Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-28, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kakksakker
Ojd, du har lst mnga spnnade bcker tror jag. (sg filmlnken nu, den med Tjompa Krusse).

Ka nog g o leja nn pundare fr en lax, verkar ju varit ett elitfrband p plats enl dig.

Dessutom mste dom kkat svamp eller nt, hur kan man misslyckas?

Det dr med bcker och "Tjompa Krusse" knns lite utanfr mnet, off topic som det brukar st. ven det dr om svamp, om du inte menar att den misstnkta grningsmannen skulle vara under inflyttande av narkotika. Jag har lst en del bcker i mitt liv. T.ex. s hromdagen skrev jag ett inlgg i litteraturforumet hr p flashback om att jag funderar p att lsa Stephen Kings Pestens tid.
Att det skulle vara frga om ngot ngot elitfrband har jag aldrig psttt. Ngon ljusskygg figur dremot, eller tv. Varav en hller vakt.
Tom Cruise nmner du om jag frsttt det rtt. Han var ju med i scientologerna, eller r. Jag r osker p det. I vilket fall, s verkar scientologerna inte hlla till ntt i Djursholm, utan i kungens kurva. Ett klipp om Tom Cruise och Scientologorna. https://www.youtube.com/watch?v=UFBZ_uAbxS0
Den som r uppmrksam p detta klipp hr att musiken r frn mission impossible. Vad r introt till de gamla mission impossible serierna. Kolla in sjlva, och notera hur de startar. https://www.youtube.com/watch?v=n1bkfBgUS20 Snt kan sporra, om det skulle vara ngon knpp ensamvarg som frskt tutta p.

S scientologerna har inget intresse i Djursholm vad jag vet. Dremot, jag kollade runt lite vilka som huserar dr i Djursholm, och vad ser jag. Vatikanen har sin ambassad dr. r det mn tro av intresse fr utredningen? Det finns ett klassiskt gammalt skmt om Vatikanen som lyder.

-Hur ser man att de har valt en ny pve? Kommer det svart rk, s har de misslyckats. Kommer det vit rk, s har en ny pve valts. Kommer det dremot gr rk, ja d betyder det bara att de brnner bevis!

Ungefr 1500 meter skiljer mellan prlans frskola till Vatikanens ambassad, vilket fr mig att tro att det mjligen finns ngon nrmare n det, om det r frga om att smyga ut i natten, som vill stta kppar i hjulet fr detta asylboende. Det dr knner skert brottsplatsutredarna bttre till om. T.ex. de kanske kan hitta ngon cigarettfimp, eller om grningsmannen tappat ntt p brottsplatsen som kan bindas till honom.
Senast redigerad av bird-is-the-word 2015-10-28 kl. 20:00.
Citera
2015-10-28, 20:27
Medlem
shutthefuckups avatar
gissar p att ngon DN journalist eller brs VD ligger bakom ddet.
Fr att citera lidingborna i "Uppdrag Granskning": "Danderyd med sin villakaraktr och fina natur r ingen passande milj fr flyktingar frn krigszoner".
Citera
2015-10-28, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bird-is-the-word
Det dr med bcker och "Tjompa Krusse" knns lite utanfr mnet, off topic som det brukar st. ven det dr om svamp, om du inte menar att den misstnkta grningsmannen skulle vara under inflyttande av narkotika. Jag har lst en del bcker i mitt liv. T.ex. s hromdagen skrev jag ett inlgg i litteraturforumet hr p flashback om att jag funderar p att lsa Stephen Kings Pestens tid.
Att det skulle vara frga om ngot ngot elitfrband har jag aldrig psttt. Ngon ljusskygg figur dremot, eller tv. Varav en hller vakt.
Tom Cruise nmner du om jag frsttt det rtt. Han var ju med i scientologerna, eller r. Jag r osker p det. I vilket fall, s verkar scientologerna inte hlla till ntt i Djursholm, utan i kungens kurva. Ett klipp om Tom Cruise och Scientologorna. https://www.youtube.com/watch?v=UFBZ_uAbxS0
Den som r uppmrksam p detta klipp hr att musiken r frn mission impossible. Vad r introt till de gamla mission impossible serierna. Kolla in sjlva, och notera hur de startar. https://www.youtube.com/watch?v=n1bkfBgUS20 Snt kan sporra, om det skulle vara ngon knpp ensamvarg som frskt tutta p.

