlans frskola, det tnka boendet, r inte ngon liten byggnad i Djursholms periferi, utan den ligger verkligen centralt. Mycket dyra fastigheter runt omkring, och vad gr d en flyktingfrlggning med bostadspriserna i omrdet? Mnga har kpt dyrt och vill givetvis slja dyrare, och Djursholm betraktas av mnga som lite av ett "gated community". D r ett flyktingboende, med eventuell medfrd kriminalitet och dylikt, inte helt optimalt i ett sdant omrde.
Fast bostadspriser brukar inte sjunka s ltt. Det finns alltid folk som inte r rasister som inte r s bekymrade. Otippat nog s r en majoritet av svenskarna inte rasister. Sjunkande priser r bara som en dlig sak att skylla p.
Citera
2015-10-28, 13:00
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calleballe11
Fy fan ass, tnk vad villapriserna i Danderyd skulle dala om flyktingboendet blir verklighet. Fan vad arg jag skulle bli om ett sdant dk upp 100m frn mitt hus : /.

Tnk s hr: fan vad vktarbolagen kommer tjna pengar. Dom som inte r anslutna till ett vervakningsavtal, lr snart gra det. Skall man kpa aktier i bevakningsfretag, s r det nog lge nu.
Citera
2015-10-28, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Fast bostadspriser brukar inte sjunka s ltt. Det finns alltid folk som inte r rasister som inte r s bekymrade. Otippat nog s r en majoritet av svenskarna inte rasister. Sjunkande priser r bara som en dlig sak att skylla p.

Det har du rtt i. Dock r det s i verkligheten att INGEN svensk sker sig frivilligt till kaosblattarnas bostadsomrden. Bara de som inte har ett val..

Bostadspriserna r otroligt knsliga mot precis sdana hr faktorer dvs. "omjliga grannar" som man inte blir av med. D kommer det inte ngon budgivning och d dumpas priset.

Nu har kommunen fattat beslutet att KPA bostadsrtter fr detta ndaml.. suck suck..

I dessa freningar kan medlemmarna knna sig grundlurade. De har kastat pengarna i sjn..
Citera
2015-10-28, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook

Det r en jkla skillnad p att vara rasist och inse att med fattigdom s kommer ocks sociala problem. Folk kommer bli mindre bengna att kpa hus vid ett asylboende s priserna skulle sjlvfallet att sjunka.
Citera
2015-10-28, 13:24
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VMiLavemang
Om jag tar p mig foliehatten s tror jag att det r Gustav Frigolit och Demokratiminister Alice Bah Kuhnkes pressekreterare Kristoffer Talltorp (han som kallade IFK Gteborg fr Vitt Ariskt Motstnd - VAM) som r ute med ett paket tomtebloss och tuttar p, fr att sedan kunna skylla p hgerkrafter.
(FB) Alice Bah Kuhnkes pressekreterare (Kristoffer Talltorp) tweetade AIK-VAM 1-2

Jag skulle inte bli ett dugg frvnad om det en dag uppdagas att det var RG eller Expo-folk som var ute och startade brasor, allt fr att f SD: uppgng att stanna av - allt r mjligt i dagens PK-Sverige.

Det r ju ngot som inte stmmer, folk r tydligen riktigt kassa p att starta brnder, dom tar ju sig aldrig frutom i f fall och det frsta som blivit utrett s startade branden inomhus och brandvarnarna gick inte igng, troligtvis p grund av att folk tckt ver dom.

Blanda bensin och nersmulad frigolit i en dunk, knacka en ruta och tnd p. Det r vl inte rocket science om man nu verkligen skulle vilja brnna ner ngot ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in