Flashback bygger pepparkakshus!
  • 8
  • 9
2015-10-30, 03:14
Medlem
Europes avatar
Därför att det ständigt utpumpandet av lögnen om att det handlar om barn har gjort att den vansinniga verksamheten har därför kunnat pågå obehindrat betydligt längre utan att någon har offentligt vågat kritisera den och utan att någon har reagerat då de få kändare personer som har överhuvudtaget nämnt det på nätet har utsatts för repressalier på grund av det. Systemet har också varit extremt dyrare än det hade varit att endast ta in samma personer som vanliga, vuxna asylsökande, vilket har påskyndat pådrivandet av välfärdssystemets kommande kollaps och förhindrandet av att skattepengarna går till något som kanske skulle gynna det svenska samhället (och därmed motverka den kommande kollapsen). Utöver det har dessutom en del av politikerna själva tjänat stora pengar på verksamheten i en omfattning som inte hade varit möjligt inom normal affärsverksamhet med privatpersoner och privata företag som kunder.

Kort sagt, det hela har gynnat svenska regimens senaste 20 års målsättning med att inom en snar framtid lyckas med ett folkmord på landets ursprungsbefolkning, att lyckas utplåna den svenska kulturen och (där just denna verksamhet har varit extra lämplig) för att en gång för alla rasera den svenska välfärdsmodellen, förutom att den även har gjort många sjuklöverister väldigt rika på väldigt kort tid.
Senast redigerad av Europe 2015-10-30 kl. 03:18.
Citera
2015-10-30, 12:09
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Personal på boende för ensamkommande asylsökande barn- och ungdomar upplever att det finns ett problem med att vuxna utger sig för att vara barn. På så sätt tas platser avsedda för barn upp av personer som i själva verket är myndiga.

http://www.ltz.se/jamtland/ragunda/k...-ensamkommande
Citera
2015-10-30, 12:29
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
http://www.ltz.se/jamtland/ragunda/k...-ensamkommande
Citat:
"Det är ett problem med vuxna asylsökande som uppger sig vara barn anser Ragunda kommun."

"– Det blir bekymmer på boendena när vi först har ungdomar där och sen kommer killar som är över trettioårsåldern, säger Elisabet Carlander-Blom. Det blir besvärligt för personalen som ska behandla vuxna som ungdomar."

"Idag blir det problem när barnen är 16-18 år, men ser ut och beter sig som 22-30 åringar."

"Är det så att man i dag misstänker att någon inte kan vara sjutton utan kanske är trettio så ska det anmälas vidare."

Helt uppenbart så finns det även andra än vi på Flashback och "hatsajter" som upptäckt att "barnen" ibland är i 30-års åldern. Masspsykosen är inte total.

Trevligt också att denna tidning vågar skriva om detta. Det kan ju uppfattas som "främlingsfientligt" att ifrågasätta ensamkommandes uppgivna åldrar. Så medan andra tidningar låtsas att 30-åringar är 16-åringar i sina artiklar, så informerar denna tidning sina läsare att det sannolikt bluffas en hel del på denna front.
Citera
2015-10-30, 12:40
Moderator
-Info-s avatar
Sedan får vi inte glömma Merit Wagers blogg. Där finns mycket intressant information om ensamkommande flyktingbarn och hur de i branscher ser på deras uppgivna åldrar:

Citat:
"Ett antal killar som på pappret är 16 år, har kommit till mig för att få hjälp med att köpa medel på apoteket för att motverka deras åldershåravfall."

"Idag däremot är det en klar majoritet av ”barnen” som uppenbart är över 18 år. Det man talar om i min bransch och på de boenden jag har kontakt med i tjänsten, är att de som är under 18 år hör till undantagen."

"Dock ska vi som personal av praktiska skäl inte behandla dem som barn/tonåringar när vi kommunicerar, eftersom det helt enkelt blir provocerande för en 20-30-åring att bli behandlad som ett barn. Det kan skapa konflikter som vi ska undvika.

30-åring? tänker du som läser detta. Ja, det finns ett flertal fall i mitt minne där vi sett att den asylsökande varit närmare 40 och där övriga boende också antytt detta till personalen."

"Vid det här laget är det ett antal killar som på pappret är 16 år, som kommit till mig för att få hjälp med att köpa medel på apoteket för att motverka deras åldershåravfall."

https://meritwager.wordpress.com/201...as-aldershara/

Upp till 40 år gamla. Medel mot håravfall. Ja, så ser det ut i våra boenden runt om i landet med ensamkommande "barn".
Citera
2015-10-30, 13:56
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Vad skulle Migrationsverket vinna på en sådan attityd ?

De slipper bli anklagade för rasism. Att slippa bli anklagade för rasism är något som påverkar myndigheter och organisationer i sina beslut överallt varje dag.

Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Är det rimligt att tro att Migrationsverket medvetet vill förbruka resurser på vuxna som utgör sig för att vara barn ?

Det är fullt rimligt. Personalen på migrationsverket vill skydda sig själva och sitt leverbröd i första hand. Då gäller det att inte agera "rasistiskt" och göra ålderskontroller tex.
Citera
2015-10-30, 16:40
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Sedan får vi inte glömma Merit Wagers blogg. Där finns mycket intressant information om ensamkommande flyktingbarn och hur de i branscher ser på deras uppgivna åldrar:

Upp till 40 år gamla. Medel mot håravfall. Ja, så ser det ut i våra boenden runt om i landet med ensamkommande "barn".
En för mig mer intressant frågeställning är hur det fortfarande kan finnas folk som GILLAB som på fullaste allvar förnekar att detta förekommer. Jag förstår inte hur man kan vara så ignorant att man kan se en gubbe i ansiktet och tro att han är ett barn. Det måste handla om djupa psykologiska skyddsvallar av förnekelse som under lång tid byggts upp. Detta är iofs en fråga för psykologiforumet. Jag hoppar dit.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in