S scientologerna har inget intresse i Djursholm vad jag vet. Dremot, jag kollade runt lite vilka som huserar dr i Djursholm, och vad ser jag. Vatikanen har sin ambassad dr. r det mn tro av intresse fr utredningen? Det finns ett klassiskt gammalt skmt om Vatikanen som lyder.

-Hur ser man att de har valt en ny pve? Kommer det svart rk, s har de misslyckats. Kommer det vit rk, s har en ny pve valts. Kommer det dremot gr rk, ja d betyder det bara att de brnner bevis!

Ungefr 1500 meter skiljer mellan prlans frskola till Vatikanens ambassad, vilket fr mig att tro att det mjligen finns ngon nrmare n det, om det r frga om att smyga ut i natten, som vill stta kppar i hjulet fr detta asylboende. Det dr knner skert brottsplatsutredarna bttre till om. T.ex. de kanske kan hitta ngon cigarettfimp, eller om grningsmannen tappat ntt p brottsplatsen som kan bindas till honom.

Saudiarabien har vl ambassadrsresidens i Djursholm, och de verkar ju hata flyktingarna. S lmpligt att de kan anvnda diplomatisk immunitet frvsina hantlangare!
Citera
2015-10-28, 20:59
Medlem
Stakeholders avatar
Det snker ju vrdet p villorna. Finns det egentligen ngon ngonstans som vill ha ett dagis fullt med mn med oknt ursprung i grannskapet?

Det kan inte vara mnga. Gr man i sljtankar och bor i nrheten s r det nog vrt risken att lta ngon tnda p.
Citera
2015-10-28, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oroligmedborgare
Saudiarabien har vl ambassadrsresidens i Djursholm, och de verkar ju hata flyktingarna. S lmpligt att de kan anvnda diplomatisk immunitet frvsina hantlangare!
Men sjlva ambassaden ligger i Stockholm. Ne, d tror jag mer att det r rik dirre av ntt slag som inte vill ha frndring i Djursholm. Det r bara att kolla in den hr artikeln frn SVD den 9:e september i r http://www.svd.se/professor-auran-i-...inte-forstoras
De snackas om elistiskt, och att de r svrt fr en utomstende att komma in i deras gemenskap. Detta kanske till vis del stmmer. Men jag tror mer att det ligger en hund begraven dr s att sga. Jag har sjlv jobbat dr ute, och minns att en del schysta kkar hade kameror uppsatta, hga buskage etc. Att komma till Djursholm pminner om nr Clintan rider in i Agua caliente i fr ngra f dollar mer, 1:05 in i detta klipp https://www.youtube.com/watch?v=MocnTuhkQdQ

Men sjlva frndringen tror jag inte har s mycket med ngon aura som SVD skriver. Tror snarare det r som jag skrev tidigare i trden att de r rdda fr att frlora ntt i form av ritualer med maskerader med nakna kvinnor, gethorn, orglar och rkelse.

Vad gller vatinanstatens ambassad i Djursholm s vill de vl inte att ngon ska hitta deras gmma med guldtackor frn andra vldskriget, i tryggt frvar i stora trldor samlandes damm i deras kllare. Eller s r guldet numera i Fort Knox USA.
Senast redigerad av bird-is-the-word 2015-10-28 kl. 22:38.
Citera
2015-10-28, 23:32
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Finns gott om rasister i Djursholm. Finns t.o.m gott om folk med sympatier t nazisthllet fast kanske p ett lite "finare" stt n skinheads.

Dremot rstar man inte p SD eftersom det r ett populistiskt parti och inte alls ngot hgerparti.

Branden r med stor sannolikhet anlagd av en liten grupp mn i yngre tonren. Mnga ldre frfasar sig nog p ett kldsamt stt. En hel del mn som r lite ldre lr nog skrocka lite och tycka att det r gott gry i snerna nd fast man ger diskreta uttryck fr detta.

Ett antal salongskommunister r nog till en brjan genuint postiva till flyktingfrlggningen men nr man frstr att detta inte r riktigt som nr man frotterade sig med chilenska protestsngare 1968 s kommer det att ndra sig.

Klagomlen kommer fint lindas in i termer av nedskrpning, trafikhinder och allt mjligt. Att man av sdervnstern blir anklagade fr rasism r inget problem. Ingen kommer f sparken frn sitt arbete om man inte sagt ngot som r extremt uppenbart rasistiskt. Ingen kommer bli utfryst frn den lokala gemenskapen.

Om de asylskande p ngot stt beter sig ptrngande mot kvinnorna eller om det stjls ngot s kommer det bli en stenhrd punktbevakning och en total utfrysning dr ingen verhuvudtaget pratar med migranterna. Man kommer att ha stndig koll p dem p olika stt. Rr dom sig i grupper s kommer ett antal bilar bara rka kra lite efter dem om de rr sig p gatorna.

Flyktingarna kommer sjlva be att f bo ngon annanstans eftersom man kommer knna sig mer isolerade n de som bor p frlggningar i Norrlands obygd.
Citera
2015-10-29, 00:01
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Fast bostadspriser brukar inte sjunka s ltt. Det finns alltid folk som inte r rasister som inte r s bekymrade. Otippat nog s r en majoritet av svenskarna inte rasister. Sjunkande priser r bara som en dlig sak att skylla p.

Sjunkande priser r i allra hgsta grad realistiskt. Givetvis gr det inte att dra ngon parallell mellan hur folk uttrycker sig och "stller" sig politiskt, och vad folk faktiskt vill. Det r hela vnstern en symbol fr, som mer n grna bostter sig i vita, segregerade omrden men samtidigt fresprkar en s.k ppen politik.

Jag vill mena att en majoritet inte vill bo intill en flyktingfrlggning, och inte minst de mnniskor som har mycket pengar och som bosatt sig i rika omrden fr att slippa slddret.
Citera
2015-10-29, 00:21
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag sa bara att de flesta av mina klasskamrater p Danderyds gymnasium frra ret var rasister.

S jag r inte frvnad att man eldat p just det boendet.

Sen kanske man eldat av nn annan orsak som du sger, jag vet inte.

S 81 i ditt anvndarnamn r inte ditt fdelser och du arbetade heltid som ekonom, samtidigt som du gick i gymnasiet?! Du gillar inte Danderyd, we get it! Sg det rligt bara, eftersom du inte kan ljuga ordentligt - d r det lika bra att vara rlig!
Citera
2015-10-29, 00:33
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keonet
Det vore mycket intressant att se siffror p hur mycke frskringspengar som kommer betalts ut fr de ofta vldigt nerggna fastigheterna som den senaste tiden brunnit.

Men det r klart nazist och rasist rubriker sljer bttre n granskande reportage om giriga slipsgubbar.

S vitt jag vet s r inte fastigheter som kommuner, landsting och statliga verk ger frskrade alls. Det r i lngden billigare fr dem att betala kostnaderna fr olyckorna n frskringspremierna. Bland annat drfr som det r s jkla korkat att brnna flyktingfrlggningar. Det r mycket dyrare fr Migrationsverket att kpa platser hos privata boenden n att lta flyktingarna husera p gamla nedlagda skolor.
Citera
2015-10-29, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag sa bara att de flesta av mina klasskamrater p Danderyds gymnasium frra ret var rasister.

S jag r inte frvnad att man eldat p just det boendet.

Sen kanske man eldat av nn annan orsak som du sger, jag vet inte.
Svitt jag vet s var det ingen person som var 34 r som gick p danderyds gymnasium frra ret s du kan sluta ljuga. Men det finms vldigt mnga "rasister" p danderyds gymnasium, det har du rtt i.
Citera
2015-10-29, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla

Branden r med stor sannolikhet anlagd av en liten grupp mn i yngre tonren.

Mn i yngre tonren kallas fr pojkar..
Citera
2015-10-29, 07:51
Bannlyst
Mnga av reaktionerna p denna och de andra brnderna vittnar bara om att ni inte r ett spr bttre n de ni sger er vilja bekmpa. Ni r Sveriges svar p fundamentalistiska muslimer som uppvisar frstelse fr ISIS terrordd. Skulle jag acceptera er mer bara fr att era frfder r fdda p svensk mark?
Skit r skit, var den n kommer ifrn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in